Více
    6.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 2 prosince, 2021

    Proč běhat maratony – část 2: přínosy pro duševní zdraví

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Máte stejně jako mnoho jiných běžců na seznamu životních cílů zdolání maratonu? Trénink vám nejen zlepší fyzičku, ale také pozitivně ovlivní vaši mysl a duševní zdraví.

    Pokračování článku Proč běhat maratony – část 1: výhody pro fyzické zdraví.

    Výhody pro vaše duševní zdraví

    Dlouhé běhy vám pomáhají zdokonalovat vaši mentální odolnost a rozvíjet systém zvládání stresu, abyste se vypořádali s běháním den za dnem, míli za mílí, v náročných podmínkách. Uběhnutí maratonu vám také pomůže získat následující výhody.

    Snížení stresu

    Výzkumy naznačují, že běh v době stresu pomáhá lépe zvládat životní výzvy tím, že zvyšuje vaši duševní odolnost.

    Nový pohled

    Tato známá zásada říká vše: „Člověk, který dokončí maraton, není stejný člověk, jaký ho začal.“ V cíli budete zcela jistě jiným člověkem, protože budete navždy vědět, že máte mentální a fyzickou sílu vytrvat, i když si myslíte, že nemůžete a neuspějete.

    Inspirace

    Ať už je to vozíčkář s dvojnásobnou amputací, 73letá babička běžící svůj 35. maraton, nebo vaše vlastní děti s nápisem „Milujeme tě!“, na každém kroku najdete nějakou inspiraci.

    Lepší motivace

    Když dojde na maraton, musíte prostě trénovat. Takže mít datum závodu v kalendáři vás bude motivovat, abyste se drželi svého tréninkového plánu. Ve dnech, kdy vám chybí motivace, budete přemýšlet o tom, jak se budete cítit, když budete nedotrénovaní. Když pak kvůli tomu nedokončíte závod, nebo ho budete muset zrušit.

    Zmírnění příznaků poruch nálady a úzkosti

    Bylo zjištěno, že pravidelné cvičení, jako je běh, je pro zmírnění depresivních symptomů velmi účinné.

    Výhody pro vaši duši

    Uběhnout maraton není dobré jen pro vaše tělo a mysl, může také pomoci nakrmit vaši duši.

    Podpora dobré věci

    Mnoho maratonů se běhá pro výtěžek pro charitativní organizace a užitečné věci, od pomoci při katastrofách až po boj s rakovinou. Běh pro něco, co je větší než vy, je skvělý způsob, jak si udržet motivaci pokračovat v tréninku, setkávat se s dalšími běžci, se kterými můžete trénovat, a dát vašemu tréninku a závodům ještě větší smysl.

    Noví přátelé

    Připojit se k běžecké skupině je skvělý způsob, jak poznat nové, stejně smýšlející lidi. Ve skutečnosti se mnoho běžců setkává se svými nejlepšími přáteli nebo dokonce budoucími partnery prostřednictvím běžeckých skupin.

    Pevnější vztahy

    Můžete také přesvědčit přítele nebo člena rodiny, aby s vámi trénoval na maraton. Společný trénink a cestování na závod je dobrý způsob, jak spolu trávit čas.

    Být vzorem

    Je těžké nerespektovat někoho, kdo je oddaný a odhodlaný dokončit tak zásadní cíl, jako je běh maratonu. Ve svém životě půjdete velkým příkladem mnoha lidem.

    Gesta lásky

    Zdá se to jako maličkost, ale vidět své přátele a rodinu u cesty, jak drží vtipný nebo inspirativní nápis vyrobený přímo pro vás, je úžasný pocit. Uběhnout maraton je rozhodně úsilí hodné takového gesta.

    Když běžíte pro charitu, vyberte si věc, na které vám záleží. Pokud má pro vás osobní význam, je mnohem pravděpodobnější, že budete motivováni investovat váš čas a úsilí k dokončení maratonu. Stanovte si malé, postupné cíle, požádejte o pomoc přátele a rodinu a začněte s tréninkem včas.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    cvičení

    Cvičení: Nejlepší úleva od stresu

    Stres je běžnou součástí života mnoha lidí. Úplně zbavit se stresu sice není možné, ale naučit se s ním zdravě zacházet může ve skutečnosti pomoci zmírnit některé z nejhorších příznaků.
    Houby

    Zařaďte do jídelníčku houby. Vaše zdraví vám poděkuje

    Houby představují zdravou nízkokalorickou potravinu s vysokým obsahem vlákniny. Dodávají receptům pikantní chuť, ale zároveň jsou zdravou volbou. Přečtěte si, co vše houby dokážou udělat pro vaše zdraví.
    podzimní zelenina

    Zdravý podzimní jídelníček – část 4: zdravé kosti díky pastiňáku

    Využijte naplno všechnu sezónní zeleninu. Vyměňte hranolky za sladké brambory, do salátu přidejte pastiňák a do polévky propašujte brokolici. Jsou to učiněné vitamínové bomby.
    podzimní zelenina

    Zdravý podzimní jídelníček – část 3: růžičková kapusta není jen bláto ze školní jídelny

    Podzim nám nabízí sklizeň mnoha lokálních druhů ovoce a zeleniny, které jsou zdravější, než jste si možná mysleli. Podívejte se s námi na pórek a růžičkovou kapustu.
    Houby

    Houby jako skvělá nízkokalorická potravina

    Houby jsou nízkokalorická potravina, která tělu dodává spoustu živin jako je měď, draslík, železo a několik vitamínů B. Technicky nejsou zeleninou, ale často se v receptech používají a podávají jako zelenina.
    Cvičení s hudbou

    Jak hudba zvyšuje motivaci ke cvičení

    Navzdory únavě může hudba dodat energii a motivaci k fyzické aktivitě. Cvičení se nám také díky správné muzice nezdá tak náročné jako bez ní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama