6.9 C
Czech
Pondělí 27. října 2025
Home Blog Strana 9

„Jsem tvoje božská manželka!“ Šílená fanynka se pokusila dostat do auta Keanu Reevese

Připravuje se pátý Matrix
Keanu Reeves. Foto: Reuters

Herec Keanu Reeves (61) zažil po vystoupení na Broadwayi v New Yorku dramatickou scénu. Když po skončení hry Čekání na Godota odcházel z divadla, u vchodu do zákulisí na něj dychtivě čekala skupina fanoušků. Reeves jim zamával a nastoupil do černého SUV – v tu chvíli se však z davu vynořila žena, která začala křičet: „Keanu, to jsem já! Tvoje božská manželka!“ Jak informovaly deníky Metro a The Sun, šílenou ženu rychle a nemilosrdně zpacifikovala ochranka.

Podle očitých svědků se fanynka pokusila prorazit ochranku. Když ji nenechala projít, zkusila to znovu a nakonec se pokusila otevřít dveře hercova právě se rozjíždějícího auta. Členové bezpečnostního týmu ji proto ve snaze tomu zabránit shodili na zem.

Žena pak z místa odešla, ještě však na ochranku ukázala „vulgární gesto“ a šla za autem středem silnice, zatímco křičela: „Nenech je, ať mi ublíží!“

Reeves, známý z filmů Matrix nebo John Wick, není ženatý, ale od roku 2019 žije s umělkyní Alexandrou Grant. Na nedávné premiéře filmu Good Fortune vtipně reagoval na zvěsti o svatbě slovy: „Tohle není poprvé, co to slyším. Jsme spolu už dlouho.“

Problémy se stalkerem

Popsaný incident není ojedinělý – v minulosti se herec musel bránit i skutečnému stalkerovi.

V roce 2023 měl problémy s mužem, který ho opakovaně sledoval a dokonce bez povolení přespával na jeho pozemku.

„Během několika posledních měsíců došlo k několika incidentům, kdy obžalovaný navštívil můj dům bez pozvání, vnikl na můj pozemek, snažil se do mého domu dostat a snažil se mě kontaktovat,“ popsal ikonický herec.

„Rozumím tomu, že proti respondentovi probíhá trestní vyšetřování z důvodu jeho znepokojivého chování,“ dodal Reeves, který je proslulý tím, že jezdí hromadnou městskou dopravou a rád si na ulici povídá s bezdomovci.

Keanu Reeves patří k nejoblíbenějším hollywoodským hercům a je známý svou skromností a vstřícností vůči fanouškům. Tentokrát ale jeho ochranka musela jednat razantně, aby se vyhnula dalšímu nebezpečnému incidentu.

Petra Kvitová bude dvojnásobnou maminkou

Petra Kvitová bude dvojnásobnou maminkou
Petra Kvitová bude dvojnásobnou maminkou Petra Kvitová Foto: Reuters

Bývalá profesionální tenistka Petra Kvitová se podělila o šťastnou zprávu. Spolu s manželem Jiřím Vaňkem čekají druhé dítě a jejich malý syn Petr se brzy dočká sourozence.

Dvojnásobná wimbledonská vítězka prožívá jedno z nejhezčích období života. Po letech na vrcholu světového tenisu se Petra Kvitová (35) naplno soustředí na rodinu. Na sociálních sítích oznámila, že se jejich domácnost brzy rozroste o dalšího člena.

Na Instagram sdílela fotku, na které je zachycená se svým synem Petrem a manželem Jiřím Vaňkem. K fotografii přidala láskyplný popisek: „Z našeho malého chlapečka se brzy stane velký bráška,“ napsala dojemně tenistka.

Rodina je pro ni teď vším

Petra Kvitová a Jiří Vaněk se vzali v roce 2023 na statku Oblík u Loun. Jejich vztah začal jako čistě pracovní, protože Jiří byl dlouhá léta jejím trenérem. Postupně se mezi nimi vytvořilo silné pouto, které přerostlo v lásku. „Tak dlouho nás všichni dávali dohromady, tak dlouho se nás všichni ptali, až se z nás stal pár,“ svěřila se tenistka v jednom z rozhovorů.

