Více
    6.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 2 prosince, 2021

    Proč běhat maratony – část 1: výhody pro fyzické zdraví

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Možná běháte už roky a nyní si chcete stanovit nový cíl. Nebo vás inspiroval kamarádův úspěch v závodě. Existuje mnoho důvodů, proč se lidé rozhodnou trénovat na maraton.

    A také spousta výmluv, proč maraton neběžet. Možná si říkáte, že je to příliš náročné a příliš daleko. Možná se bojíte, že se zraníte. Nechcete přijít o nehty na nohou, řešit oteklé nohy nebo pociťovat neustálou bolestivost. Takže sami sobě trénink na maraton rozmlouváte. Ale někde hluboko uvnitř se vždy vracíte k úvaze, jaké by bylo to dokázat.

    Přestože běh maratonu může být děsivý a bolestivý, trénink na závod i běh může nabídnout řadu výhod pro tělo, mysl i duši. Zde jsou ty hlavní.

    Výhody pro vaše fyzické zdraví

    Trénink na maraton má pro tělo mnoho přínosů:

    Zlepšení celkového zdraví

    Pravidelné běhání posiluje vaše srdce zvýšením VO2 max (aerobní kapacita) a pomáhá udržovat váš krevní tlak a cholesterol na zdravých úrovních. Zlepšuje také imunitní systém a zvyšuje svalovou sílu. Delší běhy navíc tlačí tělo k posílení rychlých vláken ve svalech pro boj s únavou, budování síly a výkonu.

    Lepší spánek

    Maratonský trénink může být vyčerpávající. Vaše tělo bude toužit po spánku, protože se během odpočinku samo opravuje. Začnete chodit spát dříve a budete spát zdravěji.

    Lepší kondice

    Maratonský trénink je výzvou i pro ty nejzdatnější sportovce. Pokud v době, kdy se postavíte na startovní čáru, nejste v dobré kondici, nejspíše jste zanedbali trénink.

    Vytvarované nohy

    Hubnutí je často cílem maratonců v tréninku, ale jak mnozí zjišťují, ne vždy se tak děje. I když možná neztratíte mnoho na váze, všechny ty naběhané kilometry absolutně zvýší vaši čistou svalovou hmotu a zpevní vaše nohy.

    Masáže bez viny

    Maratonci v tréninku mají tendenci mít napjaté svaly a pravidelné masáže vám pomohou cítit se pohodlně a zůstat bez zranění. Během tréninku si dopřejte jednu nebo dvě masáže, které vám pomohou uvolnit trochu toho napětí.

    Prostor pro extra kalorie

    Během velmi dlouhých běhů spálíte tisíce kalorií, takže k sobě pak můžete být shovívaví. Koneckonců budete mít hlad. Takže po tvrdém tréninku si klidně dovolte trochu zahřešit s jídlem.

    Ovšem nepředpokládejte, že maratonský trénink vám dává oprávnění jíst, co chcete, kdykoli chcete. Běhání a hubnutí nejdou vždy ruku v ruce, takže pokud nepřijmete méně kalorií, než vydáte, neuvidíte změnu na váze. Při tréninku na maraton si dávejte pozor na to, co jíte, abyste měli jistotu optimálního výkonu.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    cvičení

    Cvičení: Nejlepší úleva od stresu

    Stres je běžnou součástí života mnoha lidí. Úplně zbavit se stresu sice není možné, ale naučit se s ním zdravě zacházet může ve skutečnosti pomoci zmírnit některé z nejhorších příznaků.
    Houby

    Zařaďte do jídelníčku houby. Vaše zdraví vám poděkuje

    Houby představují zdravou nízkokalorickou potravinu s vysokým obsahem vlákniny. Dodávají receptům pikantní chuť, ale zároveň jsou zdravou volbou. Přečtěte si, co vše houby dokážou udělat pro vaše zdraví.
    podzimní zelenina

    Zdravý podzimní jídelníček – část 4: zdravé kosti díky pastiňáku

    Využijte naplno všechnu sezónní zeleninu. Vyměňte hranolky za sladké brambory, do salátu přidejte pastiňák a do polévky propašujte brokolici. Jsou to učiněné vitamínové bomby.
    podzimní zelenina

    Zdravý podzimní jídelníček – část 3: růžičková kapusta není jen bláto ze školní jídelny

    Podzim nám nabízí sklizeň mnoha lokálních druhů ovoce a zeleniny, které jsou zdravější, než jste si možná mysleli. Podívejte se s námi na pórek a růžičkovou kapustu.
    Houby

    Houby jako skvělá nízkokalorická potravina

    Houby jsou nízkokalorická potravina, která tělu dodává spoustu živin jako je měď, draslík, železo a několik vitamínů B. Technicky nejsou zeleninou, ale často se v receptech používají a podávají jako zelenina.
    Cvičení s hudbou

    Jak hudba zvyšuje motivaci ke cvičení

    Navzdory únavě může hudba dodat energii a motivaci k fyzické aktivitě. Cvičení se nám také díky správné muzice nezdá tak náročné jako bez ní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama