Více
    7.6 C
    Czech
    Středa, 27 října, 2021

    Srovnali jsme dva motocyklové siláky. Harley-Davidson Sportster S 2021 vs. Indian Scout

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Nemusíte zrovna fandit motocyklům, ale rozhodně znáte značky Harley-Davidson a Indian. Harley de facto uzákonil, co to je ta pravá motorka, Indian nám zase až do dneška dodává neuvěřitelně silné stroje, které nás svým designem vrací do dávných dob. Oba stroje jsou výjimečné a okouzlující. Pojďme se podívat, jak vypadají vedle sebe.

    Pro začátek začněme trochou historie. Harley-Davidson Sportster jsme zařadili pro jeho originalitu. Nejenže je design tohohle ďábla silnic naprosto skvostný, ale obecně nemá Sportster na trhu konkurenci v kategorii středně těžkých strojů V-twin. Respektive dlouho neměl. Až do roku 2015, kdy se na trhu objevil Indian Scout a začal mu dost slušně dýchat na záda.

    Výrobci strojů Indian si zakládají na tradici. I oproti Sportsteru, kde se udělaly je pramalé změny od počátku jeho výroby v roce 1986, je Indian 100x více konzervativnější. Drží se starého, osvědčeného a funkčního. Jeho stroje nám dávají jistotu, že tu jsou ještě stále ty staré dobré Ameriky, které prostě lidé tak moc chtějí. Nově se ale výrobcům ze Springfieldu podařilo zakomponovat do výbavy pár novinek, které celý vzhled krásně oživily.

    Dva stroje stojí vedle sebe

    Sportster, když střední váhová třída, dá se svými 227 kg každému dost zabrat. Na silnici je to ovšem výhoda a motorka krásně drží a můžeme se na ni spolehnout. Motor 1,252cc V-twin dává do pozoru 121 koní. Krouticí moment 125 Nm. Na zadní sice tenhle stroj nepostavíme, ale akcelerace je záviděníhodná. Převodovka je klasika 6 stupňů.

    Scout je kupodivu o malinko těžší miláček. 254 kg je znát a to i na první pohled. Indian je jednoduše masivní stroj. Řadíme opět 6 stupňů. Výrobci vybavili tenhle skvost motorem 1,113cc V-twin. Motor je trošku slabší než u kolegy a to vysvětluje i menší zásobu koníčků. Těch je 100 a krouticí moment nám motor produkuje necelých 100. Je to škoda, ale rámusu udělá také dost.

    Rozvor Scoutu je 157 cm a to je o něco víc než u Harleye, kde je rozvor 149 cm. V sedadlech se Harley chlubí svými skoro 30 palci nad soupeřem, kde najdeme palců jen 25,5. To však není na škodu a hlavně nováčkům bude nízké posezení vyhovovat.

    Už zbývá jen cena

    Cena je odpovídající kvalitě, o jakou jsme si řekli. Nový Harley-Davidson Sportster S nás vyjde na 323 000 korun. To je dost, ale oproti některým svým bráškům je to vcelku ucházející cena. Scout je se svými 258 tisíci daleko více přátelský.

    Srovnali jsme dva stroje, které jsou ovšem oba více než unikátní. Samozřejmě se od sebe odlišují v mnoha ohledech, ale své milovníky si najdou oba. Jak zaryté Americké tvrďáky, kteří chtějí s větrem ve vlasech vozit na zádech vestu Harley-Davidosn, tak milovníky starého designu, ze kterého se dere historie i nelidská síla na povrch a trestá území, po kterém se kdysi proháněli jeho předci, staří indiáni.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Savic Motorcycles

    Newton metry nejsou problém. Elektrická motorka Savic jich má na rozdávání

    Kdybychom se zeptali pana Clarksona, co by nám řekl o Austrálii, asi bychom slyšeli: „Austrálie je slavná jen pro málo věcí. Pláže, nekončící léto a strach z toho, že se potkáte s klokanem.“ Z tohoto kontinentu však vyrazila do světa motorka, která svým výkonem rozdrtí všechny předsudky. Nový Savic je elektrické monstrum.
    Škoda Kodiaq

    Medvěd na silnicích. Pro koupi Kodiaqu se vždycky důvod najde

    Když v roce 2016 přišla česká automobilka Škoda se svou vlastní verzí SUV, měli z toho lidé radost, ale i strach. Padaly otázky typu: „Povedlo se Čechům vyrobit konkurenta věhlasných značek?“. Po téměř 6 letech si můžeme odpovědět každý sám. Nejnovější Kodiaq 2021 je patřičnou chloubou a u lidí sbírá převážně plusové body.
    BMW X3 M40i

    Těchto 5 aut vnese do jízdy adrenalin. Navíc z nich nikdy nevyrostete

    Pokud jste někdy slyšeli věty jako „Už bys měl/a vyrůst!“ nebo „Nebuď dítě!“, rozhodně to nebude platit o našem následujícím seznamu aut, ze kterých nejde vyrůst. Radost z jízdy přinesou jak mladým nadšencům, tak dospělým lidem. Navíc nezničí naši peněženku jako třeba Lamborghini. Budete s naším listem souhlasit?
    BMW M135i xDrive

    BMW se vytasilo s novým modelem. M135i xDrive je opravdu vydařený kousek

    BMW je známé pro své tvrdé německé stroje, které nás mnohdy přežijí. Opravy bývají dražší, ale jak praví staré dobré přísloví: „Kdo si koupí opici, musí mít na banány.“ Nově se světu předvedla verze xDrive, které patří ke skutečným špičkám. Obrovská akcelerace, skvělý design a naprostá spolehlivost. Pojďme se na M135i podívat zblízka.
    Audi A3 2022

    Audi si na rok 2022 připravilo lahůdku. Na silnice zamíří nový model A3

    Čtyři kruhy, většinou černá, nebezpečná barva, originální design, síla. Takhle a ještě mnohými jinými způsoby jde popsat Audi A3, které Němci představili světu a na které se můžeme v nadcházejícím roce těšit. Na první pohled zaujme tvarem, který spíše připomíná český Superb. Interiér je ovšem zcela v režii značky Audi a jejích zvyklostí.
    Mitsubishi Outlander

    Nové Mitsubishi Outlander nadchne každého milovníka SUV

    Japonci vyslali do světa novou třídu SUV značky Outlander, která už brázdí světové silnice a rozhodně nedělá Tokiu ostudu. Precizní zpracování, silný motor, pohodlí jako doma, to všechno je nové Mitsubishi. Našla by se i větší SUV, ale poměr sil, výkonu a komfortu by dal leckomu zabrat. Takže benzín nebo diesel?
    Reklama

    1 komentář

    1. Obávám se, že máte špatně cenu, jelikož jsem Indiána nedávno kupoval. Cena je cca 400 000,-
      U HD Sportster S se pohybuje cena okolo 15 500 Euro což je také cca 400 000,-

    Comments are closed.

    Reklama
    Reklama