Giorgio Armani se rozhodl, že nedělní módní přehlídku o hudební doprovod nedoplní. Show na týdnu módy v Miláně tak z úcty k lidem postiženým válečným konfliktem na Ukrajině proběhla v tichosti, napsala agentura Reuters. Návrhář svým krokem vybočil z řady módních domů, které se ve většině případů k dramatickým událostem posledních dní nevyjadřují.
Modelky a modelové po mole kráčeli v děsivém tichu, které přerušoval jen potlesk publika. Armani se tak stal prvním, kdo svou přehlídku na Milan Fashion Weeku přímo využil jako platformu k odsouzení ruské invaze na Ukrajinu.
„Moje rozhodnutí nepoužít žádnou hudbu bylo učiněno jako projev úcty k lidem, kterých se týká tragédie probíhající na Ukrajině,“ stálo v příspěvku na černém pozadí na twitterovém účtu módního návrháře.
„Nejlepší věc, kterou můžeme, je vyslat vzkaz, že nechceme slavit, protože se kolem nás děje něco velmi znepokojivého,“ řekl později viditelně dojatý 87letý Armani.
Záplavu černé a modré občas rozzářily pastelové barvy
V kolekci italského módního návrháře se v kolekci podzim/zima 2022/23 objevily černé sametové kabáty, bundy a kalhoty, z nichž některé zdobil modrý nebo červený lem.
Nechyběly ani třpytivé černé a stříbrné šaty s flitry, modré hedvábné večerní róby a halenky bez rukávů, vyšívané topy, dlouhé bílé overaly nebo květinové potisky.
Milan Fashion Week: Georgio Armani. Foto: Reuters Armani svou kolekci představil v tichosti. Foto: Reuters Děsivé ticho přerušovalo jen občasné klapání podpatků a potlesk publika. Foto: Reuters V kolekci nechyběly dlouhé šaty s květinovými potisky. Foto: Reuters Největší přínos v oboru je Armanimu připisován v oblasti pánské módy. Foto: Reuters Milan Fashion Week: Georgio Armani. Foto: Reuters
„Mezi mé nejoblíbenější modely patří kalhoty s vícebarevnými potisky a rozhodně dlouhé tuniky ze třpytivých materiálů, které se nosí přes kalhoty. Jsem také nadšený z pánských looků, které jsou s kravatami tak elegantní a formální,“ prozradil Armani v rozhovoru pro magazín Vogue.
Armaniho návrhy tradičně stahují oponu týdne módy v Miláně, který tuto sezónu tvořily zejména přehlídky na místě s osobní účastní hostů, nikoli digitální prezentace, jež dominovaly loňskému Milan Fashion Weeku kvůli šíření koronaviru. I letos své kolekce v hlavním městě módy představily také značky Prada, Gucci nebo Dolce&Gabbana.