Více
    1.9 C
    Czech
    Čtvrtek, 27 ledna, 2022

    Jak si vytvořit zdravé stravovací návyky, které vám pomohou cítit se dobře

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Pokud byste požádali 10 lidí, aby definovali „zdravé stravování“, dostali byste 10 různých odpovědí. Orientace v tom, co pro vás znamená zdravé stravování, vyžaduje čas, intuici a mnohokrát i plán.

    Pro začátek pochopte, že „zdravé“ se často používá jako univerzální fráze, jejímž cílem je nasměrovat vás k produktům, které vám mohou, ale také nemusí pomoci dosáhnout udržitelného zdraví. Když hledáte zvyky, tipy a ingredience, které vám pomohou cítit se co nejlépe, upřesněte, jaké vitamíny, živiny a příchutě chcete přidat do svého týdenního jídelníčku.

    Pokud se chcete zavázat ke stylu stravování, který je zaměřen na to, abyste se cítili co nejlépe, stojí za to promyslet některé strategie, které povzbudí k dodržování určitých návyků. Pamatujte, že jídlo by nemělo být omezující nebo komplikované. Můžete jíst všechna jídla, která máte rádi a přidat k nim různé výživné potraviny, jež vás nabíjejí energií a podporují optimální fungování vašeho těla.

    Zaměřte se na to pozitivní

    Když chcete zavést stravovací návyky, které vedou k udržitelnému zdraví, nikoli dočasnou „dietu“, je nezbytné zaměřit se na to pozitivní. Lidé se někdy zapletou do toho, co teď nemohou jíst. Tento způsob myšlení ve vás vyvolává pocit, že se omezujete, což může vést k úplnému opuštění vašich nových stravovacích návyků.

    Místo toho se zkuste zaměřit na to, co přidáváte do svého jídelníčku, spíše než na to, čemu byste se měli vyhnout. Zkuste například každý týden přidat novou zeleninu nebo ovoce. Naplánujte si jídlo s novou nebo zřídka konzumovanou výživnou složkou a experimentujte s novými recepty.

    Dalším příkladem je zaměřit se na přidávání většího množství nějaké potraviny. Například jíst více ovoce, zeleniny, celozrnných výrobků, libových bílkovin a mléčných výrobků, nebo zvýšit příjem vody.

    Zbavte se nálepek

    Když se zbavíte nálepek „dobré“ a „špatné“, které jste vy a společnost obecně dali na některé potraviny, pomůže vám to zmírnit úzkost spojenou s výběrem potravin.

    Vědomí, že všechna jídla jsou přijatelná s mírou a že pokud zatoužíte například po kousku čokoládového dortu, můžete si jej bez pocitu viny vychutnat jako součást celkově výživné stravy, pomáhá vytvořit větší rovnováhu ve vašem přístupu ke zdravému stravování.

    Doplňte živiny

    Vybrat si takové stravovací návyky, ve kterých se budete cítit dobře, nemusí být složité. Módní diety a omezující stravování nejsou nutné! Místo toho se zaměřte na dostatek živin, abyste se cítili dobře. Mezi živiny patří:

    • sacharidy
    • tuky
    • minerály
    • proteiny
    • vitamíny
    • voda

    Makronutrienty jsou sacharidy, bílkoviny a tuky a jsou zastřešujícími stavebními kameny všech potravin. Každý z nich je nezbytný pro zásobování těla, opravu struktur, regulaci a produkci hormonů, transport a vstřebávání mikroživin a další.

    Mikroživiny jsou vitamíny a minerály, z nichž každý hraje roli ve vašem těle. Fytonutrienty jsou chemické sloučeniny, které vašemu tělu poskytují širokou škálu zdravotních přínosů a jsou získávány konzumací velkého množství rostlinných potravin. Mezi tyto sloučeniny patří flavonoidy, fytochemikálie, flavony, isoflavony, katechiny a antokyanidiny.

    Připravte se na úspěch

    Součástí přípravy na úspěch je plánování dopředu a změna prostředí tak, aby odráželo vaše cíle. Při jakékoli změně životního stylu platí, že čím více můžete udělat předem, tím lépe.

    Proveďte změny, které přetrvají

    Provádění malých změn namísto úplného přepracování celého svého stravovacího stylu zvyšuje pravděpodobnost, že tyto změny udržíte a stanou se životním stylem. Stanovte si cíle, které by měly být: konkrétní, měřitelné, dosažitelné, relevantní a časově vázané.

    Udělat ze zdravého stravování životní styl vyžaduje určité změny v myšlení, včetně toho, jak se díváte na jednotlivé potraviny. Zaměřte se na přidávání potravin bohatých na živiny do vaší stravy a podporujte toto zaměření budováním návyků a stanovováním cílů, které zapadají do vašeho současného životního stylu.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Banány

    Něco na zahřátí? Vyzkoušejte těchto 6 potravin

    Vzhledem k tomu, že venkovní teploty stále klesají, pravděpodobně si oblékáte rukavice, šály a velké pohodlné svetry, abyste se zahřáli. Jak se však můžete zahřát zevnitř?
    spánek

    Dechová cvičení pro lepší spánek: Dýchání do břicha

    Mnoho lidí má v dnešní době problémy se spánkem. Ať už jde o obtížné usínání, probouzení se uprostřed noci, či nekvalitní spánek, kdy se ráno vzbudíte neodpočatí. Co s tím?
    Běh

    Jak si udržet běžeckou motivaci – část 2

    Každý běžec má občas období, kdy ztrácí motivaci k tréninku. Pokud to na sobě pozorujete, je čas na změnu. Poradíme vám, jak si lépe udržet motivaci.
    Běh a motivace

    Jak si udržet běžeckou motivaci – část 1

    Jakkoli milujete běhání, každý někdy zažívá úbytek motivace. Ať už vás rozhodí narušení vaší rutiny, nebo se jen cítíte znuděni stále stejnou trasou, propad motivace je běžný. Jak se mu bránit?
    Kakaové boby

    Mohlo by kakao zvýšit vaši motivaci ke cvičení?

    Použití kakaového prášku jako přísady do předtréninkového nápoje může pomoci zvýšit výkon při cvičení. A to díky bioaktivní sloučenině, která zlepšuje průtok krve.
    Barevné auto

    Co o vás vypovídá barva vašeho auta

    Psychologie barev naznačuje, že různé odstíny mohou mít širokou škálu účinků, od zvýšení naší nálady až po vyvolání úzkosti. Ale mohla by barva produktů, které kupujete, vypovídat něco o vaší osobnosti?
    Reklama
    Reklama
    Reklama