Turecký internetový obchod Trendyol, který je součástí čínské Alibaby, postupně vstupuje na český trh prostřednictvím spolupráce s influencery. Spoléhá především na marketing prostřednictvím sociálních sítí, jako je Instagram, čímž se odlišuje od konkurenčních tržišť. Trendyol se zaměřuje především na oděvy a kromě České republiky plánuje expandovat do Maďarska, Rumunska a Řecka.
Podle Hospodářských novin se zmínky o produktech Trendyol začínají objevovat v příspěvcích českých influencerů, což naznačuje začátek expanze na tuzemský trh.
Trendyol v současné době přeložil své webové stránky do češtiny a propaguje slevové akce, aby oslovil české zákazníky. Na rozdíl od jiných tržišť Trendyol zatím neumožňuje českým prodejcům prodávat na své platformě.
Jednou z influencerek, které se společností spolupracují, je Anna Šulcová, která již propaguje produkty Trendyol prostřednictvím svých sociálních sítí. Prodejce má také vlastní značku oblečení, přepravní infrastrukturu a internetový secondhand. Jako jeden z prvních on-line tržišť v České republice Trendyol sází právě na spolupráci s influencery a výrazně propaguje slevové akce, které mohou přilákat zákazníky.
V současné době turecká platforma platí za reklamu ve vyhledávání Google. Trendyol se snaží oslovit české zákazníky nízkými cenami a slevovými akcemi. Zatímco Trendyol i čínský prodejce Temu umožňují pouze prodej zboží od zahraničních výrobců, polská Allegra již propojila české prodejce s polskými zákazníky.
Postupnou expanzí do dalších evropských zemí se Trendyol snaží posílit svou pozici na evropském trhu.