Martin Mikyska alias Mikýř v pražské Lucerně představil nový díl své show MÚPI. V předpremiéře divákům odhalil, jak s pomocí skrytých kamer testoval influencery, jestli by byli ochotní propagovat Čínu a její režim výměnou za zájezd a honorář. Někteří nabídku přijali, smlouvu podepsali a rovnou natočili i propagační video.
Epizoda s názvem China seeing vychází z případu Honzi Michálka, který spolupracoval s čínskou státní propagandou. Mikýř ale šel dál – nachystal past, oslovil desítky influencerů a zachytil jejich reakce. Mezi nimi byli například Barbora Mlejnková, Pufflik s Ráchel, Táňa Bystroňová nebo Laduška.
O Survivoru i osobním životě
V pořadu Hráči Mikýř mluvil i o tom, jak mu účast v Survivoru změnila kariéru. Vyhrál, přibyly mu statisíce sledujících a loňský obrat jeho značky přesáhl 35 milionů korun. „Hypotéka s přítelkyní byla jediný extravagantní výdaj,“ uvedl.
Survivor mu dal podle něj nové lekce. Naučil se neplýtvat jídlem, přežil bez hygieny i bez ohně a hlavně „si srovnal život“. „Uvědomil jsem si, jak bych chtěl žít rodinný život,“ řekl. Děti zatím neplánuje, ale přiznal, že mu strádání dělalo paradoxně dobře.
O politice, strachu a kreativitě
Před volbami zvažuje, zda a jak se k nim v nové sezóně MÚPI vyjádřit. Bojí se, že jeho slova mohou být vytržená z kontextu a použita proti němu. „Více než ztráta sledujících mě děsí, že by moje slova někdo zneužil jako zbraň,“ vysvětlil.
Zároveň ale přiznává, že má vliv. A právě proto si dává pozor. V budoucnu by rád dál tvořil obsah, který má přesah, i když přiznává, že ho „víc baví hluboké králičí nory“ než jen rychlé skeče. Peníze zatím ukládá konzervativně – do nemovitostí a fondů.
Co chystá dál?
Mikýř si přeje pokračovat v obsahu, který má příběh. Baví ho točit i vážnější témata. Růžový oblek prý nosí, protože vypadal jako „zprávař, ale trochu divně“ – a to mu sedí. Estrády by bral, ale „už to nejde vrátit“.
Nová sezóna MÚPI běží. Influencery dost možná čeká pár nečekaných zrcadel. A sledující? Ti se rozhodně nudit nebudou.