Málokterý vůz na světě dosahuje takové popularity, jako právě model XF z garáže jedné z nejslavnějších automobilek světa, Jaguar. Díky vzhledu těchto vozů si značku oblíbila i královská rodina. Sedan s označením XF sice není nejlevnější, nemusel by se za něj ale stydět ani agent 007. Design dosahuje takové kvality, že by mohl okamžitě udávat světový trend.
Jaguar svým modelem XF spustil skutečnou revoluci. Přestože se spekulovalo o konci jeho produkce, stále patří mezi jedny z nejoblíbenějších vozů značky Jaguar. Exteriér posouvá hranice myslitelného, interiér působí jednoduše a přitom sofistikovaně. Přesně toto byl cíl výrobců z Coventry. Chtěli na svět přinést vůz, který svou eleganci převyšuje většinu konkurence. Tento cíl byl úspěšně splněn. Sedan ovšem není pouze jedinou variantou. Dopřát si můžeme také verzi Sportbrake. Slovo kombík by znělo velice hanlivě, neboť elegance a styl tohoto vozu by si zasloužili zvláštní označení. Pojďme se zblízka podívat na vůz, který sice stojí hodně peněz, nepřestane nás ale nikdy bavit svou nadčasovostí.
Design
Vzhled hraje u modelu XF naprosto zásadní roli. I to byl cíl společnosti Jaguar. Motor, který je sice extrémně kvalitní, umí nabídnout výkon, se kterým nemá konkurence sebemenší problém. Automobil ji proto musí přesahovat právě v oblasti designu. Díky tomuto přístupu se stal z firmy Jaguar pojem. Předek si drží jednoduchou masku se znakem automobilky, LED světlomety jsou rozděleny do dvou sekvencí ve tvaru L. Z boku oceníme styl kol, která mohou dosahovat průměru až 20 palců. Zadní část se chlubí světlomety, které narušují až obsesivní rovnost bočních linií.
Interiér nás dostane svým smyslem pro detail, a to jako volbou materiálů, tak ergonomií prvků. V XF na nás nečeká přehnaně moc tlačítek pro ovládání funkcí, o vše se postaráme na dotykové obrazovce a pomocí dvou kulatých ovladačů. Oproti jiným modelům se zde zmenšila řadící páka. Sedadla z kůže působí velice pohodlně.
Motor
Sedan můžeme vybavit dvoulitrovým motorem s výkonem 200 nebo 250 koní. Verze Sport pak nabízí až 300 koní. Varianta Sportbrake zůstala pouze u 200 koní a točivého momentu 430 Nm.
Verdikt
Základní sedan se pohybuje kolem 1,65 milionu korun. Za Sportbrake zaplatíme 1,81 milionu korun. Vyplatí se investice do XF? Rozhodně!