Nová a hodně sportovní. Toyota GR Corolla daleko předbíhá sourozence Yaris GR. Silný motor, slabá váha, pořádná zábava. Sportovní vzhled nezůstal pozadu za konkurencí, stejně jako jízdní vlastnosti. Tohle auto se ovládá samo. Na cestě do práce nebo na okruhu, všude nám budou dopřány pouze ty nejlepší zážitky.
Oproti jiným modelům vyčnívá Corolla GR markantním způsobem. Motor, který dostala Toyota pod kapotu, se může nově pyšnit plaketou „nejsilnější sériový tříválec světa.“ Netřeba dodávat, že něco takového se bude prodávat samo. Nedostaneme však pouze silný motor, ale hlavně nadmíru precizně zpracované sportovní auto. Na první pohled je jasné, že tenhle stroj nám bude dělat parádu všude, kam se s ním vydáme. Sportovnost z Corolly čouhá každým otvorem.
Sportovní až do morku kostí
Design je lákadlo, na které firma vsadila velikým dílem. Přeci jen, když Hothatch, musí to k něčemu vypadat. Předek udává celou sportovní filosofii značky Toyota. Obří maska chladiče má tady opodstatněné místo stejně jako ostrý nárazník. LED světla připomínají hodně stažené kočičí oči, které jsou spojené černou lištou. Kapota je navíc obohacena o průduchy, takže aerodynamika se tady hlásí v pozoru. Podobné otvory najdeme jak vedle masky chladiče, tak u předních dveří.
Kola v základu 17 – 18 palců. Nádherné paprskování z lehké slitiny. Na váze kola rozhodně nepřidají a navíc vypadají opravdu famózně. Největší předností bude ovšem paradoxně zadní část. Tam výrobci skutečně popustili uzdu fantasie. Masivní nárazník, který nechává vyniknout třem koncovkám výfuku. Kombinace chromu a černé barvy se tady opravdu povedla. Zapomenout nesmíme ani na nemalý spoiler, který sportovnost doslova vytváří. Podtrženo, sečteno, velice povedený vzhled.
Interiér náramně připomíná hybridního sourozenec. Oproti klasické Corolle tady mnoho rozdílů není. Pár detailů se ale do kabiny vloudilo. Největším budou pravděpodobně kožené sedačky s nezanedbatelným sportovním tvarem. Nový kabát dostal i volant. Hlavní plus si ale zaslouží manuální brzda. Žádné tlačítko, ale pěkně stará, dobrá páka. Smyky tudíž nebudou problém.
Motor? Jasná volba
Pod kapotou najdeme něco fantasticky jednoduchého. 1,6litrový tříválec turbo-charged v benzínu. Tenhle drobeček vyprodukuje sílu 300 koňských sil a krouticí moment 370 Nm. Neuvěřitelný výsledek na takto malinké auto. Co z toho pro nás plyne? Neskutečná porce zábavy na silnicích a tichý motor. Ano, mnoho křiku se zpod kapoty neozve. Corolla je ale vybavená zvukovým systémem, takže umělý zvuk motoru uslyšíme alespoň v kabině.
Cena zatím není veřejnosti známá. Co ale víme na 100 % je, že po evropských silnicích se Corolla GR prohánět nebude. Prodej bude namířený pouze na USA. Nezbývá nám než tiše závidět, nebo si nechat auto na své náklady dopravit. Rok 2023 ještě nikdy nebyl vzdálenější.