Už přes 40 let je s námi stroj, díky kterému mnoho lidí okusilo pocit při objevování dálek. S mašinou ze stáje BMW to není žádný problém. Přestože má za sebou GS dlouholetou tradici, vždy nás překvapí něčím novým a znalci jistě ocení vývoj, jakým tahle motorka prošla. Od vyladěného retra jsme se posunuli až k těm nejagresivnějším tvarům, jaké si umíme představit.
BMW R 1250 GS je motocykl, který byl stvořený pro nehostinné podmínky. Ať jedeme po štěrku nebo jihoamerických prašných cestách, pokaždé máme k dispozici ten nejlepší výkon a nejvyšší pohodlí. Kromě faktu, že na stroj podobných kvalit je spoleh, nesmíme opomenout ani faktor bezpečí. Na ten se Němci speciálně zaměřili. Výsledek v podobě mnoha technologií nám jednoznačně zpříjemní cestování a dovolí se zcela oddat zážitkům z jízdy.
40 let vývoje
K výročí si pro nás výrobci připravili barevnou lahůdku, která nese název Edice 40 let GS. Kombinace sytě žluté a černé náramně vystihuje povahu stroje, totiž energického žihadla. Přední část vytváří velmi ostrý úhel a kapotáž tak dodává motocyklu potřebný pocit agresivity. LED světlomet zabudovaný pod plexisklem patří ke skutečným špičkám a umí se adaptovat na zatáčky. Konektivita nabývá vysoké úrovně díky TFT displeji a USB portu. Řídítka, která už sama o sobě nabízí veliké pohodlí, se dají nastavit v rozmezí až 30 mm.
Při pohledu na rám, který je svou odolností připraven na celou škálu terénů, nelze nepostřehnout výztuhy, které oceníme převážně v nehostinných podmínkách. Toto rovněž platí pro odpružení, které se řadí k tomu nejlepšímu, po čem mohli výrobci sáhnout. Kola o rozměrech 19 a 17 palců se hodí převážně do prašného a kluzkého prostředí. Přes masivní konstrukci se inženýrům povedlo snížit hmotnost stroje na 216 kg. To oceníme na dlouhý cestách. Motorka je hbitá a spotřeba nepatří k nejhladovějším.
Motor
Kapalinou chlazený, dvouválcový čtyřtakt typu boxer o objemu 1254 cc dokáže nahnat do zadního kola výkon až 100 kW (136 koňských sil). Krouticí moment se nám u GS vyšplhal na 143 Nm. Díky těmto hodnotám se nám zvýšila maximální rychlost na 200 km/h. Výkon je u této mašiny ovšem spíše použitý pro rychlou akceleraci a jistotu při nízkých otáčkách. Za stroj, na kterém se můžeme vydat až na konec světa, zaplatíme 600 000 korun. Řadíme se k těm, kteří tvrdí, že je to dobrá investice.