Čínský výrobce elektromobilů našel v Evropě nový prostor k rozletu. Díky chytřejší strategii i personálním posilám výrazně roste – jak v prodejích, tak na burze.
Čínská automobilka BYD zažívá v Evropě obrat. Po pomalejším rozjezdu změnila svůj přístup a začíná sklízet ovoce. V prvním čtvrtletí letošního roku prodala na evropském trhu více než 37 000 vozů, zatímco ve stejném období loňského roku jich bylo jen 8 500. Za tímto růstem stojí mimo jiné to, že společnost začala vedle čistě elektrických modelů nabízet i plug-in hybridy, na které zákazníci v některých zemích slyší stále častěji.
Chinese EV major BYD has moved swiftly to address its early stumbles in the European market- expanding its dealer network and offering hefty pay packages to poach executives from other automakers https://t.co/iKansvH5GK pic.twitter.com/aN75IqxHAr
— Reuters Business (@ReutersBiz) April 23, 2025
Firma navíc masivně posiluje síť prodejců. V Německu chce rozšířit zastoupení ze současných 27 na 120 míst. To má zásadní význam pro větší viditelnost na největším evropském automobilovém trhu.
BYD nově otevřel i obchodní zastoupení v Chorvatsku. Cílem je posílit přítomnost ve střední a jihovýchodní Evropě. Automobilka tak jasně ukazuje, že se nevzdává žádné části kontinentu.
Firma zároveň mění vedení. Do čela evropské divize se postavila Stella Li, dlouholetá dvojka globálního vedení firmy. Kromě toho přetáhla klíčové manažery od konkurence, včetně bývalého šéfa Fiatu Alfreda Altavilly. Jak se zdá, nové vedení se přestalo dívat na Evropu jako na jeden celek a začalo vnímat specifika jednotlivých trhů.
Investoři očekávají, že už tento týden přinesou kvartální výsledky další důkaz úspěchu. BYD odhaduje meziroční růst zisku až o 119 %, a to i přesto, že začátek roku bývá pro automobilky slabší. Akcie na burze v Hongkongu vzrostly po oznámení o pět procent.
Analytici na Wall Street dávají BYD hodnocení Strong Buy. Cílová cena akcií BYDDF se pohybuje na úrovni 63,87 dolaru, což znamená růstový potenciál přes 30 %. Zdá se, že čínský hráč už ví, jak na Evropu. A momentálně jede v rychlém pruhu.