Stále jedinému elektromobilu značky Škoda Auto se stále lépe vede na německém trhu s novými osobními automobily. Vyplývá to z čerstvé statistiky o prodejích vozů v této zemi za první čtyři měsíce letošního roku.
Z pěti nejžádanějších plně elektrických modelů patří modelu z Mladé Boleslavi třetí pozice. Ovšem jako jediný z nich dokázal v porovnání se stejným obdobím loňska navýšit svá čísla. Konkrétně o třicet procent. Naopak v podstatě o stejný podíl klesly meziročně prodeje stále nejprodávanějšího elektromobilu Tesla Model Y, o 21,5 procenta si pohoršil druhý Volkswagen ID 4/5. O něco si pohoršilo i čtvrté Audi Q4 e-tron a nejvíce pak (o 38 procent) Volkswagen ID.3.
O něco hůře je na tom značka Škoda v žebříčku značek v souhrnných registracích za čisté elektromobily i plug-in hybridy. Až na devátou pozici ji totiž srazily nízké prodeje vozů s druhým jmenovaným typem pohonu. Plug-in hybridů s logem Škoda se totiž v Německu od ledna do konce dubna zaregistrovalo do provozu jen 427. Všechny ostatní značky (samozřejmě kromě Tesly) si zapsaly registrace vozů, které po vybití baterie pokračují v jízdě dále na benzín či naftu v řádu tisíců. A například Mercedes-Benz prodává více plug-in hybridů než čistých elektromobilů. Aktuální poměr u této značky činí cca 11 tisíc elektromobilů vůči 15 tisícům plug-in hybridů.
Právě plug-in hybridy v podstatě drží v současné době kategorii elektrických vozidel v Německu na růstové křivce (v porovnání s rokem 2023). Jejich registrace se navýšily o 28 procent, zatímco zájem o bateriové vozy klesl o 0,2 procenta.