Více
    8.3 C
    Czech
    Úterý, 26 října, 2021

    Cvičte jógu pro zdraví a dlouhověkost – část 1

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Jóga není jen moderním cvičením, kterému se věnují převážně mladé a štíhlé ženy. Je to praxe prospěšná komukoli, kdo má zájem pečovat sám o sebe.

    Cvičení jógy se datuje tisíce let. V Indii byla tato praxe založena na komplexní filozofii člověka usilujícího o harmonii se sebou samým a světem. Jako taková byla a stále je praxí, která zahrnuje dech, meditaci a cvičení.

    V USA a dalších západních zemích je jóga navzdory svému hlubšímu původu obecně považována za formu cvičení. Dnes je primárně spojena se cvičením ásan. Slovo „ásana“ se používá k označení fyzické praxe jógových póz, nebo může být také použito k popisu jedné jógové pozice.

    Jóga má osm větví. Kromě ásany jóga zahrnuje také pránájámu (dechová cvičení), dhjánu (meditaci), yamas (kódy společenského chování), niyamas (sebepozorování), pratyahara (stažení smyslů), dharana (koncentraci) a samadhi (blaženost).

    Existuje mnoho důvodů, proč začlenit těchto osm větví do své praxe pro zlepšení zdraví a dlouhověkosti.

    7 důvodů, proč cvičit jógu pro zdraví

    Bez ohledu na vaši úroveň znalostí nebo typ jógy, kterou cvičíte, může jóga udělat zázraky pro vaše zdraví a pohodu. Její pravidelné cvičení může také zpomalit fyzické efekty spojené se sedavým životním stylem a procesem stárnutí.

    Ještě lepší je, že jóga je přizpůsobitelná pro všechny úrovně znalostí a věkové kategorie, což znamená, že vaše tělo, mysl a duše mohou těžit z jógy až do vysokého věku.

    Flexibilita

    Typická západní jógová praxe se obvykle skládá ze série pozic, které jsou drženy po různě dlouhou dobu. Mnoho z těchto póz podporuje budování síly a flexibility.

    Už po několika sezeních si můžete všimnout, že pozice se stávají přístupnějšími, jak si budujete sílu a flexibilitu, což vám umožňuje jít hlouběji do držení jednotlivých póz.

    Fyzická praxe jógy může také zmírnit bolesti ve stáří. Zachování flexibility a rozsahu pohybu udrží vaše tělo zdravé a zvýší kvalitu života.

    Síla a svalový tonus

    Zatímco jóga zlepšuje vaši flexibilitu, současně zvyšuje i svalovou sílu. Děje se tak díky delšímu držení pozic, kontrolovaným přechodům a samozřejmě samotným pózám. Nejdůležitější je, že jóga zapojuje svaly, které nemůžete používat nebo posilovat každý den. To zvyšuje celkový tonus a sílu, a dokonce přináší zvýšení hustoty kostí.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Brahmacharya poslouchejte tělo

    Brahmacharya: poslouchejte své tělo

    Abychom co nejlépe využili naši energii, můžeme zlepšit své zdraví a pohodu jógovou praxí, která je v daný okamžik nejvhodnější. Vaše tělo s vámi neustále mluví. Poslouchejte ho!
    Energie

    Další z pěti Jamas: Brahmacharya, správné využití energie

    Jedno z pěti základních morálních pravidel, která by měla určovat naše jednání vůči okolnímu světu, se nazývá Brahmacharya. Doslovný překlad „celibát“ je ovšem příliš zjednodušené pojetí. O co se tedy jedná?
    náklony pánve

    Jak a proč cvičit náklony pánve

    Pánevní náklony jsou jednoduchým cvikem, který vám pomůže posílit břicho a ulevit od bolestí dolní části zad. Zlepší vaše držení těla a usnadní praktikování složitějších jógových pozic.
    Asteya neokrádat ostatní

    Asteya: neokrádat ostatní. Hlubší význam třetí Jamy

    „Nekradení“ znamená ve filozofii jógy mnohem více než nepřipravit jiného o nějakou fyzickou věc. V přeneseném slova smyslu se Asteya vykládá jako morální zásada neupřednostňovat sami sebe na úkor ostatních.
    Jóga

    Bolí vás kolena? Jóga vám neublíží, naopak může pomoci

    Pokud bojujete s bolestmi kolen, jóga vám nabídne úlevu. Zároveň je to fyzická aktivita, která vaše problémy nezhorší. Který druh jógy je vhodný pro bolavá kolena a co vám přinese?
    jóga satya pravdivost

    Praktikujte zásadu pravdivosti na podložce i mimo ni

    Osm větví jógy tvoří její filozofický základ. Týkají se všech aspektů každodenního života. Procvičujte je a zjistíte, že vám pomohou v osobním rozvoji.
    Reklama
    Reklama
    Reklama