Reklama

Regenerační jóga – relaxujte a uzdravte se

Reklama

NEJČTENĚJŠÍ

Regenerační jóga, která v posledních letech získává na popularitě, posouvá relaxační prvek pravidelného cvičení na další úroveň. V rámci lekce regenerační jógy procházíte řadou klíčových pozic mnohem pomaleji. Důraz je kladen na vaše dýchání, což vám umožňuje vstoupit do hlubokého stavu relaxace. Proto se tento typ jógy může pochlubit řadou výhod.

Přečtěte si, co je regenerační jóga a proč je dobré ji cvičit.

1. Zlepšuje vaši flexibilitu

Věříme, že musíme „dřít“, abychom zvýšili flexibilitu, ale často toho dosáhneme spíše změkčením a uvolněním než aktivním cvičením ásany. Tajemství spočívá v pomalém pohybu.

2. Podporuje přechod k pravidelné meditaci

Určitě jste slyšeli, jak je meditace skvělá. Pokud stále nevíte, jak začít, může pro vás být regenerační jóga skvělým úvodem.

3. Podporuje všímavost

Samotná podstata regenerační jógy podporuje všímavost a plné uvědomění. Často se setkáte s anglickým výrazem „mindfulness“. Protože svému tělu pomáháte při cvičení různými podpěrami, dovoluje vám zpomalit a relaxovat. Máte tak možnost upřít svou mysl směrem dovnitř a poslouchat své smysly.

4. Zvyšuje sebevědomí

Cvičením si zdokonalíte řadu dovedností, včetně odhodlání, trpělivosti, soucitu, dovedností a odvahy. Podporuje také váš vhled a duchovní růst.

5. Uklidňuje nervový systém

Tento typ jógy pracuje na vašem parasympatickém nervovém systému. Vaše mysl se v podstatě vědomě pokouší uvolnit vaše tělo a přimět ho zpomalit.

6. Regenerační jóga snižuje stres

Tím, že jóga uvolňuje nervový systém a otáčí pozornost vaší mysli dovnitř, pomáhá zbavit se stresu. Výzkum provedený v Japonsku v roce 2019 se zaměřil na 20 zdravotních sester, které při práci na nočních směnách zažívaly pracovní stres. Absolvovaly jednu skupinovou lekci a poté čtyřtýdenní domácí program regenerační jógy. Po skončení shodně uvedly, že se snížily jejich psychické i fyzické stresové reakce. Ačkoli byl vzorek malý, vědci dospěli k závěru, že regenerační jóga může být cenným nástrojem v boji proti stresu.

7. Pomáhá při prevenci diabetu typu 2

Řada různých metabolických faktorů, včetně vysoké hladiny cukru v krvi a přebytečného tělesného tuku, zvyšuje vaši šanci na rozvoj cukrovky 2. typu. Byla provedena studie na 108 účastnících, kteří podstoupili 48 týdnů dlouhý program regenerační jógy. Výsledek ukázal zlepšenou kvalitu života a snížení hladiny glukózy a inzulínu.

8. Posiluje imunitní systém

Tím, že regenerační jóga podporuje relaxaci, reguluje také zánětlivé reakce vašeho těla. Gail Boorstein Grossman, autor knihy Restorativní jóga pro život říká: „Můžete se léčit rychleji, když jste dobře odpočatí, což je jedna z výhod regenerační jógy. Existují také specifické pózy, které pomáhají zmírnit tlak v dutinách, zvyšují oběh a pomáhají vám snadněji dýchat.“

9. Zlepšuje váš spánek

Jedním z dalších důsledků zklidnění nervové soustavy, relaxace a snížení stresu, je i lepší kvalita spánku.

Sledujte nás na sítích

Napište svůj komentář

Napište komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Reklama
Reklama
Reklama