Reklama

Pininfarina Teorema jako auto budoucnosti. Pět sedadel, můžete v něm ležet a řídí se samo

Reklama

DOPORUČUJEME

NEJČTENĚJŠÍ

Italové opět pustili svou fantazii na špacír a vytvořili koncept auta budoucnosti. Plně autonomní sedan se pyšní futuristickým designem, nemá volant, mohl by vozit až pět lidí najednou a asi vás nepřekvapí, že si v něm budete klidně moci i lehnout a dát si šlofíka. Jmenuje se Pininfarina Teorema.

Pininfarina je designové studio, které v poslední dekádě nemělo zrovna na růžích ustláno. Nicméně pod ochrannou rukou indického koncernu Mahindra jako by vstalo z popela a přivedlo na svět koncept elektrického a plně autonomního vozidla budoucnosti.

K návrhu pomohla i virtuální realita a umělá inteligence

Teorema vznikla díky spolupráci designových studií. Konkrétně toho v Cambiane v Itálii a v Šanghaji v Číně. Při pohledu na návrh je zřejmé, že nějaký spalovací motor je zcela zbytečné hledat.

Jde totiž o plně elektrické vozidlo, které navíc bude jezdit samo. I volant byste tedy hledali marně. Designéři při tvorbě tohoto konceptu použili nejmodernější technologie v čele s virtuální realitou a umělou inteligencí.

A výsledek se dost povedl. I když tedy pravděpodobnost, že by v něčem podobném jezdila v budoucnosti většina populace, je prakticky nulová. Každopádně Teorema má zajímavé rozměry. Délkou 5,4 metru může v klidu konkurovat nejluxusnějším limuzínám. S výškou je na tom trochu hůře. 1,4 metru není více, než měří běžný hatchback.

Posezení jako ve formuli a chybějící dveře

Model je velmi nízký a dalo by se o něm mluvit jako o elektrickém skateboardu. Na fotkách můžete vidět i plánované rozložení sedadel, které je v konfiguraci 1 + 2 + 2.

Řidič, který v tomto případě ale nic řídit nebude a k dispozici bude mít jen jakýsi joystick, by seděl uprostřed kabiny stejně jako tomu je u monopostů formule 1. A další čtyři spolucestující by byli za ním ve dvou řadách.

Dost možná vás překvapí absence dveří. Podle všeho by nástup a výstup z vozu probíhal vždy po odklopení celé střechy spolu s bočními panely. Takže pasažéři by se ve voze cítili jako máslo v lednici, které je ve skleněné přiklápěcí dóze.

Úžasná aerodynamika a velký prostor pro mnoho variací

Vůz svým tvarem trochu připomíná střelu, takže má skvělou aerodynamiku. Té napomáhají i kanály v předních blatnících, které usměrňují proudění vzduchu po stranách vozu a snižují turbulence.

Jak už ale bylo řečeno, s výrobou tohoto konceptu nepočítejte. Společnost se spíše jen snaží prezentovat své umění, po kterém by mohli sáhnout někteří výrobci.

Sledujte nás na sítích

NEJNOVĚJŠÍ

Dacia Duster 2021
Když řeknete Dacia Duster, zbystří snad každý myslivec. Tohle auto je totiž pro nimrody jako stvořené. Vydrží jako kůň, nestojí mnoho a ve své podstatě disponuje skvělým poměrem cena/výkon. Oblíbené SUV rumunské automobilky, které samozřejmě uspokojí nejen myslivce ale i širokou veřejnost, nyní prošlo několika úpravami a po červnovém představení je už i na českém trhu. Připraveny jsou čtyři varianty výbavy.
Mercedes
Automobilky na celém světě investují do vývoje ohromné peníze, aby jejich vozy zvládly ujet na jedno nabití co největší vzdálenost. A podle všeho se Mercedes už v roce 2022 chystá prolomit magickou hranici 1000 kilometrů na nabití. Zvládnout by to měl model Vision EQXX.

Napište svůj komentář

Napište komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Reklama
Reklama
Reklama