Během soupeření s FaZe Clan na PGL Antwerp CS:GO Major se severoamerický hráč Russel „Twistzz“ Van Dulken vyjádřil ke stavu NA regionu, zejména s ohledem na odliv talentů do VALORANTu.
V rozhovoru pro Dust2, pobočku HLTV zaměřenou na Severní Ameriku, Twistzz prohlásil, že noví a nadcházející hráči přecházejí do VALORANTu, protože chtějí jen snadné peníze. Také řekl, že tito hráči přešli, protože v CS:GO neměli pracovní morálku, aby se stali lepšími.
NA CS:GO scéna se v posledních několika letech zmenšuje. Na nejvyšší úrovni soutěží se účastní méně hráčů NA, méně organizací soutěží se soupiskami se sídlem v Severní Americe a méně mladých hráčů přichází na scénu, aby ji udržovali nabitou talenty po další roky. Ve stejném rozhovoru Twistzz popsal současný stav NA CS:GO jako propastný.
V nejvyšší úrovni Counter-Strike nebo v její blízkosti soutěží pouze tři významné organizace se severoamerickými soupiskami: Team Liquid, Evil Geniuses a Complexity. Sám Twistzz je ve velmi unikátní situaci. Je jediným severoamerickým hráčem, který soutěží na nejvyšší úrovni v rámci evropské soupisky.
Mnoho hráčů NA VALORANT scény zdobí hráči, kteří hráli v první nebo druhé úrovni NA CS:GO, ale mnozí z nich mají pocit, že byli vytlačeni, a s Twistzzovými komentáři nesouhlasí. Anthony „vanity“ Malaspina, herní lídr Cloud9, řekl, že on a jeho spoluhráči z týmu Chaos přešli od hledání bytů, aby měli lepší ping, k tomu, že během dvou týdnů byli bez organizace. Stalo se tak poté, co v sezóně 2020 dovedl Chaos k bohatým domácím úspěchům, ale organizace přesto na začátku dalšího roku uvolnila soupisku a CS:GO opustila.
Reakce na sebe nenechala dlouho čekat
Trenér The Guard Matthew Elmore se ve své reakci přímo odvolal na Twistzzovy komentáře a připomněl dohodu Louvre, která spojovala konkrétní organizae s významnými organizátory turnajů. Tato dohoda byla nedávno prodloužena do roku 2025 a jejími členy jsou FaZe, Liquid, EG a Complexity. Elmore, kromě profesionálních hráčů VALORANT Asuna a yay, má zřejmě pocit, že organizátoři turnajů jako ESL a FACEIT se aktivně podíleli na pádu ekosystémů druhé a třetí úrovně NA CS:GO.
Organizace ESL v letech 2015-2020 provozovala 12 sezón severoamerické profesionální ligy, ale v posledních dvou sezónách Counter-Strike v roce 2020 odebrala týmům NA druhé nebo třetí úrovně možnost kvalifikovat se prostřednictvím kvalifikace nebo postupu z ESEA Premier.