Více
    1.9 C
    Czech
    Pátek, 28 ledna, 2022

    Jak zvýšit svou energii. Spánek, strava, pitný režim

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Některé z těchto zdravých návyků už možná praktikujete. Ale pokud můžete praktikovat několik dalších, získáte nový impulz nejen pro svůj tréninkový program, ale i pro každodenní činnosti.

    Pokračování článku Co dělat, když nemáte dostatek energie na běhání či jiné cvičení.

    Dostatek spánku

    Dobrý spánek je nejpřirozenější a nejefektivnější způsob, jak vaše tělo osvěžit. I když se potřeby každého liší, 7 až 8 hodin denně je ideální cíl.

    Pokud máte problémy s usínáním, dodržujte správnou spánkovou hygienu. Snažte se každý večer o stejné zdravé rituály, aby si vaše tělo zvyklo vyladit se a zpomalit.

    Hodinu před spaním si můžete vypnout telefon a další elektronické rušivé prvky. Můžete si číst nebo se osprchovat, abyste uvolnili tělo. Také vyvětrejte v ložnici.

    Jakmile se dostanete do rutiny zdravého spánku, s největší pravděpodobností se budete po celý den cítit více odpočatí a nabití energií.

    Hydratovat, hydratovat, hydratovat

    Když se vaše tělo dehydratuje, energetické hladiny klesají. Klesá také výkon.

    Ve zveřejněné zprávě o hydrataci a zdraví výzkumníci shrnuli způsob, jakým dehydratace ovlivňuje fyzickou výkonnost. Došli k závěru, že i při mírné dehydrataci pravděpodobně zaznamenáte pokles výkonnosti související se sníženou vytrvalostí, zvýšenou únavou, neschopností regulovat tělesnou teplotu, sníženou motivaci a zvýšení vnímané námahy.

    Jaký je tedy nejlepší způsob, jak se těmto problémům vyhnout? Hydratujte po celý den, nejen během a po cvičení. Potřeba tekutin je výrazně individuální, nicméně obecné doporučení zní 3,7 litrů pro průměrného dospělého muže a 2,7 litrů pro průměrnou dospělou ženu.

    A pamatujte, že hydratovat můžete nejen pitím vody, ale také konzumací potravin jako je ovoce a zelenina, které vodu obsahují.

    Změňte svůj jídelníček

    Zdravá a vyvážená strava dodá vašemu tělu palivo, jež potřebuje k provádění každodenních úkolů i cvičení. Jako běžec se možná budete chtít zaměřit na příjem výživných makroživin.

    Protein

    Snažte se do každého jídla zařadit libové bílkoviny jako je kuřecí, krůtí či rybí maso nebo nízkotučné mléčné výrobky. Potraviny s vysokým obsahem bílkovin vám pomohou zabránit hladovění a nedostatku energie mezi jídly.

    Chytré sacharidy

    Zdravé zdroje sacharidů jsou preferovaným zdrojem energie vašeho těla. Pokud je to možné, vybírejte raději celozrnné potraviny. Obsahují více vlákniny, déle se tráví a dodají vám více energie než jednoduché sacharidy. Doplňte co nejvíce čerstvého ovoce a listové zeleniny.

    Zdravé tuky

    Tuk by měl být součástí zdravé vyvážené stravy. Ale ne všechny tuky jsou nejlepší volbou. Akademie výživy a dietetiky doporučuje volit poly- nebo mononenasycené tuky (včetně rostlinných olejů, ořechů, semen, avokáda) místo nasycených tuků (z masa a plnotučných mléčných výrobků), kdykoli je to možné, abyste podpořili zdraví srdce.

    Snažte se vyhnout sladkým svačinám, které poskytují rychlý přísun energie, po kterém obvykle následuje energetický propad. Tyto prázdné kalorické potraviny také zvyšují kalorický příjem, aniž by vašemu tělu poskytovaly nějakou hodnotnou výživu.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Banány

    Něco na zahřátí? Vyzkoušejte těchto 6 potravin

    Vzhledem k tomu, že venkovní teploty stále klesají, pravděpodobně si oblékáte rukavice, šály a velké pohodlné svetry, abyste se zahřáli. Jak se však můžete zahřát zevnitř?
    spánek

    Dechová cvičení pro lepší spánek: Dýchání do břicha

    Mnoho lidí má v dnešní době problémy se spánkem. Ať už jde o obtížné usínání, probouzení se uprostřed noci, či nekvalitní spánek, kdy se ráno vzbudíte neodpočatí. Co s tím?
    Běh

    Jak si udržet běžeckou motivaci – část 2

    Každý běžec má občas období, kdy ztrácí motivaci k tréninku. Pokud to na sobě pozorujete, je čas na změnu. Poradíme vám, jak si lépe udržet motivaci.
    Běh a motivace

    Jak si udržet běžeckou motivaci – část 1

    Jakkoli milujete běhání, každý někdy zažívá úbytek motivace. Ať už vás rozhodí narušení vaší rutiny, nebo se jen cítíte znuděni stále stejnou trasou, propad motivace je běžný. Jak se mu bránit?
    Kakaové boby

    Mohlo by kakao zvýšit vaši motivaci ke cvičení?

    Použití kakaového prášku jako přísady do předtréninkového nápoje může pomoci zvýšit výkon při cvičení. A to díky bioaktivní sloučenině, která zlepšuje průtok krve.
    Barevné auto

    Co o vás vypovídá barva vašeho auta

    Psychologie barev naznačuje, že různé odstíny mohou mít širokou škálu účinků, od zvýšení naší nálady až po vyvolání úzkosti. Ale mohla by barva produktů, které kupujete, vypovídat něco o vaší osobnosti?
    Reklama
    Reklama
    Reklama