Reklama

Virtuální Milan Fashion Week zahájily módní značky Missoni a Fendi

Reklama

NEJČTENĚJŠÍ

Italské módní domy Missoni a Fendi ve středu odstartovaly první den milánského týdne módy. Kvůli nekončící pandemii covidu-19 však návrháři opět vyměnili rušná přehlídková mola za digitální prezentace, informovala agentura Reuters.

Už je to rok, kdy Itálie zachytila první případ nákazy koronavirem na severu země, což nakonec vedlo k prvnímu lockdownu v Evropě. Designéři tak musí přicházet s novými způsoby, jak milovníky módy pro své výtvory v rámci Milan Fashion Weeku nadchnout.

Značka Missoni, známá svými barevnými cik-cak motivy, respektive vzory a barevnými designy, byla prvním módním domem, který vysílal video se svou nejnovější dámskou kolekcí oblečení pro období podzim/zima i jaro/léto.

Angela Missoni v poslední době prodává zejména pletenou módů. „Měla bych udělat kolekci jen z kardiganů,“ vtipkovala podle magazínu Vogue. Přestože pragmatismus a pohodlí mohou být oblíbenými novými koncepty módy, pro Missoni jsou životem. „Pletení je první věc, na kterou si vzpomenete, když přemýšlíte o pohodlí. A tak začala Missoni,“ uvedla návrhářka.

Na milánském stadionu, který již několik měsíců zeje prázdnotou, modelky v oděvech italské luxusní značky oživily společenská setkání od bowlingu až po večerní dýchánek s přáteli.

V jednom nepřetržitém záběru se objevily třpytivé úplety, volné kalhotové kostýmy, dlouhé žebrované šaty a ležérní oblečení v řadě barev. Outfity některých dam dotvářely klobouky a šály, zatímco jiné modelky pózovaly v plavkách.

Součástí přehlídky, kterou kreativní ředitelka Angela Missoni popsala jako „oslavu návratu do normálního společenského života“, byly i blyštivé šaty určené na večírek. „Smíchala jsem a spojila kousky z různých ročních období, abych zdůraznila koncept šatníku,“ vysvětlila Missoni ve svém prohlášení.

Nová kolekce italské značky Fendi vznikala pod taktovkou Brita Kima Jonese

Návrhář Kim Jones, který zastává roli uměleckého ředitele módního domu Fendi od loňského podzimu, představil ready-to-wear kolekci podzim/zima v neutrálních tónech.

Po vzoru zesnulého designéra Karla Lagerfelda, který se značkou spolupracoval 54 let, Jones prezentaci zahájil kožichem.

Následovaly kabáty, pletené crop topy, kalhoty s vysokým pasem a hedvábné košilové šaty. Modelky dále oblékly mramorované nebo skládané hedvábné šaty a šály s třásněmi v bledě růžové, bílé, norkové, šedé a černé barvě.

Jones respektoval dosavadní tvorbu značky Fendi, jejíž historie sahá až do roku 1925.

„Inspiraci čerpám od úžasných, silných žen, které znám a se kterými pracuji, a naslouchám jejich potřebám,“ prohlásil podle Reuters Jones. „Kolekce je účelná, čehož je dosaženo její elegancí a nadčasovostí,“ doplnil designér.

Sledujte nás na sítích

Napište svůj komentář

Napište komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Reklama
Reklama
Reklama