V červenci 2024 se jim narodil syn Petr. Petra tehdy přiznala, že se po narození prvního dítěte její svět změnil. „Je to jiné, z toho sportu je to rozdíl, ale zároveň jsem byla zvyklá mít vše naplánované a být profík, tak teď to mám v roli maminky,“ řekla se smíchem.

Nový život po kariéře

Kvitová se pak ještě na chvíli vrátila k profesionálnímu tenisu, ale letos se rozhodla kariéru definitivně ukončit. Poslední zápas odehrála na US Open a po něm přiznala, že chce žít klidnějším tempem a věnovat se tomu, co je pro ni nejdůležitější – rodině.

Na společenských akcích se objevuje jen výjimečně, ale když už přijde, rozdává úsměvy. Podle fanoušků i přátel jí mateřství prospívá a dodává jí ještě větší klid a jistotu.

Společnost TOMKET je připravena na zimní sezónu – denně expeduje až 20.000 pneu

Praha 23. října 2025 (PROTEXT) – Vedení společnosti TOMKET, největšího českého dodavatele pneumatik, oznámilo, že je plně připraveno na nástup zimní sezóny. Aktuálně expedice probíhá zhruba na 50 % denní kapacity 20.000 kusů pneumatik do ČR a i všech koutů EU.

„Díky efektivní logistice, rozsáhlým skladovým kapacitám a dlouhodobým vztahům s výrobci dokážeme i v náročném období zimní sezóny pružně reagovat na poptávku zákazníků,“ uvedlo vedení společnosti TOMKET.

Podle odhadů firmy dosáhne prodejní sezóna svého maxima v první polovině listopadu, kdy se očekává nejvyšší nárůst objednávek. Společnost přesto doporučuje zákazníkům, aby nákup zimních pneumatik neodkládali a zajistili si tak včas dostupnost požadovaných rozměrů a modelů.

TOMKET tak potvrzuje svou pozici největšího hráče na českém trhu s pneumatikami a pokračuje v poskytování rychlého, spolehlivého a zákaznicky orientovaného servisu.

 

Zdroj: TOMKET

www.NejlevnejsiPNEU.cz

 

PROTEXT

 

Nově zálohuje už i Polsko. Česko zůstává jedinou středoevropskou zemí bez zálohového systému pro PET lahve a plechovky

Praha 23. října 2025 (PROTEXT) – Polsko spustilo začátkem října zálohový systém pro PET lahve a plechovky, navázalo tak na Rakousko, které ke stejnému řešení přistoupilo již letos v lednu. Slovensko, které zálohuje od roku 2022, pokračuje v posledních letech ve vysoké úspěšnosti sběru, zatímco Německo, které se stalo jedním z regionálních průkopníků zálohování, dosahuje dlouhodobě míry sběru až 98 %. Česká republika tak aktuálně zůstává poslední zemí střední Evropy, kde tento systém doposud zavedený nebyl. Zálohový systém představuje důležitý krok pro výrazné zvýšení sběru a recyklace nápojových obalů a s tím spojené snížení množství pohozeného odpadu v přírodě. Při správném nastavení nabízí současně pohodlí běžným zákazníkům i efektivitu pro výrobce, prodejce a distributory.

Nejnovější zemí, která se připojila k 17 zemím EU a implementovala zálohový systém, se stalo 1. října 2025 Polsko. Polský zálohový systém je v mnoha ohledech podobný modelům z dalších evropských zemí. Kromě PET lahví do objemu 3 litrů a plechovek do 1 litru, bude od příštího roku také zahrnovat skleněné lahve do objemu 1,5 litru, které byly dosud zálohované pouze u piva. Systém v Polsku je decentralizovaný, což umožňuje existenci více společností, konkrétně 7 operátorů, které zajišťují sběr, vypořádání záloh nebo logistiku. V letošním roce bude na polský trh uvedeno přibližně 11,5 miliardy jednorázových obalů a více než 4 miliardy vratných skleněných lahví. „S plánovaným objemem více než 15 miliard nápojových obalů se Polsko stane druhým největším zálohovým systémem v Evropě. I přes komplexnější a složitější nastavení systému v podobě více operátorů, je možné očekávat, že polský systém poskytne více než 38 000 sběrných míst a do 3 let od spuštění bude schopný shromažďovat více než 90 % zálohovaných obalů. Tímto krokem Polsko významně přispěje k větší cirkularitě nápojových obalů a udržitelnější budoucnosti,“ říká Anna Sapota, vicepresidentka Public Affairs pro východní a severní Evropu společnosti TOMRA.

