Více
    11 C
    Czech
    Čtvrtek, 6 října, 2022

    Tyto ásany budují sílu těla i mysli

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Každý chce být silný. Ale nejde to hned. Z jediné lekce jógy se nestanete silnější. Naše těla se posilují v reakci na opakující se pohyby a konzistenci cvičení. A dokonce i pouhých 10 minut jógy denně vás posílí.

    I když pravidelné cvičení jógy přinese fyzické výsledky, ještě důležitější je něco, co není vidět: duševní výdrž a síla vůle. Mysl je pánem těla. Fyzické pozice neboli ásany vyžadují, abychom se naučili, jak se soustředit pomocí dechu a být přítomni v daném okamžiku při každém pohybu. Kultivace tohoto druhu síly prospívá všem aspektům života.

    Vyžaduje to však trpělivost, praxi, důslednost, soustředění a spolehlivou sekvenci pozic.

    Které pozice cvičit

    Některé jógové ásany jsou obzvláště vhodné pro posílení těla i mysli zároveň. Přečtěte si, které to jsou a proč.

    Chair, Warrior II Pose a High Lunge

    Pozice ve stoje v této sekvenci vytvářejí základ pro vaši praxi a posilují svaly vašich nohou, hýžďové svaly, boky a jádro. Tyto ásany také aktivují muladhara (kořenovou) čakru, která je vaším centrem rovnováhy a uzemnění.

    Plank Pose

    Pozice prkna zlepšuje rovnováhu, posiluje celé tělo a zvyšuje vaši vnitřní sílu, sílu vůle, soustředění a koncentraci.

    Urdhva Mukha Svanasana (Upward-Facing Dog Pose)

    Jedná se o základní ohyb páteře, který posiluje páteřní svaly, jádro a hýžďové svaly a také zlepšuje pružnost páteře.

    Utthita Balasana (Extended Child’s Pose)

    Neutralizuje páteř po záklonech. Podporuje také relaxaci a aktivuje vaši čakru ajna (třetí oko), energetické centrum intuice a mentální jasnosti.

    Navasana

    Zlepšuje stabilitu jádra, což podporuje páteř a správné držení těla. Pomáhá vám také vytvářet vytrvalost a sílu vůle.

    Bakasana (Crow Pose)

    Tato pozice je krásnou rovnováhou paží, která posiluje paže, záda, zvyšuje sebevědomí a motivaci.

    Sirsasana (stoj na hlavě)

    Je vaší inverzí k sekvenci a rozvíjí sílu a rovnováhu. Sirsasana, známá jako královna všech ásan, zvyšuje krevní oběh a pránický tok v mozku a učí nás vytrvat a udržovat rovnováhu v jiných situacích, než jsme zvyklí.

    Ukončete svou praxi savasanou, odpočinkovou pozicí, která odhalí všechna učení praxe.

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS