Více
    11 C
    Czech
    Neděle, 25 září, 2022

    Neměl na nájem, tak bydlí ve školním autobuse. Stálo ho to vztah s přítelkyní

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Školní autobus si přestavěl na útulný byt. Celková cena – 416 tisíc. Tohle finančně úsporné řešení však Michaela Talleyho z Texasu stálo víc energie, než čekal. Navíc přišel o přítelkyni, práci a k úrazu.

    Grafický designér Michael Talley z texaského Austinu neměl dost peněz na nový dům ani na nájem, který činil 1 200 dolarů (30 000 Kč) měsíčně. Rozhodl se tedy udělat domov ze starého vozidla. Ve výši méně než dvou nájmů zakoupil v aukci dvanáctimetrový školní autobus. Původně si myslel, že bude stačit jen dát dovnitř pár příček a nainstalovat žárovky, ale zjistil, že je to složitější.

    „Hej, čtyři stěny a střecha už jsou hotové‘,“ radoval se, když se stal majitelem autobusu. Pro Mobi Spirit ale přiznal, že než z vozidla vybudoval plnohodnotný dům s ložnicí, koupelnou, obývacím pokojem a kuchyní, sáhl si až na dno svých sil.

    Jeho jediným rádcem a učitelem se stal YouTube, kde prý shlédl nespočet instruktáží, jak udělat, aby v dětském autobuse mohl žít vysoký chlap, jako je on. Musel kvůli tomu zvednout střechu. Tvrdým oříškem bylo prý i například odstraňování sedadel. Nikdy si nemyslel, že to bude nějak zvlášť obtížný krok, ale stálo ho to víc času a úsilí, než očekával. I když se snažil nakoupit vybavení co nejlevněji v řetězci IKEA, do nového bydlení investoval v přepočtu dalších 363 000 korun.

    Mezitím bydlel ve stanu

    Kamarád ho nechal zdarma parkovat s autobusem na jeho farmě, dokud stavbu nedokončí. „Abych ušetřil peníze na rekonstrukci, přestěhoval jsem se do stanu,“ svěřil se. Občas byla prý přestavba doslova nervy drásající. Jednou mu při přepravě autobus uvízl v bahně a rozbil se posilovač řízení. „Neumíte si představit, jak je těžké zaparkovat s dvanáctimetrovým školním autobusem bez posilovače řízení,“ směje se tomu už dnes.

    Jednou si Michael dokonce přivodil ošklivé zranění na paži. Pořezal se o plech, který na něj spadl. Nakonec po pěti měsících dřiny projekt zdárně dokončil, mnoho věcí ale kvůli tomu musel obětovat. „Při stavbě autobusu jsem přišel o práci,“ svěřil se Michael s tím, že po dokončení však získal ještě lepší. „Je to skvělé. Pracuji pro společnost, která je zodpovědná za prodej triček ‚Keep Austin Weird‘, které navrhuji.“ S čím se ale musel nenávratně rozloučit, byl jeho dlouholetý partnerský vztah. Přítelkyně nejspíš neměla pro život ve stanu a v autobuse pochopení.

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS