0.5 C
Czech
Čtvrtek 18. prosince 2025
Home Blog Strana 3972

Znovuzrozená klasika. Royal Enfield Classic 350 v roce 2022

Royal Enfield Classic 350
Royal Enfield Classic 350, Foto: Royal Enfield

Rok 2022 přinesl do světa motocyklů novou starou klasiku. Classic 350 je reprezentantem toho, že i dnes jdou dělat stylové motorky s duší. Každý člověk, který je alespoň trochu zasvěcen do světa motorismu, zná značku Royal Enfield. V podvědomí se navíc každému zaručeně objeví legendární silueta modelu Classic 350. Jedna z nejstarších motocyklových firem světa vyslala do světa matadora s novým vzhledem.

Royal Enfield je přesně ta firma, u které ani nepřemýšlíme nad tím, kdy byla založená. Máme prostě pocit, že je tu s námi odjakživa. Přesto, alespoň pro informaci. Se sídlem v Indii a rokem založení 1955 se Royal Enfield opravdu řadí mezi nejstarší. Model Classic 350 je navíc naprosto zásadním počinem této výrobny. Na stylu a vlastnostech této motorky stojí celá filosofie a existence společnosti. Jak se lidově říká: „i kdyby na chleba nebylo, 350 se bude vyrábět pořád.“

Design

Řemeslně je tenhle stroj zvládnutý na výbornou. Postavený na platformě J. Classic 350 z roku 2021. Inspiroval se poválečným modelem G2. Tenhle typ firma poprvé představila v roce 2008. Už v první polovině 20. století lidé vymysleli tvar, který byl absolutně nadčasový.

Co vlastně tvoří tento nezaměnitelný design? V prvé řadě to bude jednoznačně nádrž. Tvar kapky reprezentuje klasiku, která nevymřela. Na 350 navíc najdeme další detaily, které odkazují na minulost. Krytka světlometu, krásné, oblé blatníky, dlouhý výfuk v chromu, a ve finále i barvy, kterých je více než dost. Nejvíce ikonická bude pravděpodobně barva „Chrome Red.“ Ta nás vrací do starých dobrých časů, kdy byly stoje jen kusy železa, do kterých se lil benzín a olej.

Sedadlo vyčnívá 0,805 m nad zem. Přední kolo 19 palců, zadní 18 palců. Váha tohohle stroje se vyšplhala na hodnotu 195 kg. Odpružení funguje naprosto dokonale. Teleskopické vepředu, dva emulzní tlumiče vzadu. Posed na 350 je poměrně vzpřímený. Ovladatelnost je ovšem dobrá.

Motor, výkon a cena

Motor 350, jednoválec o výkonu 20 koní a kroutícím momentu 27 Nm při 4000 ot./min. Spotřeba 2,63 l na 100 km. Chlazení vzduchem a olejem. Pětirychlostní převodovka a elektrický startovací systém. Co nám z těchto čísel vychází? Classic 350 je ideální stroj pro začínající motoristy. Má dobrou dávku výkonu a skvělé jízdní vlastnosti. Cenově se motorka pohybuje kolem 130 000 korun, což je dost sympatická cena za muziku, kterou nám naservíruje. Firma Royal Enfield tady odvedla skvělou práci.

Skrytá misie církve Shincheonji je minulostí. Církev jasně vysvětlila, proč nemohla otevřeně evangelizovat

Praha 5. dubna 2022 (PROTEXT) – Kromě jedinečnosti výkladu Bible a její poslední knihy Zjevení, je církev Shincheonji mezi veřejností známá také tím, že její členové v začátcích dialogu otevřeně nepřiznávali svou příslušnost k církvi. Církev už více jak 7 let misijně působí v České republice a počet jejích členů přesáhl dvě sta a stále rychle roste. Přestože je církev považována některými lidmi za kontroverzní a až do září 2021 prováděla skrytou misii, nárůst jejích členů a výklad Písma je ojedinělý. Církev Shincheonji začala od podzimu 2021 aktivně komunikovat s veřejností, křesťanskými společenstvími, religionisty a teology, aby předcházela dezinformacím, které se o ní v mediálním prostředí šířily. Mnoho lidí díky tomu odhodilo předsudky a přišlo si samo poslechnout a ověřit svědectví církve. V současné době počet studentů, kteří procházejí biblickými kurzy církve Shinchonji v jejím misijním centru Sion, přesáhl samotný počet členů církve. Církev Shincheonji publikovala na svých webových stránkách vyjádření ke skryté formě evangelizace, které Vám aktuálně exkluzivně přinášíme v tomto článku.

Prohlášení církve Shincheonji ohledně skryté formy misie:

Některé weby, zdroje nebo uživatelé internetu čas od času recyklují starší články týkající se způsobu evangelizace církve Shincheonji před zářím 2021. Sporadicky vznikají i další články na toto nebo podobné téma.

Jelikož chceme autorům těchto článků a ostatním lidem srozumitelně odpovědět, rozhodli jsme se napsat toto naše vyjádření. Rádi bychom vysvětlili, proč jsme v minulosti při evangelizaci vědomě neříkali celou pravdu ohledně skutečného jména naší církve a našich biblických programů.

Učinili jsme tak v dobré víře kvůli pomluvám, které se o nás šířily a také kvůli ochraně naší a studentů našich kurzů.

Několik set lidí tak mohlo v ČR v klidu studovat naše kurzy, aniž by byli pronásledováni, nálepkováni nebo nuceni ukončit návštěvu biblických kurzů Shincheonji. Všem studentům jsme v průběhu studia záměrně odhalili celou pravdu a skutečnost o naší církvi a biblických programech (kromě studentů, kteří odešli z kurzů ještě předtím, na začátku svého studia). Po celou dobu studia se mohli studenti sami za sebe rozhodnout ukončit studium.

Kvůli jedinečnosti poselství a výkladu Bible je církev Shincheonji (zkráceně SCJ) v domovské Jižní Koreji, ale i v zahraničí, pomlouvána již řadu let a nebylo tomu jinak ani v České republice. Misie zde započala otevřeně, ale hned první student biblického kurzu Shincheonji čelil nátlaku od duchovních autorit a byl nucen, aby od studia a zkoumání výkladů SCJ upustil.

V ČR trvala dočasná skrytá forma evangelizace od roku 2015 do srpna 2021. Nikdy nebylo úmyslem vést tuto formu evangelizace pořád. Činili jsme tak s nejlepším úmyslem s vědomím vzácnosti doručování poselství a snahou, aby si každý mohl bez předsudků ověřit naše učení. Jelikož jsme lidé, tak připouštíme, že jsme v minulosti něco mohli udělat lépe, a že jsme se v evangelizačním procesu mohli dopustit chyb. Nyní jsou všechny semináře Shincheonji veřejné a kurzy jsou pro ty, kteří se řádně přihlásí a vyplní přihlášku.

Oponenti argumentují, že Bůh nelže, a že takové lživé metody evangelizace nejsou slučitelné s učením křesťanství nebo Bible. V Bibli ovšem vidíme hned několik případů, kdy Boží lidé použili moudrost, režim utajení nebo zvláštní strategii na obelhání nepřítele, a dokonce i místa, kde Bůh přikazuje svému lidu, aby to takto učinil. Proč? Kořenem nedorozumění jsou články, které o nás šíří strach. Především o nás píší něco, co my sami neučíme, ani neříkáme a není to v souladu s naším učením, nebo něčím, čemu my sami věříme.

Máme zájem o dobré mezilidské vztahy se všemi, i s těmi, kterým se tato forma evangelizace nelíbila nebo neporozuměli našemu záměru. Chceme se jim tímto lidsky omluvit. Omlouváme se bývalým studentům, kteří se touto formou evangelizace cítili dotčeni, uraženi nebo podvedeni.

Současně žádáme křesťany, aby si sami přišli ověřit, jestli je naše svědectví o naplňování novozákonních proroctví Bible pravdivé nebo nikoli. Celosvětově (včetně ČR) roste počet absolventů našich kurzů a zejména letos mnohem více než dříve. Učení Shincheonji po celém světě vzbudilo zájem tisíců pastorů, kteří také vyjádřili zájem o naše kurzy.

Zveme všechny čtenáře, aby se zajímali o Boha, Ježíše a Boží slovo slibu v Novém zákoně. Bůh řekl, že jeho slovo nemůže být zrušeno, a že bude naplněno. Toto slovo se týká dnešní doby a je psáno, že Ježíš přijde jako zloděj v noci, nastane sklizeň těch, kteří se narodili z Božího semene a ti, kteří nebudou zrozeni z Božího semene zůstanou na poli, budou svázáni a obrazně spáleni ohněm stejně tak, jako tomu bylo v čase prvního příchodu. Ti, kteří věří v to, co Ježíš řekl, se budou zajímat o význam těchto jeho slov. My nemůžeme říkat nic jiného, než co je napsané v Bibli, jinak bychom byli shledáni jako ti, co lhali o Božímu slovu, což je podstatně závažnější než skrytá forma evangelizace.

Zveme vás k dialogu, buďme společně těmi, kteří dodrží Novou smlouvu, a kteří získají přislíbená požehnání.

Kontakt:

czech@shincheonji.cz

www.shincheonji.cz

Ve Vatikánu se promítal dokumentární film „With This Light (S tímto světlem)" o životě a odkazu Sor Maríi Rosy Leggolové

Highland Park 5. dubna 2022 (PROTEXT/PRNewswire) – Dokumentární film společnosti Miraflores Films se soukromě promítal pro diplomatický sbor, vatikánské úředníky, kněze a jeptišky z Říma (řeholní řády z Latinské Ameriky) toto pondělí 4. dubna před zvláštním setkáním s papežem Františkem, na kterém se diskutovalo o odkazu Sor Maríi Rosy.

První celovečerní dokumentární film Miraflores Films „With This Light (S tímto světlem)“ režisérek Nicole Bernardi-Reisové a Laury Bermúdezové získal soukromé promítání pro papeže Františka a pozvané hosty toto pondělí 4. dubna 2022 ve Vatikánu v Římě, po němž následovalo setkání s Jeho Svatostí o významném odkazu sestry Marie Rosy.

With This Light (S tímto světlem) osvětluje výjimečný a významný život sestry Marie Rosy Leggolové; během 70 let svého působení jako františkánská řeholnice pomohla sestra Marie Rosa Leggolová více než 87 000 honduraských dětí uniknout chudobě a zneužívání. Film zkoumá odhodlání sestry Maríi Rosy Leggolové, která překonávala diktatury, vojenské převraty a přírodní katastrofy – a její inspirativní odkaz, který odhaluje prostřednictvím mladých žen a dětí v současném Hondurasu.

Sestra María Rosa Leggolová vyrůstala v sirotčinci a poté, co se seznámila s několika Školskými sestrami svatého Františka, se rozhodla nést jejich poslání jako své životní poslání. V roce 1964 otevřela sestra Maria Rosa svůj první sirotčinec a v roce 1966 založila neziskovou organizaci Sociedad Amigos de los Ni?os (SAN). Její vliv pokračuje i v současnosti prostřednictvím podnikatelských a vzdělávacích programů organizace, které vytvářejí příležitosti pro chudé v celém Hondurasu.

Výkonná producentka a zakladatelka Miraflores Films Jessica Sarowitzová řekla: „Jsme poctěni zájmem Jeho Svatosti o náš dokument, který jsme natočili na počest skutečné hrdinky. Jsme vděční týmu španělského vydání L’Osservatore Romano a honduraskému velvyslanectví při Svatém stolci, že nám tuto poctu umožnili, a vzpomínáme na krásný den plný lásky a poznání.“

Po soukromé projekci následovala panelová diskuse, které se zúčastní spolurežisérky filmu Nicole Bernardi-Reisová a Laura Bermúdezová spolu s paní Sarowitzovou.

O společnosti Miraflores Films

Miraflores Films je mediální společnost, která se věnuje posilování hlasů inspirativních žen prostřednictvím kvalitních dokumentárních filmů a vytváří prostor pro ty, kteří jsou vyloučeni z hlavního proudu vyprávění, aby jejich příběhy byly viděny a slyšeny.?Sdílením těchto nevyřčených příběhů o výjimečných životech a vytrvalosti vytváří Miraflores Films autentické spojení s různorodým publikem a dává mu nástroje, které mu umožní stát se aktivním občanem. Promyšlená a dynamická distribuce projektů Miraflores inspiruje ostatní, aby se řídili soucitem a byli tvůrci změn ve svých vlastních komunitách.

