Německá firma BMW představila světu model M, o kterém se mluví jako o nejlepším vůbec. M4 CSL je lehčí, výkonnější a vzhledově dokonalé. K padesátému výročí to chtělo opravdu něco výjimečného a přesně to se stalo realitou. Nové M4 představuje vrchol německé preciznosti a motor, který najdeme pod kapotou, pak dravost v té nejčistší podobě. Vyrobených kusů ale nebude mnoho.
Verze CSL není žádným nováčkem v tomto ostrém businessu. Už v 70. letech si tohle BMW vydobylo nezastupitelné místo v automobilovém průmyslu, když na mistrovství Evropy předvedlo své výkonnostní dovednosti. CSL je zkratka názvu: „Competition, Sport, Lightweight,“ což v překladu stojí za hodnotami: závod, sport, lehká váha. Přesně takové totiž CSL je. Díky těmto proměnným dokáže nadělat na asfaltu pěknou paseku a jezdci zprostředkovat adrenalin v té nejčistší podobě. Neumíme si ani představit, jak šílený tím pádem nový model bude.
Design
Vzhled nového M4 je do současné doby neviděný. Přesně takhle si lidé představují dravé závodní coupé. Design částečně odkazuje na předchůdce I 46 M3 CSL. Tento duchovní otec byl mezi lidmi neskutečně populární. Nové M4 je ovšem jak materiály, tak aerodynamikou na úplně jiné úrovni. Celé CSL je prakticky vyrobené z karbonu, včetně střechy, která opět odkazuje do historie, kdy byla poprvé u verze CSL použita. Z karbonu je vyrobeno i víko kufru, které svým lehkým spoilerem připomíná již zmíněné M3 CSL.
M4 rovněž vyniká v detailech. Mezi takové se řadí LED světlomety. Zadní s technologií BMW laser v rudé barvě, přední pak dostaly barvu žlutou. Opravdovou třešničkou na dortu je maska chladiče. Málokdy se povede vyrobit gril, který by naháněl takovou hrůzu. Svým lomeným tvarem dotváří celou sportovní podstatu a průduchy, které ho obklopují, pak budou držet tohle coupé krásně při zemi. Exteriér zakončíme koly, která dostala tradiční velikost 19 a 20 palců a netradiční, přesto velmi povedený, hvězdicový tvar. Oproti ostatním verzím jsou neskutečně lehká.
Interiér byl stvořen ve sportovním duchu a s minimálními kily navíc. To znamená, že můžeme dát sbohem zadním sedadlům. Celá palubní deska dostala karbonovou DNA, která se navíc prakticky vetřela i do ostatních prvků jako řadící páka, sedačky i volant. Obrazovka infotainmentu bude dostatečně veliká a ostrá.
Motor a cena
M4, které váží o neuvěřitelných 100 kg méně než konkurence, je poháněno třílitrovým twin-turbo šestiválcem, který nově nažene do zadních kol sílu 550 koní a krouticí moment 650 Nm. Tyhle hodnoty ve spojení s minimální váhou znamenají brutální zábavu na silnici. BMW proklamuje, že nové M4 zrychlí z 0 na 100 za 3,7 s, což je rychleji, než by svedlo M4 Competition.
Pouze 1000 kusů opustí dveře výroby. Z toho vyplývá, že cena se rozhodně nebude držet při zdi. Počítá se, že nové M4 CSL nás vyjde, pokud budeme mít štěstí, na 3,65 milionu korun. Kdo bude šťastnými majiteli se dozvíme v červenci. Nemůžeme se dočkat.