Více
    1.9 C
    Czech
    Pátek, 28 ledna, 2022

    Nedostatek energie u sportovců

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Jak zvýšit svou energii? Jednoduché změny životního stylu mohou znamenat velký rozdíl. Přečtěte si, jak se snadno vrátit k plnému výkonu.

    Pokračování článků Co dělat, když nemáte dostatek energie na běhání či jiné cvičení a Jak zvýšit svou energii. Spánek, strava, pitný režim.

    Získejte dostatek železa

    Anémie z nedostatku železa je poměrně častá, zvláště u sportovkyň, které mají silnou menstruaci. Anémie způsobuje únavu a sníženou výkonnost. Pokud se často bez vysvětlení cítíte unavení, nechte si zkontrolovat hladinu železa krevním testem.

    Abyste předešli anémii, ujistěte se, že vaše strava obsahuje červené maso nebo alternativy bohaté na železo (maso kuřecí nebo krůtí, lososa, tuňáka) a cereálie obohacené železem.

    Je také důležité zahrnout vitamín C do vaší stravy, protože pomáhá při vstřebávání železa. Takže se snažte začlenit ovoce a zeleninu bohaté na vitamín C, jako jsou pomeranče, rajčata, bobule a brokolice.

    Snižte příjem alkoholu

    Pití alkoholu, zejména nadměrné pití, může způsobit únavu z mnoha důvodů. Za prvé, alkohol narušuje spánek. I když se vám možná podaří rychleji usnout po sklence vína nebo piva před spaním, je méně pravděpodobné, že se vyspíte kvalitně. Výsledkem je, že se probudíte s pocitem únavy.

    Alkohol je také diuretikum. To znamená, že snižuje hladinu vody v těle a může způsobit dehydrataci. Dehydratace způsobuje nejen únavu, ale také snížení sportovního výkonu.

    A konečně, alkohol je zdrojem prázdných kalorií. Tyto kalorie mohou vést ke zvýšení tělesné hmotnosti, pokud nejsou konzumovány s mírou.

    Vynechte kofein

    Zatímco většina z nás spoléhá na to, že jim šálek kávy dodá energii, může mít opačný účinek. Snažte se vyhýbat kofeinu, nebo se zkuste omezit na jeden šálek kávy či jiného kofeinového nápoje denně. Konzumace příliš velkého množství kofeinu může způsobit, že se budete cítit slabí nebo nervózní. Přispívá také k dehydrataci (spolu s alkoholem je diuretikum).

    Pozor byste si měli dávat především na večerní konzumaci kofeinu, protože vám může způsobit potíže s usínáním nebo narušit spánek během noci.

    Snižte stres

    Úzkost a stres mohou být obrovskými zabijáky energie. Chcete-li bojovat proti stresu, snažte se do svého dne zařadit relaxační aktivity, jako je čtení nebo poslech hudby.

    Vyzkoušet můžete i aromaterapii. Pokud si uděláte čas na relaxaci s levandulí či jinou relaxační vůní, pomůže uklidnit vaše nervy a snížit stres. A pokud potřebujete rychle dodat energii, některé vůně jako máta peprná, citrusy nebo zázvor mají energizující účinek. Zkuste zapálit svíčku nebo aromalampu s těmito vůněmi, abyste se cítili více bdělí.

    Zkuste něco nového

    Dostat se do zajetých kolejí může snížit hladinu vaší energie. Změňte to zkoušením nových jídel, cvičení a hledáním nových zážitků, abyste předešli nudě a udrželi svou energii aktivní.

    Zkuste běhat v jinou denní dobu, pokud váš aktuální rozvrh nefunguje dobře. Mnoho běžců zjišťuje, že když začnou den zdravou aktivitou, mají více energie na to, aby se během dne věnovali dalším činnostem. Příliš mnoho povinností po ránu? Sbalte si tašku do posilovny a vyrazte v polední pauze. Když si den rozdělíte cvičením, pomůže vám to zůstat nabití energií.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Banány

    Něco na zahřátí? Vyzkoušejte těchto 6 potravin

    Vzhledem k tomu, že venkovní teploty stále klesají, pravděpodobně si oblékáte rukavice, šály a velké pohodlné svetry, abyste se zahřáli. Jak se však můžete zahřát zevnitř?
    spánek

    Dechová cvičení pro lepší spánek: Dýchání do břicha

    Mnoho lidí má v dnešní době problémy se spánkem. Ať už jde o obtížné usínání, probouzení se uprostřed noci, či nekvalitní spánek, kdy se ráno vzbudíte neodpočatí. Co s tím?
    Běh

    Jak si udržet běžeckou motivaci – část 2

    Každý běžec má občas období, kdy ztrácí motivaci k tréninku. Pokud to na sobě pozorujete, je čas na změnu. Poradíme vám, jak si lépe udržet motivaci.
    Běh a motivace

    Jak si udržet běžeckou motivaci – část 1

    Jakkoli milujete běhání, každý někdy zažívá úbytek motivace. Ať už vás rozhodí narušení vaší rutiny, nebo se jen cítíte znuděni stále stejnou trasou, propad motivace je běžný. Jak se mu bránit?
    Kakaové boby

    Mohlo by kakao zvýšit vaši motivaci ke cvičení?

    Použití kakaového prášku jako přísady do předtréninkového nápoje může pomoci zvýšit výkon při cvičení. A to díky bioaktivní sloučenině, která zlepšuje průtok krve.
    Barevné auto

    Co o vás vypovídá barva vašeho auta

    Psychologie barev naznačuje, že různé odstíny mohou mít širokou škálu účinků, od zvýšení naší nálady až po vyvolání úzkosti. Ale mohla by barva produktů, které kupujete, vypovídat něco o vaší osobnosti?
    Reklama
    Reklama
    Reklama