Kontakt pro média:

Wolf Kasteler Public Relations

Omar Gonzales | omarg@wk-pr.com

PROTEXT

Zadržen první podezřelý ze střelby v Kalifornii

Policie zadržela jednoho podezřelého v souvislosti s nedělní střelbou v centru kalifornské metropole Sacramento, která si vyžádala šest mrtvých a dvanáct zraněných. Sedm z nich již bylo z nemocnic propuštěno. Šestadvacetiletý muž čelí obvinění z ilegálního držení střelných zbraní a napadení. Podle policie, která uzavřela několik bloků v okolí místa střelby a provedla již několik domovních prohlídek, však bylo střelců více, informuje stanice BBC News. 

Policie vyšetřující nedělní střelbu v centru Sacramenta v Kalifornii již zadržela jednu podezřelou osobu. Je jí šestadvacetiletý Dandre Martin, který čelí obvinění z nelegálního držení střelných zbraní a napadení, píše BBC News. 

Lokální policie také identifikovala tři muže a tři ženy zabité při střelbě. Potvrdila, že všechny oběti zemřely přímo na místě útoku. Zraněno bylo celkem dvanáct lidí, sedm z nich již bylo z nemocnic propuštěno. 

Od nedělní střelby do davu, která je považována za letošní nejhorší incident tohoto druhu v USA, policie provedla několik domovních prohlídek. Našla nejméně jednu odcizenou pistoli. 

„Nemám, co bych řekl. Prostě jsem tady a je mi smutno. To je vše. Žal,” řekl pro místní televizní stanici Fox40 otec Sergio Harrise (38 let), jedné z obětí. 

Harris se svou sestřenicí DeVazia Turner vyrazil do nočního klubu. Ani jeden z nich už se ovšem nevrátil. Harrisovu smrt jeho manželce po telefonu údajně oznámil cizinec. 

Epidemie střelných zbraní 

Podle dřívějšího vyjádření policie nebyl útočník sám. „Víme, že před střelbou došlo k velké potyčce. Potvrdili jsme, že střelců bylo více,” řekla podle Reuters náčelnici místní policie Kathy Lester. 

K útoku došlo v nedělních ranních hodinách v zábavní oblasti plné barů, nočních klubů a restaurací nedaleko místního Kapitolu. 

Od uvolnění restrikcí souvisejících s nemocí covid-19 zdejší podniky navštěvuje mnoho dříve izolovaných lidí. 

Svědky natočená videa ukazují nejprve potyčku. Po chvíli se začne ozývat rychlá palba a dav začne utíkat. Není však jasné, zda vedla ke střelbě přímo tato rvačka. Policie proto pro veřejnost zřídila online portál. Svědci tam mohou nahlásit, co viděli. 

Incident opět připomíná problém snadno dostupných střelných zbraní. Podle webu Gun Violence Archive střelné zbraně každý rok v USA mohou za 40 000 úmrtí, včetně sebevražd.

Těsně před prvním maratonem. Tipy pro začátečníky

Maraton
Maraton. Foto: Pxfuel

Trénink na maraton vyžaduje nejen fyzickou a psychickou sílu, ale také neuvěřitelné odhodlání, zejména při řešení následujících výzev. Plánování vám může pomoci je snadněji zvládnout.

Dlouhé běhy

Váš nejdůležitější tréninkový běh každý týden je dlouhý běh, který absolvujete s největší pravděpodobností buď v sobotu, nebo v neděli. Postupně budete každý týden navyšovat vzdálenost svého dlouhého běhu, nemělo by to však být o více než dva kilometry. Tak budete mít jistotu, že jste na tuto vzdálenost fyzicky i psychicky připraveni a vyhnete se riziku zranění.

Pro většinu běžců bude jejich nejdelší běh 32 km (20 mil). Delší běh může být náročnou psychickou a fyzickou výzvou. I tak byste ovšem měli znát pár tipů, které vám pomohou vzdálenost ještě navýšit.

Hlavním účelem vašeho dlouhého běhu je vybudovat si vytrvalost, natrénovat, jak strávit spoustu času na nohou, naučit své tělo využívat tuk jako palivo a vybudovat si fyzickou a duševní sílu v přípravě na maraton.

Zranění a nemoci

Většině běžeckých zranění lze předejít tím, že budete nosit správnou obuv, protáhnete se po běhu a nebudete na sebe příliš tlačit. I přes vaše nejlepší úsilí o prevenci zranění se však možná budete muset vypořádat s některými běžnými běžeckými zraněními. Dobrou zprávou je, že mnoho běžeckých zranění dobře reaguje na samoléčbu.