K zemím, které se v letošním roce zapojili do zálohového systému patří vedle Polska také Rakousko, které systém záloh spustilo 1. ledna 2025. Již po prvním půlroce fungování rakouský systém denně sbíral 7-9 miliónů obalů čímž dosáhl za toto období celkového sběru více než 357 milionů obalů. K tomuto číslu dopomohla především vysoká míra automatizace, kdy 98 % všech obalů bylo odevzdáno prostřednictvím automatických zálohomatů.

Další z našich sousedních zemí, Slovensko, zavedlo zálohový systém už v roce 2022. Systém se ukázal jako jeden z doposud nejúspěšnějších tamních projektů v oblasti nakládání s odpady. V roce 2024 činila míra návratnosti zálohovaných nápojových obalů přibližně 90 %. V témže roce bylo na slovenský trh uvedeno zhruba 1,27 miliardy zálohovaných obalů, přičemž více než 1,14 miliardy z nich se vrátilo zpět do systému. V letošním roce se systém zaměřuje především na udržení vysoké míry návratnosti obalů, rozvoj vzdělávacích aktivit pro děti a mládež a podporu veřejně prospěšných projektů.

Historickým průkopníkem zálohového systému v regionu střední Evropy se stalo Německo, které systém zavedlo už v roce 2003. Po více než dvaceti letech provozu jde o nejrozsáhlejší a nejefektivnější systém svého druhu na světě. Díky vysoké hodnotě zálohy a husté síti výkupních míst dosahuje až 98% míry návratnosti jednorázových nápojových obalů.

Zavedením zálohového systému na plechovky a PET lahve by v Česku přispělo k výrazně vyšší míře sběru a recyklace těchto obalů a očištění veřejného prostoru od volně pohozených obalů. K zásadnímu snížení litteringu zálohovaných obalů došlo například u našich sousedů na Slovensku, kdy ještě před zavedením systému v roce 2021 tvořily plechovky a PET lahve dohromady více jak 21 % z celkového objemu pohozeného odpadu, zatímco v roce 2024, 2 roky po zavedení zálohového systému se již jednalo jen o 4 %[1]. Ačkoliv systém sběru PET lahví v České republice dosahuje relativně stabilních výsledků, stále nesplňuje evropské legislativní cíle. U hliníkových plechovek ve sběru a recyklaci výrazně zaostáváme, přičemž v současnosti chybí akční plán, jak to v krátkodobém horizontu výrazně navýšit.

Zkušenosti společnosti TOMRA z evropských zemí, kde zálohové systémy již úspěšně fungují a dosahují průměrné míry návratnosti kolem 90 %, potvrzují, že klíčem k úspěchu je správné nastavení systému hned v jeho počátku. Efektivní zálohový systém se opírá o snadný sběr, pohodlí pro zákazníky, odpovědný přístup výrobců a důvěru veřejnosti – pokud jsou tyto principy dodrženy, může být silným pilířem moderního a udržitelného odpadového hospodářství a cirkulární ekonomiky.

 

[1] ENVI-PAK https://envipak.sk/vo-volne-pohodenom-odpade-dominuju-cigaretove-ohorky-ukazala-analyza?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3UjTziVBvrr-WvFXEJjoDKZQq9mfeDGAUFFLFiZu5wjhUxejp3bgUplTs_aem_WLfvIN8tRSztZhv7vS1MiA 

 

Zdroj: TOMRA Collection

 

 

Tesla z krize venku? Prodala nejvíce vozů za kvartál

Tesla
Tesla. Foto: Reuters

Rekordní tržby a větší než očekávané množství prodaných vozů. To jsou hospodářské výsledky automobilky Tesla miliardáře Elona Muska za třetí čtvrtletí. Přestože se mohou zdát jako pozitivní, ve skutečnosti k nim společnosti dopomohla daňová úleva, kterou americký prezident Donald Trump ke konci kvartálu zrušil. Akcie firmy po zveřejnění výsledků klesly. Informovaly o tom televize BBC a CNN.

