Praha v nové kampani varuje turisty před atrakcemi, které týrají divoká zvířata. Vyzývá proto návštěvníky, aby nepodléhali vábení eskamotérů v centru města a nefotili se s těmito zvířaty.
Kampaň Enjoy Respect Prague se snaží oslovit turisty s poselstvím, aby se v české metropoli chovali zodpovědně – nerušili obyvatele centra Prahy, neničili památky a byli ohleduplní k ostatním turistům. Její třetí ročník je však zaměřen na zvířata.
Cílem je upozornit návštěvníky na některé zajímavosti na oblíbených turistických místech. „Aby turisté nepodlehli laciným atrakcím v centru Prahy a neudělali si selfie s divokými zvířaty,“ vysvětlil Jiří Pospíšil, náměstek pražského primátora pro kulturu, cestovní ruch a péči o zvířata.
Návštěvníci české metropole mohou na několika místech narazit na obchodníky, kteří často vlastní mezinárodně chráněná zvířata a nabízejí je jako atrakci kolemjdoucím turistům, aby se jich dotkli, podrželi si je nebo se s nimi vyfotili. Poté za ně žádají peníze.
Podle magistrátu jde o nekalou činnost, proti které se město snaží bojovat. Pospíšil se však domnívá, že nejlepší způsob, jak je přimět k odchodu z města, je přesvědčit turisty, aby jejich atrakce nevyužívali.
„Když jdete po Staroměstském náměstí a vidíte eskamotérského zaklínače hadů, tak to asi nečekáte v prémiové destinaci v Evropě, ale spíš někde daleko na východě,“ řekl František Cipro, ředitel Prague City Tourism. Podle něj tento fenomén poškozuje pověst Prahy v zahraničí.
Vedení Prahy chce preventivně upozornit turisty, že jejich fotografie se sovou, hadem, holubem či jiným zvířetem je pro dané zvíře utrpením. „I když to podle zákona není forma týrání, to prostředí je pro ta zvířata naprosto nevhodné, vždycky nějakým způsobem trpí,“ řekl Pospíšil.
Kampaň bude podle něj v české i anglické verzi. Většinou však v angličtině, protože zahraniční turisté podle náměstka využívají tyto atrakce více než čeští.


