Více
    -0.1 C
    Czech
    Středa 30. listopadu 2022

    Téměř 50 % specialistů opouští agenturu do dvou let. Na vině je nespokojenost s finančním ohodnocením a nedostatečný profesní rozvoj

    Praha 10. března 2022 (PROTEXT) – Průzkum spokojenosti v agenturách ukazuje přetrvávající fluktuaci specialistů. Ačkoliv jsou dotazovaní z výrazné většiny v práci spokojení, pouze 10 % z nich zůstává v agentuře 5 a více let. Do průzkumu se zapojilo 750 respondentů, jsou mezi nimi jak stávající specialisté z agentur, tak i ti, kteří přešli na volnou nohu nebo ke klientovi. Průzkum zahrnuje profese project manager, PPC, SEO a social media manager i graphic designer. Celkem 66 % z dotazovaných pracuje v agentuře o velikosti maximálně 50 zaměstnanců. Zhruba 90 % z nich dosahuje věku maximálně 39 let.

    Vysoká fluktuace, ale i spokojenost

    Podle dat z průzkumu, který provedla digitální agentura Taste, pracuje téměř 60 % respondentů ve své nynější agentuře méně než dva roky. Nejvíce fluktuují manažeři sociálních médií a PPC manažeři. Déle než dva roky jich v agenturách nyní pracuje 39 %, téměř 40 % zastává svou pozici půl roku nebo rok. Největší loajalitu nyní prokazují grafičtí designéři, 50 % jich uvádí, že ve stávající agentuře působí 2 roky a více. Téměř 70 % dotazovaných uvádí, že jsou na své aktuální pozici velmi spokojeni nebo spokojeni, přičemž nejspokojenější v současném zaměstnání jsou lidé na pozici projektového manažera a SEO specialisty.

    Na nejvyšší mzdy dosahují SEO specialisté a projektoví manažeři

    Jedním z témat dotazníkového šetření je finanční ohodnocení. Nejlépe si stojí pozice SEO specialisty a projektového manažera, jejichž nejčastější mzdové ohodnocení se pohybuje v rozmezí 51–60 tisíc Kč nebo více. U ostatních specializací je mzdové ohodnocení téměř vyrovnané. Rozdíly se objevují v případě odměňování mužů a žen, kde pouze na pozici juniorních SEO specialistek vychází mzda lépe, než u mužských kolegů. Naopak na seniorní pozici si PPC specialista muž vydělá v průměru o 12 tisíc korun více než jeho kolegyně.

    Důvody odchodu se u živnostníků a HPP liší

    Nejčastější důvody, které lidé uvádějí při odchodu z agentury, jsou podle výsledků průzkumu špatné finanční ohodnocení a nedostatek profesního rozvoje (43 %) či postrádání hlubšího smyslu práce (35 %). V těsném závěsu pak dotazovaní zmiňovali nespokojenost se svým vedoucím a neúměrnou pracovní zátěž. Špatné finanční ohodnocení stojí na prvním místě jak u zaměstnanců tak u živnostníků. Další důvody se u obou typů úvazků už ale liší. Zaměstnanci častěji odcházejí kvůli špatným vedoucím. U živnostníků hraje větší roli profesní rozvoj a hlubší smysl práce.

    Smysluplnost práce jako nejžádanější benefit

    Při náboru nových zaměstnanců, ale i pro udržení těch stávajících, mohou hrát roli nabízené benefity. Jednotlivé firmy se v této oblasti snaží vyjít svým zaměstnancům vstříc. Zaměstnanci nevyhledávají hmotné statky jako je služební automobil či telefon. Napříč všemi dotazovanými profesemi oceňují spíše pocit smysluplnosti a naplnění z práce, flexibilní pracovní dobu a dobrý kolektiv.

    “Nový rozměr do spokojenosti zaměstnanců přinesla pandemie covid-19. Přístup, jaký firmy zvolily k testování, řízeným karanténám, mzdové politice či výjimečným dnům volna, rozhodl často o větší loajálnosti zaměstnanců vůči firmě, nebo je naopak motivoval k výpovědi. V Taste tuto proměnu vnímáme už při pohovoru s uchazeči. Často dostáváme otázky typu, jak jsme se s covidem-19 vypořádali, jak jsme se stavěli k pravidelnému testování, zda jsme firmu převedli na práci v home office režimu v nejsilnější vlně, zda to finančně ohrozilo firmu, jak řešíme současnou vlnu mutace Omikronu apod. Pandemie covidu-19 nás ještě tížit bude, proto je dobré být jako zaměstnavatel na otázky, týkající se řešení pandemické situace na pracovišti, připraven. S tím možná souvisí i zvýšený důraz na kolektiv, v němž bude uchazeč pracovat. Kvůli covidu-19 byli lidé často doma, relativně odříznutí od světa, což nevyhovuje každému. O to víc pak uchazeči vyhledávají takový pracovní kolektiv, do něhož se budou těšit, a přejí si mít takové kolegy, se kterými by trávili i volný čas mimo práci. Pro manažery je to výzva, abychom takové příjemné týmové prostředí vytvořili a pečovali o něj,” doplnila Gabriela Kunstová, která má v agentuře Taste na starosti marketingové a HR otázky.