Americký výrobce elektromobilů Tesla zvýšil ve třetím čtvrtletí letošního roku tržby o 12 procent na rekordních 28,1 miliardy dolarů (cca 588 miliard korun). Jde o srovnání s předchozími po sobě jdoucími kvartály.

Výsledek překonal i očekávání analytiků. V anketě LSEG odhadovali, že tržby budou činit 26,37 miliardy dolarů.

Výsledky souvisí s faktem, že firma prodala nejvíce vozů za kvartál. V tomto čtvrtletí navíc uvedla šestimístnou verzi svého neprodávanějšího automobilu Model Y, který zaznamenal největší úspěch na čínském trhu.

Hodnotu Tesly na akciovém trhu, která se pohybuje zhruba ve výši 1,4 bilionu dolarů, v posledních měsících poháněla důvěra investorů v to, že Musk dokáže naplnit své ambice a promění Teslu v globálního lídra umělé inteligence (AI) a robotiky.

Výsledky Tesla zveřejnila před listopadovým hlasováním akcionářů o novém motivačním platovém balíčku pro Muska, jenž by mohl dosáhnout až 1 bilionu dolarů.

Hlavním zdrojem příjmu společnosti nicméně nadále zůstává prodej automobilů, zatímco její zaměstnanci vyvíjejí „nové produkty“.

Není to tak pozitivní, jak to vypadá

Je Tesla venku z krize? Mohlo by se zdát, že ano, ale není tomu tak. Firma prodala nejvíce vozů za kvartál jen proto, že se spotřebitelé snažili na poslední chvíli využít daňovou úlevu 7500 dolarů (157 tisíc korun), kterou Trump ke konci čtvrtletí zrušil.

Zisky společnosti ve stejném období klesly o 37 procent částečně kvůli dodatečným nákladům spojeným s Trumpovými tarify a náklady na vývoj dalších produktů, jako je zmíněná umělá inteligence.

Tesla čelí tvrdé konkurenci, hlavně z Číny, a prodej automobilů celkově zaostává za očekáváními.

Společnosti Musk uškodil nejprve odkoupením sociální sítě Twitter, dnes už známé jako X, a následně angažováním se v politice, což vedlo k rozkmotření s Trumpem a hrozbou, že Muskovým firmám zruší všechny dotace.

Akcie Tesly po zveřejnění nejnovějších výsledků o hospodaření společnosti klesly po obchodování přibližně o 3,8 procenta.

Tesla vrací na náš trh Model S a X. Citelně ovšem zdražila

Americká značka Tesla se rozhodla opětovně prodávat i na českém trhu modernizovaná provedení svých velkých a poněkud letitých typů Model S a X. K dispozici mají být obdobné verze jako dříve, ovšem s vylepšeným dojezdem.

Největší rozdíl se dá najít v technických datech Modelu S s pohonem čtyř kol, což se v řeči značky označuje pojmem Dual Motor. Výkon dosahuje bezmála sedmi set koňských sil, zrychlení z nuly na sto trvá 3,2 sekundy a dojezd je 744 kilometrů. Dříve bylo na jedno nabití možné ujet o sto deset kilometrů méně. Vrcholná verze Plaid nabízející řidiči k využití více než tisíc koní pak zvládne bez dobíjecí zastávky 611 kilometrů. Dosud to bylo rovných šest set.

U velkého SUV Model X je v případě variantě Dual Motor dojezd navýšený o 73 kilometrů na výsledných 649. Také supervýkonná Tesla Model X Plaid už dokáze překonat dojezd 600 kilometrů.

K zákazníkům by se objednané exempláře měly dostat v průběhu listopadu. Nemilou zprávou pro zájemce však je úroveň cen.

Model S Dual Motor se nedá koupit za méně než dva a tři čtvrtě milionu korun. Je to o 18 procent více než dříve. Model X Dual motor pak startuje na úrovni 2.919.900 Kč. V tomto případě je nárůst rovněž velmi citelných 17 procent.

