Reklama

Proč jsou vrtulníky tak důležité pro boj s požáry v australské buši

Reklama

DOPORUČUJEME

NEJČTENĚJŠÍ

Když ředitel Kestrel Aviation Ray Cronin mluví o boji s požáry, popisuje hasičské akce podobně, jako voják popisuje válku. Koneckonců svým způsobem jsou boje s rozsáhlými požáry v australské buši podobné válečnému tažení proti nepříteli.

V současnosti tyto civilní stroje a jejich posádky čelí mnoha nejrůznějším úskalím, včetně ochrany australských občanů před hrozivými požáry v buši. Jednou z hlavních rolí, jež vrtulníky Bell 212 a Bell 412 hrají, je hašení bodových požárů. Jedná se o hašení plamenů, které díky větru předskakují před hlavní požár, tak aby ten mohl být izolován a pozemní hasičské posádky si s ním mohli jednodušeji poradit. „Naše vrtulníky Bell čelí velice náročným podmínkám: žár, turbulence a lety, které jsou velice nízko nad zemí. Proto jsme si je pořídili, splňují vše, co od nich potřebujeme a jsou velice odolné,“ zmiňuje Cronin. 

Flotila vrtulníků Bell 212 a 412 nemá za úkol jen přímé hašení ohňů. Někdy musí také dopravit požárníky do míst, do kterých by se jinak nedostali. „Je nutné uhasit zdroj požáru co nejdříve, abychom omezili jeho šíření,“ vysvětluje Cronin a dodává, že vrtulníky mají sytém, ve kterém je požární hadice připojena k 1500 litrové vodní nádrži. „Dispečer sesune hadici k pozemnímu týmu a ten poté cíleně hasí požár, kde je to nejvíce potřeba,“ říká Cronin. 

Typický požárník, slaňující se 75 metrů z vrtulníku a bojující s plameny v buši, které zapálil blesk, musí být nebojácný. Takový lidé milují přírodu a buš,“ tak představuje Cronin australské požárníky, kteří bojují s ohněm v buši. Dodává, že mají mnoho zkušeností s přežitím v odlehlých oblastech. Jsou schopni se ze zalesněných ploch dostat sami nebo si v buši prořezají provizorní přistávací plochu pro vrtulníky.  

Piloti, kteří si troufnou pilotovat tyto stroje v tak náročných podmínkách, jsou vzácnými jedinci. „Máme jich pár, kteří sloužili u armády, ale většina z našich pilotů má civilní letecký výcvik, a pracovali například při nahánění skotu. Naši piloti jsou spíše extroverti a mají rádi tvrdou, poctivou práci. Boj s požáry nemá rutinu, skrývá se zde opravdu mnoho výzev,“ říká Cronin. 

Společnost Kestrel je průkopníkem v pokroku technologií a bezpečnosti v oblasti australského leteckého hašení požárů. Stala se prvním místním provozovatelem vrtulníků, jež obdržel od Australského úřadu pro bezpečnost civilního letectví (Australia’s Civil Aviation Safety Authority CASA) povolení hasit požáry i v noci, díky speciálním brýlím s nočním viděním tzv. „Night Eyes“, které pilotům umožňují létat naprosto kdykoliv. 

Australská buš se s požáry potýká čím dál častěji, ty také sílí na intenzitě, jsou méně předvídatelné a sezóna, ve které se vyskytují, se prodlužuje. Jsou to hrdinové jako je Cronin a jeho tým, kteří udržují zemi v bezpečí. 

Sledujte nás na sítích

NEJNOVĚJŠÍ

Jistá uživatelka sociální sítě TikTok zveřejnila video, ve kterém upozorňuje ženy, aby si pravidelně kontrolovali obsah svých kabelek. Nepříjemně ji totiž překvapilo zjištění, že v té své našla nenápadný lokalizátor. Vůbec netuší, jak a kdy se jí tam dostal.
Aducanumab je název nové účinné látky proti Alzheimerově demenci. Přípravek společnosti Biogen schválily Spojené státy, následovat bude zřejmě Velká Británie. Jde o první nový lék proti této zákeřné chorobě po dvaceti letech, informuje BBC.

Napište svůj komentář

Napište komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Reklama
Reklama
Reklama