26.9 C
Czech
Úterý 23. července 2024

VIDEO: Podle astronomů může v roce 2068 zasáhnout Zemi mohutný asteroid Apophis

Astronomové zjistili, že velký asteroid s názvem Apophis by měl v roce 2068 proletět extrémně blízko Země, případně by ji mohl zasáhnout v důsledku jevu nazývaného Jarkovského efekt.

Jde o změnu dráhy malého přirozeného tělesa pohybujícího se sluneční soustavou v důsledku opožděného vyzařování fotonů z povrchu tělesa na jeho noční straně poté, co na denní straně byl povrch zahřátý Sluncem.

Síla působící v důsledku nerovnoměrného tepelného záření je zvláště důležitá pro asteroid Apophis, protože ovlivňuje pravděpodobnost dopadu na Zemi v roce 2068,“ uvedli astronomové.

Foto: Pexels

VIDEO na další straně >>

DOPORUČUJEME

Majitel chtěl nechat utratit psa kvůli obezitě! Ten však dostal druhou šanci

Každý majitel domácího mazlíčka je povinen nezanedbat péči o zvíře a nedopustit situaci, která se stala 10-letému pejskovi. Přičiněním nezodpovědného muže se stal natolik tučným, že o něj rodina přestala jevit zájem. Dostal však druhou šanci na jiný, lepší život.

TEST podvědomí: První obrázek, který vidíte, je zrcadlem vaší osobnosti!

Každodenní snímky ovlivňují lidské podvědomí různými způsoby, které někdy brání vysvětlení. Lidská mysl je tak nepředvídatelná, že se někdy naše skutečná osobnost projevuje a odhaluje pod vlivem určitých událostí.

Poradíte si s tímto náročným optickým klamem? Podle statistik to dovede jen 1 člověk ze 100

Čas od času se na internetu objeví testy, díky kterým si člověk může vyzkoušet svou inteligenci a dovednosti. Ačkoliv ne všechny patří mezi ty kvalitní, dostal se k nám jeden, který podle nás stojí za vyzkoušení.

Pamatujete si ještě na Irenku z filmu Dědictví aneb Kurvahošigutntag? Takhle vypadá po letech!

Šárka Vojtková, známá z kultovního filmu Dědictví aneb Kurvahošigutntág, se proslavila v mladém věku díky roli Irenky. Po odchodu z hereckého světa našla své místo v podnikání a nyní úspěšně vede salon krásy v Brně. Jak vypadá její život dnes?

Inspirujte se: 10 Trendových letních pedikúr, které vás okouzlí

Léto je období otevřených bot, posezení na terasách kaváren a návštěv pláží. Pedikúra je ideálním doplňkem letního vzhledu. Ale mnoho lidí neví, jakou barvu...

Červencový úplněk ve znamení Kozoroha: Jak ovlivní vaše znamení?

Červencový úplněk, který proběhne ve znamení Kozoroha, přináší do života jednotlivých znamení různé vlivy a možnosti. Každé znamení může zažít odlišné změny a události...

VIDEO: Sestřička z hospicu popsala, co se s lidmi děje před smrtí

Co to je, mít smrt přímo před očima, dobře ví hospicová sestra z Los Angeles v Kalifornii, Julie McFadden. Při své práci je denně v kontaktu jak s umírajícími, tak s jejich nejbližšími. Díky načerpaným vědomostem má neuvěřitelně rozrůstající se základnu fanoušků.

Vědci zřejmě objevili v jádru Země jiný svět. Vyvrací tak půl století uznávanou skutečnost

Ve škole jsme se učili, že nejhlubší vrstva naší planety je pevná železná koule, obklopená vnějším tekutým jádrem. Nejnověji zveřejněná studie více než půl století uznávanou skutečnost vyvrací.

DOPORUČUJEME

Majitel chtěl nechat utratit psa kvůli obezitě! Ten však dostal druhou šanci

TEST podvědomí: První obrázek, který vidíte, je zrcadlem vaší osobnosti!