Současné modely s pohonem plug-in hybrid mají v reálném životě dojezd jen několik desítek kilometrů. Také proto zájem o ně klesá.
Japonská Toyota, která dlouholeté zkušenosti s „nedobíjecími“ hybridy, ovšem hodlá zavedené pořádky změnit. Podle prohlášení výkonného prezidenta společnosti Hiroki Nakajimy inženýři ve vývojovém oddělení v současnosti pracují na nových automobilech s pohonem typu plug-in hybrid. Jejich dojezd by podle oficiálních měření měl dosáhnout na hodnotu alespoň 200 kilometrů.
To je velký skok oproti nejnovější generaci typu Prius, který se u nás již od příštího týdne začne prodávat právě výhradně jen v plug-in hybridní verzi. Jeho baterie s kapacitou 13,6 kWh totiž zajistí dojezd čistě na elektřinu jen přibližně 70 kilometrů.
Momentálně největší dojezd pouze se zapojením elektromotoru nabízí na evropském trhu limuzína Mercedes-Benz třídy S, který má normovaný elektrický dojezd 98-114 kilometrů. Za ním následují modely značek Polestar, Volvo, Lexus a právě Toyota. U ní lze kromě zmiňovaného Priusu získat s pohonem plug-in hybrid také sportovně-užitkový vůz RAV 4.
Největší světová automobilka chce ale na své cestě ke snižování emisí CO2 přispět i jinými počiny. Například, jak jsme nedávno informovali, nabídne od roku 2026 bateriové elektromobily s dvojnásobným dojezdem oproti současnému stavu a brzy zahájí produkci užitkových vozidel s pohonem na vodíkové palivové články.