    “S odchodem zaměstnanců máme v agentuře čerstvou zkušenost. Koncem roku nás opustili dva klíčoví lidé, a to po 2,5 a 3,5 letech spolupráce. Jedna věc, kterou může manažer či majitel agentury ovlivnit či přímo vystavět, je přátelská kultura, důvěra ve vedení a týmovost. Sami jsme ve své praxi zjistili, že podstatné není jen naslouchat, ale především se kolegů aktivně ptát. Zjišťovat, kam chtějí směřovat a cestu jim pokud možno otevřít. Někdy ale přes všechnu snahu nastane chvíle, kdy je potřeba přiznat, že společná cesta došla ke svému konci. A podobně jako v každém vztahu nemá smysl to dále natahovat,“ doplňuje Michaela Studená, spoluzakladatelka a šéfka agentury Communication Lab, která pracuje s klienty jako např. Facebook, Wolt, Swappie či Westinghouse.

    Průzkum spokojenosti specialistů v agenturách je zde.

    Dotazníkové šetření probíhalo během července a srpna 2021 a zúčastnilo se ho 750 respondentů.

    .

    Sledujte nás na sítích

    Stoltenberg: NATO bude podporovat Ukrajinu tak dlouho, jak bude potřeba

    Severoatlantická aliance bude podporovat Ukrajinu tak dlouho, jak bude potřeba, ubezpečil dnes v Bukurešti šéf této organizace Jens Stoltenberg. Je důležité, aby ruský prezident Vladimir Putin na Ukrajině nezvítězil, řekl také po prvním dni jednání ministrů zahraničí NATO. Byla by to podle něj tragédie nejen pro Ukrajinu. Její ministr zahraničí Dmytro Kuleba dnes požádal o rychlejší dodávky zbraní a generátorů.

    Krypto půjčovací platforma BlockFi vyhlásila bankrot

    Společnost BlockFi 28. listopadu oznámila, že požádala o vyhlášení bankrotu podle kapitoly 11. Žádost podaná u bankrotového soudu Spojených států pro oblast New Jersey se týká jak společnosti, tak jejích osmi dceřiných společností. Tento krok přichází po několika dnech spekulací o finančním zdraví společnosti po krachu FTX.

    Republikáni v jednom okrese Arizony odmítají potvrdit výsledky voleb

    Republikánští úředníci v pondělí odmítli potvrdit výsledky voleb v jednom z arizonských okresů, čímž nedodrželi zákonnou lhůtu. Úřad státní tajemnice Arizony Katie Hobbs proto jejich rozhodnutí napadl u soudu.

    Šílenství v ruském poháru. Po rvačce hvězd rozdal sudí šest červených karet

    Kdekdo by si mohl říct, že se v zápase šestého kola ruského poháru mezi Zenitem Petrohrad a Spartakem Moskva nemůže nic zvláštního stát. Opak je však v tomto případě pravdou. Oba týmy se v závěru souboje porvaly, do potyčky se zapojili kromě hráčů také členové realizačního týmu. Výsledek? Šest červených karet.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Stoltenberg: NATO bude podporovat Ukrajinu tak dlouho, jak bude potřeba

    Severoatlantická aliance bude podporovat Ukrajinu tak dlouho, jak bude potřeba, ubezpečil dnes v Bukurešti šéf této organizace Jens Stoltenberg. Je důležité, aby ruský prezident Vladimir Putin na Ukrajině nezvítězil, řekl také po prvním dni jednání ministrů zahraničí NATO. Byla by to podle něj tragédie nejen pro Ukrajinu. Její ministr zahraničí Dmytro Kuleba dnes požádal o rychlejší dodávky zbraní a generátorů.

    Krypto půjčovací platforma BlockFi vyhlásila bankrot

    Společnost BlockFi 28. listopadu oznámila, že požádala o vyhlášení bankrotu podle kapitoly 11. Žádost podaná u bankrotového soudu Spojených států pro oblast New Jersey se týká jak společnosti, tak jejích osmi dceřiných společností. Tento krok přichází po několika dnech spekulací o finančním zdraví společnosti po krachu FTX.

    Republikáni v jednom okrese Arizony odmítají potvrdit výsledky voleb

    Republikánští úředníci v pondělí odmítli potvrdit výsledky voleb v jednom z arizonských okresů, čímž nedodrželi zákonnou lhůtu. Úřad státní tajemnice Arizony Katie Hobbs proto jejich rozhodnutí napadl u soudu.

    Šílenství v ruském poháru. Po rvačce hvězd rozdal sudí šest červených karet

    Kdekdo by si mohl říct, že se v zápase šestého kola ruského poháru mezi Zenitem Petrohrad a Spartakem Moskva nemůže nic zvláštního stát. Opak je však v tomto případě pravdou. Oba týmy se v závěru souboje porvaly, do potyčky se zapojili kromě hráčů také členové realizačního týmu. Výsledek? Šest červených karet.