Film o Buzzovi Rakeťákovi Lightyear ze známé série Toy Story nevydělal o svém premiérovém víkendu tolik, jak se očekávalo. V amerických kinech za něj diváci zaplatili 51 milionů dolarů, i když jeho tvůrci doufali v o 20 milionů vyšší výsledek. Podle analytiků byl nejspíše film špatně propagovaný, rodiny si navíc od začátku pandemie zvykly pohádky spíše streamovat. V pondělí o tom informoval server CNN Business a CNBC.
Premiérový víkend ve Spojených státech amerických nebyl pro film Lightyear příliš úspěšný. Místo očekávaných 70 až 85 milionů dolarů totiž vydělal okolo 51 milionů. Hitem číslo jedna se tak stal film společnosti Universal Jurassic World: Dominion. Za něj diváci zaplatili asi 58,6 milionů dolarů. Neúspěch filmu byl pro jeho tvůrce překvapením především proto, že je jinak série Toy Story, na kterou navazuje, mezi diváky oblíbená. V pondělí o tom informoval server CNN Business.
Podle analytiků však byly rodiny zmatené ohledně obsahu nového filmu. Společnost Pixar ho totiž před premiérou propagovala spíše jako příběh tvůrce známé hračky Buzze Rakeťáka. Rodiny tak mohly usoudit, že by film děti nemusel bavit. Jedná se navíc o první film Pixaru promítaný v kinech od začátku světové pandemie. Je tedy rovněž možné, že si diváci zvykli spíše čekat, až se filmy objeví na streamovací platformě Disney+.
Studio Pixar by ale i přesto mohlo na novém filmu vydělat ještě v následujících týdnech. V kinech se totiž nemá delší dobu promítat žádný další snímek určený pro děti. Až za několik týdnů je plánovaná premiéra filmu společnosti Universal Minions: The Rise of Gru. Na mezinárodním trhu pak Lightyear vydělal asi 34,6 milionů dolarů, globálně tak jeho výdělek dosáhl na 85,6 milionů.
Nový film Pixaru někteří diváci odmítli kvůli znázornění pusy mezi dvěma ženami
Film Lightyear se tak v úspěšnosti umístil až za snímek Auta 3 z roku 2017. Společnost Pixar je přitom poměrně oblíbená, v minulosti vytvořila filmy jako například Hledá se Nemo nebo Úžasňákovi. Na streamovací platformě Disney+ v uplynulých dvou letech studio uvedlo například snímky jako Soul, Luca nebo Turning Red. Někteří kritici pak uvedli, že se v posledních letech možná společnost Disney příliš spoléhá na svoji značku a tvorbu filmů spíše opomíjí.
Produkce snímku stála studio Pixar přibližně 200 milionů dolarů. Další desítky milionů podle serveru Variety společnost utratila za marketing. Film Lightyear pak rovněž mezi některými diváky vyvolal kontroverzi. V jistém momentu totiž ukáže pusu mezi dvěma ženami. Země jako Saudská Arábie nebo Spojené Arabské Emiráty proto následně film ve svých kinech zakázaly.