Kvůli příliš volným šroubům odvolává automobilka Toyota z trhu na 2 700 svých prvních modelů elektrických aut. Obává se totiž, že by se kola mohla za jízdy uvolnit. Stáhnout musí společnost auta značení SUV bZ4X dva měsíce poté, co je v Japonsku poprvé uvedla do prodeje. Ovlivněné závadou jsou také vozy v Evropě, Kanadě a Spojených státech amerických. Informoval o tom server BBC a CNN Business.
Automobilka Toyota musí z trhu stáhnout na 2 700 modelů své první řady elektrických aut. Kvůli příliš volným šroubům se totiž obává, že by se kola mohla i za poměrně pomalé jízdy uvolnit. Ovlivněná jsou chybou auta SUV bZ4X také v Kanadě, Evropě, Japonsku i Spojených státech amerických. „Pokud by se kola za jízdy odpojila, mohlo by dojít ke ztrátě řízení, a tedy zvýšenému riziku nehody,“ okomentoval mluvčí firmy závadu.
Řadu elektrických aut přitom automobilka Toyota poprvé uvedla v Japonsku před dvěma měsíci. „Dokud nenajdeme řešení situace, nikdo by tato vozidla neměl řídit,“ dodala společnost podle serveru CBS News ve svém prohlášení. Zaměstnanci společnosti tak auta typu bZ4X vyzvednou u jejich majitelů a odvezou je do opraven. Řidičům mezitím zdarma zapůjčí jiná auta. Informoval o tom v pátek server CNN Business.
Toyota recalls electric cars over concerns about loose wheels https://t.co/QdGSOAHX0U
— BBC News (UK) (@BBCNews) June 24, 2022
Stažení aut přitom oznámila také automobilka Subaru. Na svých elektrických autech totiž spolupracovala právě se společností Toyota. Odvolat tak ze stejného důvodu musí na 403 elektrických aut. Vedení Toyoty pak podle serveru BBC informovalo o závadě japonské bezpečnostní úřady ve čtvrtek. Podle něj je důvod chyby „stále vyšetřován“.
Do roku 2030 chce Toyota vyrábět na 30 modelů elektrických aut
Automobilka Toyota musela navíc z jiného technického důvodu stáhnout také asi 46 tisíc pickupů modelu Tundra. U nich zase hrozilo uvolnění matic na zadní straně auta. Podle společnosti však tato technická závada nesouvisí s problémem týkajícím se vozů bZ4X. Firma přitom plánuje do roku 2030 vyrábět 30 modelů elektrických aut a prodávat jich ročně po celém světě na 3,5 milionů.
Z toho důvodu také investovala asi 17,6 miliard dolarů do výzkumu a vývoje baterií. Tento týden ale firma uvedla, že bude muset v červnu omezit naplánovanou výrobu aut. Vyprodukuje tedy přibližně 800 tisíc vozů, tedy o 50 tisíc méně, než původně zamýšlela. Důvodem je trvající nedostatek počítačových čipů a narušení dodavatelských řetězců způsobené světovou pandemií.