Motorkářů na silnicích v září neubylo. Riziko vážných nehod je na podzim vyšší.

Praha 23. října 2025 (PROTEXT) – Teplé září prodloužilo motorkářskou sezónu. S podzimem přichází chlad i déšť a s nimi i vyšší riziko na silnicích. Nehod motocyklistů přibývá a vzdělávání se tak stává klíčovým prvkem bezpečnosti. Český projekt Učme se přežít, který se osvědčil nejen v Česku, ale i na mezinárodní úrovni, nabízí komplexní řešení.

Přestože je podzim v plném proudu, počasí v září i začátkem října nadále lákalo motorkáře k jízdám. Výjimkou tak nebyly ani motocykly na silnicích během chladnějších dnů. Průměrné denní teploty se v říjnu pohybovaly okolo 13 °C, přesto motorkářská sezóna pokračovala. S tím však narůstá riziko vážných dopravních nehod, které jsou s podzimním obdobím dlouhodobě spojeny.

Od začátku ledna do konce září 2025 bylo na českých silnicích zaznamenáno 63 205 dopravních nehod, což je oproti roku 2024 o 6 337 méně. Samotní motorkáři (včetně skútrařů) zavinili 2 096 těchto nehod, což je o 15 více než ve stejném období roku 2024. Při těchto nehodách zemřelo 36 osob, tedy o 10 méně než za stejné období loňského roku. Zatímco v roce 2022 zahynulo při nehodách 62 motocyklistů, o dva roky později už to bylo 83 obětí. Letos si dopravní nehody vyžádaly mezi motorkáři již 55 životů (leden září 2025). Výrazně narůstá i počet těžce zraněných v roce 2022 jich bylo evidováno 344, v roce 2024 pak 373 a za prvních devět měsíců letošního roku se policejní statistiky dostaly k číslu 291 těžkých zranění.

Celkově se sice počet všech dopravních nehod v ČR meziročně snížil za prvních devět měsíců roku 2025 bylo zaznamenáno 63 205 nehod, což je o 6 336 méně než ve stejném období roku 2024. Přesto počet usmrcených osob mírně vzrostl letos zemřelo na českých silnicích 332 osob, o dvě více než loni.

„Nejčastějším viníkem dopravních nehod zůstávají řidiči motorových vozidel, kteří zavinili více než padesát šest tisíc nehod, a nejvíce kolizí se tradičně stává v pátek. Motocyklisté přitom patří mezi nejzranitelnější skupinu účastníků silničního provozu a jejich nehody často končí tragicky,“ doplňuje ředitel Týmu silniční bezpečnosti Jan Polák.

Teplé září prodloužilo sezónu a s ní i rizika. Zářijové počasí v roce 2025 bylo pro motorkáře velmi příznivé. Průměrná měsíční teplota dosáhla necelých 14 °C (13,9 °C), což je téměř o stupeň více než dlouhodobý normál. Teploty přesahující 25 °C byly naměřeny i ve třetí dekádě měsíce, a září tak patřilo mezi 20 nejteplejších měsíců od roku 1961. Díky tomu se sezóna pro jízdu na motocyklu protáhla až do podzimu. Ten však přináší specifické podmínky, které s sebou nesou výrazně vyšší riziko. Studené a kluzké vozovky, spadané listí, mlha, déšť i dřívější stmívání to vše zásadně ovlivňuje bezpečnost provozu. „Přestože svítí sluníčko, vozovka má v chladných dnech nižší teplotu a pneumatiky se nezahřívají, což má vliv na jejich přilnavost. Důležité je nenechat se zmást slunným a barevným podzimem vozovka je i přes idylické počasí chladná,“ upozorňuje Jiří Novotný, hlavní instruktor projektu Učme se přežít.

Motocyklisté by proto neměli podceňovat technický stav svých strojů, především stav pneumatik a brzd.

„Je důležité přizpůsobit styl jízdy aktuálním podmínkám, zvolit vhodné oblečení s reflexními prvky a použít výbavu proti mlžení přilby,“ doplňuje Novotný. Zároveň je nutné dbát na zvýšenou pozornost při jízdě a dodržování dostatečného odstupu.

