Finanční motivace
K této nebezpečné práci má mnohdy zlákat nabídka vysokého výdělku. A i když se informace o platech různí, obecně panuje shoda, že je za tuto činnost vyplácena částka, která má být obecně nazývána „velmi slušnou mzdou“.
„Všichni majitelé lodí si uvědomují tuto strašnou situaci a nedostatečné podmínky pro bezpečnou manipulaci s toxickými materiály na palubách plavidel. S pomocí obchodníků se šrotem se však drtivá většina rozhodne sešrotovat svůj ‚vozový park‘ po skončení životnosti v jižní Asii, protože tam mohou dosáhnout nejvyšších zisků,“ cituje slova reportéra Lad Bible.
Bez jakýchkoli chráničů či jištění
„Všude se povalují části vraků. Pracovníci bez základních ochranných pomůcek. Žádné rukavice ani boty, přestože manipulují se smrtelně jedovatými chemikáliemi a plyny. Muži pracující s kyslíko-acetylénovými plameny v obrovské výšce bez bezpečnostního jištění, které by je chránilo před pádem. Sbíral jsem poházené kusy azbestu,“ líčí v News.com.au asistent národního tajemníka Australského výrobního svazu, Glenn Thompson, tristní praktiky na vrakovišti Chittagong v Bangladéši, kterou navštívil v roce 2015.