Fronty před obchody, virální videa na TikToku a zákazníci ochotní cestovat přes půl světa kvůli jediné tabulce. Ne, nejde o výmysl z továrny Willyho Wonky – Dubajská čokoláda je skutečný fenomén, který čokoládový průmysl dlouho nezažil. Tento jedinečný mix prémiové čokolády a orientálních chutí si získal srdce i chuťové pohárky po celém světě. Jak se z jednoduchého nápadu stalo globální šílenství, které se nyní šíří i Evropou?
Příběh, který začal těhotenskými chutěmi
Za zrodem Dubajské čokolády stojí Sarah Hamouda, britsko-egyptská podnikatelka žijící v Dubaji. Co začalo jako „vedlejší projekt“ inspirovaný jejími těhotenskými chutěmi, se během pár let proměnilo v celosvětový fenomén. V roce 2021 založila značku Fix Dessert Chocolatier s vizí vytvořit něco víc než jen obyčejnou čokoládu.
Její tyčinky jsou kombinací neobvyklých chutí a ručně malovaného designu. Od knafehu, tradičního arabského dezertu z pistácií a jemného sýra, až po moderní variace jako je křupavá náplň z Lotus sušenek. Každá tabulka je jedinečná a nabízí nejen chuťový, ale i vizuální zážitek. „Nechtěla jsem dělat jen další sladkost. Chtěla jsem vytvořit něco, co zaujme všechny smysly,“ vysvětluje Hamouda.
TikTok spustil lavinu
Největší zlom přišel, když se Dubajská čokoláda stala hitem na sociálních sítích. Video influencerky Marie Vehera, která si čokoládu vychutnává ve svém autě, nasbíralo přes 56 milionů zhlédnutí a strhlo lavinu zájmu. Lidé začali nahrávat vlastní videa, kde čokoládu ochutnávají, nebo se jí pokoušejí vyrobit doma.
Zájem byl tak obrovský, že produkce vzrostla z několika kusů denně na 500. Přesto se každá várka, vyprodá během několika minut. Omezená dostupnost přispěla k vytvoření „čokoládového černého trhu“, kde se tyčinky prodávají za přemrštěné ceny, a nadšenci neváhají za jednu tabulku zaplatit i několikanásobek původní ceny.
@mariavehera257 @fixdessertchocolatier WOW, JUST WOW!!! Can’t explain how good these are! When a chocolate, a dessert and a piece of art meet this is what you get! 🍫 "Can't Get Knafeh of it," "Mind Your Own Busicoff," and "Crazy Over Caramel." Order on Instagram Chatfood or Deliveroo and let me know what’s your FIX? Instagram : fixdessertchocolatier #asmr #foodsounds #dubai #dubaidessert ♬ оригинальный звук – mariavehera257
Dubajská čokoláda dobývá Evropu
Dubajská čokoláda nedávno debutovala i na evropském trhu a to díky spolupráci se švýcarským gigantem Lindt. V německém Aachenu se na limitovanou edici čokolády čekalo hodiny, a přestože cena 14,99 eur (přes 380 Kč) za tabulku není zrovna nízká, nadšení zákazníků neznalo mezí.
Každá tabulka byla opatřena unikátním číslem, což dodalo produktu punc exkluzivity. Zákazníci si pochvalovali neobvyklou kombinaci chutí – šťavnaté pistáciové náplně a křupavých vláken filo těsta. „Chtěl jsem být u něčeho jedinečného,“ komentoval svůj zážitek jeden z čekajících studentů.
Sladký potenciál budoucnosti
Dubajská čokoláda má před sebou velkou budoucnost. Sarah Hamouda naznačila, že plánuje expanzi na mezinárodní trhy a chystá další inovace, které, jak doufá, opět překvapí svět. „Každý trend má svůj moment. Ale já věřím, že je to pro nás teprve začátek,“ dodává.
Spojením orientálních ingrediencí, ruční práce a marketingového génia značka Fix Dessert Chocolatier ukázala, že čokoláda může být mnohem víc než jen sladkým potěšením. Je to symbol kreativity, kultury a vášní, který spojuje svět. Ať už ji ochutnáte v Dubaji, Evropě nebo doma podle vlastního receptu, Dubajská čokoláda je zážitkem, na který se nezapomíná. Byli byste ochotni vydat se takovou dálku, abyste ji ochutnali? Zkusíte tento sladký hit, který pobláznil svět?