S rostoucím provozem i oblibou motorek stoupá také důležitost prevence a vzdělávání. Motocyklistům dlouhodobě pomáhá projekt Učme se přežít, který se věnuje zvyšování bezpečnosti na silnicích. Projekt si získal mezinárodní uznání jako jeden z nejkomplexnějších výukových systémů pro motorkáře v Evropě.

Výjimečnost projektu Učme se přežít zaujala i Evropskou federaci autoškol (EFA) a organizaci CIECA, které uvažují o jeho přijetí jako základu pro evropský výukový standard. Dnes totiž Evropa nemá jednotnou metodiku výuky motorkářů – upraveny jsou pouze jednotlivé části jako závěrečná zkouška, ale chybí komplexní výukový systém. Projekt z Česka má ambici tuto mezeru vyplnit. Hlavní instruktor Učme se přežít Jiří Novotný doplňuje: „Metodika je přesně popsána, funkční, zaměřuje se na učitele i samotné jezdce a reaguje na nové technologie, legislativní změny i vývoj v oblasti bezpečnostních systémů. Výuka se zaměřuje na praktické a skutečně důležité prvky bezpečné jízdy, včetně konkrétních chyb, například špatného držení ruky na plynu. Materiály a cvičení se neustále aktualizují, protože vývoj v technologiích i chování jezdců přináší nové situace a požadavky.“

„Vzdělávání motorkářů je celoživotní proces. Nestačí získat řidičák, je potřeba se stále učit a přizpůsobovat novým podmínkám,“ říká závěrem ředitel Týmu silniční bezpečnosti Jan Polák a dodává: „Bezpečnost musí být vždy na prvním místě, a to zejména v době, kdy se zdá, že motorkářská sezóna ještě neskončila. Každý návrat domů je důležitější než jeden další ujetý kilometr.“

 

Zdroj: Bezpečně na silnicích

 

 

Fresh Corner míří mimo čerpací stanice. Nová pobočka v centru Prahy nabídne kávu i rychlé občerstvení

Praha 23. října 2025 (PROTEXT) – Oblíbený koncept rychlého občerstvení Fresh Corner, známý z čerpacích stanic MOL, rozšiřuje svou přítomnost i mimo ně. V pasáži mezi Václavským a Jungmannovým náměstím dnes společnost MOL Česká republika otevřela první samostatnou pobočku. V srdci hlavního města Fresh Corner nabídne své bestsellery včetně oblíbených hot dogů a kávy, stejně jako další sortiment rychlého občerstvení a balených potravin.

„Fresh Corner je neodmyslitelnou součástí čerpacích stanic MOL, je synonymem pro kvalitní a rychlé občerstvení na cestách. Během 10 let jsme v rámci skupiny MOL vybudovali v devíti zemích více než 1300 poboček,“ říká Luboš Dinka, generální ředitel společnosti MOL Česká republika. „Věříme v sílu konceptu Fresh Corner, a do budoucna s ním proto plánujeme stále častěji pracovat i v lokalitách mimo čerpací stanice MOL. V Maďarsku se s ním potkáte například na vlakovém nádraží Keleti v Budapešti, v Bratislavě pak na mezinárodním letišti. Pro první samostatnou pražskou pobočku jsme vybrali prestižní lokalitu v těsné blízkosti Václavského náměstí,“ dodává Luboš Dinka.

Nová pobočka Fresh Corner cílí na místní obyvatele a zaměstnance okolních kanceláří i na turisty, jež tvoří významnou část návštěvníků centra Prahy. Odpovídá tomu jak skladba nabídky, tak otevírací doba – denně od 8:00 do 2:00 hodin ráno, která umožní zákazníkům využít občerstvení i v pozdních večerních hodinách.

Na ploše 37 m² najdou zákazníci kávu z moderního samoobslužného kávovaru, hot dogy (v klasické i XXL velikosti), Pizza Wrap, sendviče nebo také zmrzlinu. Sortiment doplní chlazené nápoje včetně piva, slané a sladké pochutiny, alkohol a cigarety. Interiér vznikl ve spolupráci s architekty MOL Group a je vybaven nábytkem od maďarské firmy Rotte. Celkové řešení provozovny je v souladu regulacemi vzhledu historické budovy.

