Model Subaru Crosstrek 2026 se vydává novým směrem. Z nabídky zcela mizí základní motor 2.0 a místo něj přichází větší a silnější 2.5litrový čtyřválec. A poprvé v historii modelu také verze s hybridním pohonem.
Crosstrek nikdy nebyl synonymem pro dynamiku. S příchodem poslední generace v roce 2024 navíc přibral na váze, ale výkon zůstal stejný – a zrychlení na stovku trvalo kolem 9,5 sekundy. U verze 2026 to ale Subaru napravuje: základní 2.0litrový motor končí a do všech verzí se nově montuje motor 2.5i, dříve dostupný jen ve vyšších výbavách.
Výkon narostl z 152 na 180 koní, točivý moment ze 197 na 241 Nm, což zkrátilo sprint na 100 km/h na 8,6 sekundy. Výsledek? Lepší jízdní dynamika, a to bez nutnosti šlapat autu „na krk“ při každém předjíždění.
Vyšší výkon, vyšší cena
Jak už to bývá, zlepšení přináší i zvýšení základní ceny. Ta nyní činí 28 415 dolarů, což je přibližně 667 750 korun, tedy jen o zhruba 10 200 korun více než u loňského modelu. Výbava Premium startuje na 29 415 dolarech, tedy asi 690 250 korun. Verze Sport začíná na 32 415 dolarech, což odpovídá přibližně 761 750 korun. Varianta Limited má cenu 34 415 dolarů, tedy okolo 808 750 korun. Vrcholná verze Wilderness pak stojí 35 215 dolarů, což vychází na zhruba 827 550 korun.
Přichází hybrid
Pro rok 2026 Subaru konečně uvádí hybridní verzi Crosstreku, která kombinuje známý 2.5litrový motor se dvěma elektromotory a dosahuje tak souhrnného výkonu 194 koní. Díky elektrické podpoře by měl být hybrid výrazně svižnější než spalovací varianty – oficiální čísla zatím Subaru nezveřejnilo, ale očekává se zrychlení pod 8 sekund.
Subaru’s latest Crosstrek gets a small price bump for 2026, but the power might be worth it. https://t.co/bFjGUacmf9
— Autoweek (@AutoweekUSA) July 20, 2025
Hybrid bude dostupný ve výbavách Sport a Limited. Zatím se nejedná o plug-in hybridu – spíše jde o klasický hybridní pohon zaměřený na úspornost a plynulost jízdy. Spotřebu paliva zatím Subaru neupřesnilo, ale očekává se znatelné snížení oproti spalovacím verzím.
Verdikt
Subaru udělalo u Crosstreku to, co už mělo přijít dříve: nahradilo poddimenzovaný základní motor silnější jednotkou, přidalo moderní hybridní variantu a zároveň udrželo cenový nárůst na rozumné úrovni. Výsledkem je SUV, které má nejen pohon všech kol, ale nově i důstojný výkon pro každodenní provoz – a to stále za cenu pod milion korun.