Existuje vůbec vyšší míra komfortu, než jaké se nám dostane v novém modelu značky Audi? A8 aspiruje na automobil roku. Kromě výrazného designu, který zkrátka v Ingolstadtu umí navrhnout, můžeme spoléhat i na abnormální výkon. Tahle limuzína nás doveze všude, a to při maximálním pohodlí. Exteriér navíc působí tak luxusně, až je těžké si zvykat. Dynamika z A8 sálá.
Výrobci se při návrhu nové A8 zavázali k tomu, že tento model musí splňovat ta nejpřísnější kritéria komfortu. Podle toho také vypadá exteriér i kabina. Limuzína nabrala na délce, máme tudíž všude dostatek místa pro nohy, hlavu, zavazadla. Pod kapotou se navíc ukrývá dravec, který v nejvyšší palbě dokáže nabídnout přes 300 kW. Připočteme-li si k této hodnotě i jízdní vlastnosti, vyjde nám pořádná porce zábavy. Navíc se A8 nabízí i ve variantě hybrid. To je ovšem zcela jiná písnička.
Design
Klasické Audi. V Německo zkrátka nezklamali. Nejnovější model pochopitelně kopíruje poslední trendy automobilky. Přesto, předělané logo na karoserii ještě nenajdeme. Přední maska jasně dominuje celému exteriéru. Nádherné ostré LED světlomety ladí s masivní mříží grilu. Tady se Audi jednoduše nezapře. Nárazník je ostrý a vyvolává jakýsi efekt brutální sportovnosti. Tahle filozofie se pojí s komfortem, a to dělá automobilku tak moc originální.
Po stranách vozu se dostáváme k docela jinému příběhu. Kola nabrala na velikosti a přijíždějí na trh s průměrem 20 palců a 21 palců. To už jsou rozměry, které nelze ignorovat. Přestože jsou pneumatiky tenčí, stále máme pocit, že jsou kola vetší než celé auto. Zadní strana se neskutečně vydařila. Vděčíme za to převážně liště, která protíná LED světlomety po celé zadní šířce. Nezapomeňme ani na nárazník.
Interiér vydá na samostatnou knihu. Pro řidiče bylo zajištěno maximální pohodlí. Celá palubní deska se krásně drží vodorovných linií. Head-up displej funguje senzačně. Pro ovládání všech funkcí máme k dispozici hned dvě obrazovky. Fyzická tlačítka zcela vymizela. Zadní sedadla si na nedostatek komfortu rozhodně nemohou stěžovat. Obrazovky v každém z předních míst, středový sloupek nabízí digitální ovládání. Zkrátka luxus.
Motor
A8 50 TDI. Šestiválcový motor o objemu téměř 3 litry. 286 koní výkonu plus 600 Nm krouticího momentu. 55 TFSI nabízí 340 koní a 500 Nm. Nejvýkonnějším se stal motor A8 60 TFSI quattro. Ten dodá až 460 koní a 660 Nm krouticího momentu. Vskutku jedinečné.
Verdikt
Komfort není zadarmo. V základu si za Audi A8 zaplatíme 2,6 milionu korun. počítejme pochopitelně s tím, že se dostaneme spíše až ke 3 milionům. Stále ale platí, že tenhle model kraluje luxusu a sportovnosti.