Fresh Corner slaví 10 let

První český Fresh Corner se otevřel 23. července 2015 ve Vyškově na dálnici D1 ve směru na Brno. Od té doby se síť neustále rozrůstá a rozšiřuje svou nabídku. V roce 2024 MOL Česká republika na svých stanicích prodala více než 12 a půl milionů šálků kávy a 5 milionů hot dogů. Kromě klasického občerstvení dnes 21 poboček nabízí i teplá minutková jídla. V rámci letošních oslav desátého výročí Fresh Corner společnost nově zařadila sortiment studených káv.

Milníky konceptu Fresh Corner

· 2015 – první otevřená pobočka Fresh Corner

· 2016 – 40 milionů prodaných káv

· 2018 – 500 poboček Fresh Corner v 9 zemích

· 2020 – prodeje hot dogů dosáhly 10 milionů ročně

· 2021 – společnost MOL otevřela 1000. pobočku Fresh Corner

· 2022 – oblíbenou kávu Fresh Corner si zákazníci mohou koupit i v zrnkové podobě domů

· 2023 – do sortimentu káv Fresh Corner přibyla 100% arabica z Brazílie

· 2024 – Fresh Corner rozšířil nabídku sezónních káv

· 2025 – produktové novinky v podobě studené kávy a Pizza Wrap

Aktuálně zahrnuje Fresh Corner více než 1300 poboček v devíti zemích, z toho 255 v České republice.

 

MOL Česká republika, s. r. o.

S 298 čerpacími stanicemi je dnes druhým největším provozovatelem sítě čerpacích stanic na českém trhu. Silnou pozici zastává MOL také v oblasti velkoobchodu, kde patří k vedoucím obchodním společnostem v oblasti distribuce a prodeje motorových paliv a maziv. Ambicí Skupiny MOL v ČR je stát se první volbou pro zákazníky jak v maloobchodě, tak v oblasti velkoobchodu. www.molcesko.cz 

 

Zdroj: MOL

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese https://www.protext.cz.

 

PROTEXT

 

Smartwings zahajují lety do sedmi nových evropských destinací: Bruselu, Barcelony, Porta, Bukurešti, Bilbaa, Toulouse a Říma

Praha 23. října 2025 (PROTEXT) – Letecká společnost Smartwings výrazně rozšiřuje síť svých pravidelných linek. V rámci zimního letového řádu 2025/26 zahájí provoz z Prahy do sedmi nových evropských destinací: Bruselu, Barcelony, Porta, Bukurešti, Bilbaa, Toulouse a Říma. Lety budou spuštěny postupně v období od 23. do 26. října. Společně s novými trasami dochází také k posílení některých stávajících linek – do Málagy se bude nově létat 12x týdně, do Paříže až 3x denně.

Dnes 23. října zahájil největší český letecký dopravce provoz hned na třech nových linkách – do Barcelony (4x týdně), Říma (4x týdně) a Porta (2x týdně). Následující den spojí Smartwings Prahu a španělským Bilbaem (2x týdně). V sobotu 25. října začne pravidelný provoz na lince do francouzského Toulouse (2x týdně), a v neděli 26. října pak do Bruselu (12x týdně) a Bukurešti (7x týdně).

„Rozšíření portfolia Smartwings je reakcí na rostoucí poptávku po přímých letech do evropských měst. Zájem o lety do nově oznámených destinací výrazně předčil naše očekávání. Věříme, že nová nabídka Smartwings osloví jak obchodní cestující, tak i turisty,“ říká Michal Váňa, obchodní ředitel Smartwings.

Letenky, které začínají již na 1850 Kč, lze zakoupit jednoduše online na webových stránkách Smartwings nebo prostřednictvím prodejců. I v cenově nejatraktivnějším balíčku „LITE“ mají cestující zahrnuto plnohodnotné příruční zavazadlo (55 x 40 x 23 cm, max. 8 kg). 

Smartwings dlouhodobě nabízí nejširší síť přímých letů z České republiky. Na Letišti Václava Havla Praha je Smartwings největším dopravcem podle počtu operovaných letů.

