Fotografům se podařilo zachytit prototyp chystaného městského elektromobilu značky Volkswagen při testech na známé severní smyčce okruhu Nürburgring. Zatím se ovšem jednalo o takzvanou testovací mulu se zkrácenou karosérií v současnosti nabízeného modelu ID.3.
I přesto lze poznat několik důležitých technických řešení. Například je na snímcích patrné přesunutí dvířek nabíjecího konektoru ze zadní části na přední.
Nový městský plně elektrický hatchback se také vrátí k primárnímu pohonu kol přední nápravy. I to je rozdíl oproti třeba vozům Volkswagen ID.3., ID.4 či ID.5 nebo i Škodě Enyaq, kde jsou v případě verzí s pohonem pouze dvou kol, motorem roztáčena ta zadní.
Je to důsledek konstrukčních změn při úpravách nynější podvozkové platformy MEB na verzi MEB Entry.
Odborníci, kteří poskytli informace britskému magazínu Autoexpress nepředpokládají, že by vůz ID.2, jak se pravděpodobně bude jmenovat, ohromoval kapacitou baterie nebo rychlostí dobíjení. Přinejmenším v oblasti dojezdu se ale má vyrovnat třeba běžným verzím ID.3.
Technickými sourozenci tohoto vozu, který se kompletně odhalí v průběhu příštího roku a v prodeji má být v roce 2026, se stanou také malé modely značek Seat, Cupra a Škoda. Později z něj budou odvozeny i různé crossovery těchto automobilek.