Více
    0.2 C
    Czech
    Sobota 28. ledna 2023

    Jóga

    Jak si usnadnit začátky při meditaci

    Existuje mylná představa, že meditace znamená dosažení určitého stavu osvícení nebo lehkosti. A pokud vás rozptyluje jediná myšlenka, neděláte meditaci správně. To však není pravda.

    4 způsoby, jak cvičit Malasanu

    Ne každý z nás má flexibilitu nebo rovnováhu, abychom se dostali do tradiční verze této pózy. A to je naprosto v pořádku. Existuje více způsobů, jak tuto jógovou pozici praktikovat.

    Jak vás Yin jóga učí rozeznat zdravý strach od nezdravého

    Ochromuje vás někdy strach? Vaše jógová praxe vám může pomoci získat rozlišovací schopnost a odvahu, kterou potřebujete, abyste přestali utíkat před tím, co vás děsí.

    Úpravy a anatomie pozice mostu

    Oblíbená jógová pozice mostu patří mezi první, které se student jógy naučí. Pomáhá na bolavá záda a krásně protahuje přední část těla. Navíc existuje množství úprav, které vám tuto ásanu usnadní, nebo naopak ztíží.

    Jak cvičit Malásanu, hluboký jógový dřep

    Malásana je hluboký dřep, který otevírá boky. Patří mezi základní jógové pozice. Jaká je jeho správná forma, variace a jakých chyb se vyvarovat?

    Jemná jóga pro čerstvé maminky. Vyzkoušejte tuto sekvenci

    V prvních týdnech po porodu je nejdůležitější co nejvíce odpočívat. Když pocítíte touhu začít se znovu hýbat a máte od svého lékaře nebo porodní asistentky svolení, můžete znovu oživit spojení se svým dechem a tělem pomocí jednoduché a jemné jógové sekvence.

    Jak správně provádět pozici kobylky a posílit svá záda

    Salabhasana (póza kobylky), kterou často předepisují terapeuti jógy i fyzioterapeuti, je obzvláště bezpečný a účinný způsob, jak posílit vnitřní svaly jádra a zádové svaly. Aktivně prodlužuje páteř a zároveň chrání vaši bederní páteř.

    Ájurvédské tajemství pro pevnější vztahy: Jak porozumět vátám

    Pochopení potřeb a motivací každého typu dóši (převažující základní energie) vám může pomoci lépe podporovat vaše přátele a blízké. Jak porozumět vátám, jejichž elementy jsou éter a vzduch?

    Význam předklonů v józe: Proč jsou některé pozice tak uklidňující

    Občas nemáte čas na hodinu jógy. Přesto potřebujete chvilku, abyste se uklidnili a vrátili zpět k sobě. Pro tento účel skvěle slouží pozice s předklony. Co je činí tak uklidňujícími?

    Jaké pomůcky při meditaci upevní vaše soustředění

    Mnoho lidí vyzkouší meditaci a mají pocit, že to nezvládnou. Myšlenky se potulují všude možně, od včerejší schůzky po seznam nákupu. Zde je pár pomůcek, která vám pomohou zůstat během meditace v přítomném okamžiku.

    Užitečné tipy pro zlepšení duševního zaměření

    Ať už se snažíte dokončit pracovní projekt, či maraton, vaše schopnost soustředit se může znamenat rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem. Naštěstí je soustředění jako mentální sval. Čím více pracujete na jeho posílení, tím větší pokroky vidíte.

    Co znamená pokyn: Prodlužte křížovou kost

    Už jste někdy dostali na lekci jógy pokyn k prodloužení křížové kosti? Nováčky může jistě překvapit. Abychom pochopili, co po nás lektor chce, pomůže začít definováním sklonu pánve.

    Žijte v přítomném okamžiku a cvičte všímavost. Budete se lépe soustředit

    Schopnost soustředit se na něco ve svém okolí a nasměrovat k tomu mentální úsilí je rozhodující pro učení se novým věcem, dosahování cílů a dobrých výkonů v nejrůznějších situacích. Jak zlepšit své soustředění pomocí všímavosti?

    15minutová praxe jógy pro hektické dny

    Ne, na cvičení jógy nepotřebujete celou hodinu. Jsou dny, kdy prostě máte jen 20 až 30 minut nerušeného času, a tak jógu vynecháte. Přitom v takové dny ji potřebujete nejvíce. Zkuste pouhých 15 minut a zjistíte, jak to změní váš den.

    Jógová pozice krávy. Jak ji provádět správně

    Bitilasana neboli pozice krávy je snadný a jemný způsob, jak zahřát páteř před intenzivnějším cvičením. Patří mezi základní pozice a je vhodná i pro začátečníky.

    Jak si doplnit energii a zahřát páteř v pozici kočky

    Tato pozice poskytuje jemnou masáž páteři a břišním orgánům. Patří mezi základní ásany a často se používá na začátku lekcí k zahřátí páteře. Jak ji provádět?

    Jak si usnadnit začátky při meditaci

    Existuje mylná představa, že meditace znamená dosažení určitého stavu osvícení nebo lehkosti. A pokud vás rozptyluje jediná myšlenka, neděláte meditaci správně. To však není pravda.

    4 způsoby, jak cvičit Malasanu

    Ne každý z nás má flexibilitu nebo rovnováhu, abychom se dostali do tradiční verze této pózy. A to je naprosto v pořádku. Existuje více způsobů, jak tuto jógovou pozici praktikovat.

    Jak vás Yin jóga učí rozeznat zdravý strach od nezdravého

    Ochromuje vás někdy strach? Vaše jógová praxe vám může pomoci získat rozlišovací schopnost a odvahu, kterou potřebujete, abyste přestali utíkat před tím, co vás děsí.