Během zimního letového řádu 2025-2026 nabídne Smartwings přímé lety z českých letišť do tří desítek destinací: Madridu, Paříže, Říma, Barcelony, Bruselu, Bilbaa, Toulouse, Bukurešti, Porta, Valencie, Málagy, Dubaje, Tel Avivu, na Mallorku, Madeiru, Kanárské ostrovy (Tenerife, Gran Canaria, Lanzarote, Fuerteventura) a egyptských letovisek Hurghada a Marsa Alam. Kromě pravidelných linek bude Smartwings provozovat také charterové lety na Kapverdy (Sal, Boa Vista), do Bahrajnu, Kataru (Dauhá), Ománu (Salalah), SAE (Ras Al Khaimah), Keni (Mombasa) a na Zanzibar. 

Komfortní služby na palubě

Rostoucí trend zájmu zaznamenává společnost Smartwings o doplňkové služby. Na vybraných trasách Smartwings nabízí Business třídu s komplexním prémiovým servisem. Cestující v ekonomické třídě si mohou vybírat ze široké nabídky Gourmet Menu zahrnující výběr kvalitních teplých a studených jídel připravených zkušenými šéfkuchaři. Na palubách letadel Smartwings je klientům k dispozici bezplatný palubní zábavní systém, dostupný přes vlastní zařízení. Nejnovější letouny ve flotile jsou vybaveny Wi-Fi připojením, které cestujícím umožňuje zůstat online po celou dobu letu a zejména obchodním cestujícím nabízí možnost efektivně pracovat i během cesty.

 

Harmonogram nových linek z Prahy

23. října:

  • Barcelona
  • Řím
  • Porto

24. října:

  • Bilbao

25. října:

  • Toulouse

26. října:

  • Brusel
  • Bukurešť

 

O Smartwings

Smartwings, a.s. působí na trhu 28 let a je největší českou leteckou společností patřící do skupiny Smartwings Group. Součástí skupiny jsou také letecké společnosti Smartwings Poland, Sp. z.o.o., Smartwings Slovakia, s.r.o., Smartwings Hungary, Kft.

Smartwings provozuje pravidelné linky, charterové lety a privátní lety kategorie business jet. Společnost dlouhodobě zajišťuje také velké množství speciálních letů po celém světě pro mezinárodní firmy, světové humanitární a sportovní organizace. Letadla Smartwings loni přistávala na 318 letištích po celém světě. Smartwings je členem Mezinárodní asociace leteckých dopravců IATA a opakovaně držitelem certifikátu IOSA (IATA Operational Safety Audit) představující nejpokročilejší standardy provozní bezpečnosti a kvality v letecké přepravě. Flotila Smartwings čítá 51 letadel.

 

 

Tesla vrací na náš trh Model S a X. Ovšem zdražila

Americká značka Tesla se rozhodla opětovně prodávat i na českém trhu modernizovaná provedení svých velkých a poněkud letitých typů Model S a X. K dispozici mají být obdobné verze jako dříve, ovšem s vylepšeným dojezdem.

Největší rozdíl se dá najít v technických datech Modelu S s pohonem čtyř kol, což se v řeči značky označuje pojmem Dual Motor. Výkon dosahuje bezmála sedmi set koňských sil, zrychlení z nuly na sto trvá 3,2 sekundy a dojezd je 744 kilometrů. Dříve bylo na jedno nabití možné ujet o sto deset kilometrů méně. Vrcholná verze Plaid nabízející řidiči k využití více než tisíc koní pak zvládne bez dobíjecí zastávky 611 kilometrů. Dosud to bylo rovných šest set.

U velkého SUV Model X je v případě variantě Dual Motor dojezd navýšený o 73 kilometrů na výsledných 649. Také supervýkonná Tesla Model X Plaid už dokáze překonat dojezd 600 kilometrů.

K zákazníkům by se objednané exempláře měly dostat v průběhu listopadu. Nemilou zprávou pro zájemce však je úroveň cen.

Model S Dual Motor se nedá koupit za méně než dva a tři čtvrtě milionu korun. Je to o 18 procent více než dříve. Model X Dual motor pak startuje na úrovni 2.919.900 Kč. V tomto případě je nárůst rovněž velmi citelných 17 procent.