Motivace a mentální příprava

Maratonský trénink je dlouhý proces a někdy vám bude chybět motivace vyrazit. Tyto tipy by vám mohli pomoci pokračovat.

Jedna věc, kterou pravděpodobně uslyšíte od zkušených maratonských běžců, je, že velká část závodu je mentální výzvou. Ano, mentální aspekty běhu na takovou vzdálenost mohou být stejně náročné jako fyzická výzva. Použijte mentální přípravu, která vám pomůže ji překonat. Možná budete před závodem nervózní. Osvojte si proto strategie na překonání nervozity.

Připravte se na událost

Jak se blíží den závodu, zmírněte trénink, aby si tělo odpočinulo a podnikněte další kroky k přípravě na velký den.

Začněte se šetřit

Období zkracování tréninku je kritickou součástí vaší přípravy na maraton. Během posledních několika týdnů vašeho tréninku je důležité, abyste zkrátili nebo snížili počet kilometrů. Dáte tak svému tělu i mysli příležitost odpočinout si, zotavit se a připravit se.

Zabalte si předem

Dny před maratonem mohou být plné úzkosti. Pokud je váš závod mimo město, je důležité začít s balením brzy, abyste měli jistotu, že na nic nezapomenete. Když budete mít sbaleno s předstihem, pomůže vám to i zmírnit obavy a nervozitu.

Odpočinek

Mnoho maratónských běžců má večer před závodem problémy se spánkem. Snažte se nestresovat. Pokud se v týdnu před maratonem a zejména dvě noci před závodem pořádně vyspíte, budete na závod dobře odpočatí. Pokud máte předzávodní nespavost, lehněte si do postele a donuťte se alespoň nechat odpočinout tělo.

Den před maratonem také není čas experimentovat s nějakými novými potravinami. Držte se svých osvědčených oblíbenců před dlouhými běhy, abyste v den maratonu nezažili žádné překvapení.

Vytvořte si závodní plán

Ujistěte se, že máte dostatek času, abyste se dostali na startovní čáru, stihli použít toaletu, zkontrolovat tašku a správně se seřadit. Vezměte své přátele a rodinu, aby vám poskytli podporu během závodu. Dejte jim kopii mapy závodiště a řekněte jim své odhadované tempo, aby věděli, kdy vás mohou očekávat.

Strategie závodu

Uběhnout maraton je obrovskou mentální výzvou, protože vyžaduje překonání bariér a chytrá strategická rozhodnutí během závodu. Jednou z největších chyb, které dělají maratonci napoprvé, je, že nastoupí do závodu příliš rychle.

Během těch prvních kilometrů se určitě budete cítit dobře, takže je lákavé zrychlit tempo. Ale zaplatíte za to v pozdějších mílích.

Užijte si zotavení

Vaše maratonská regenerace začíná ve chvíli, kdy protnete cílovou čáru. To, jak se o sebe postaráte v hodinách následujících po závodě, může určit, jak rychle se zotavíte.

Například je důležité, abyste se hydratovali a něco snědli brzy poté, co proběhnete cílem. Chcete se také alespoň 10 minut procházet, abyste si bezpečně snížili tep a předešli riziku hromadění krve v nohách.

Pokuste se odolat nutkání padnout na zem – vaše nohy okamžitě ztuhnou, pokud to uděláte.

České výrobky v zahraničí bodují. Hodnota zboží vyvezeného s Lidlem pokořila desetimiliardovou hranici

Praha 5. dubna 2022 (PROTEXT) – Rok 2021 z hlediska finančního objemu českého vývozu prostřednictvím Lidlu opět překonal rekord. V uplynulém roce totiž s Lidlem vyvezlo své výrobky 190 tuzemských dodavatelů celkem do 29 zemí Evropy a USA. Celková hodnota přesáhla částku 11,2 milionu korun a v porovnání s rokem 2020 stoupla o více než 15 %. Potvrzuje se tím stále rostoucí obliba českých potravin a drogistického zboží v zahraničí.

České výrobky jsou za hranicemi známé a jejich množství se neustále zvyšuje. Roste také počet tuzemských dodavatelů, kteří prostřednictvím Lidlu své produkty nabízejí i v dalších zemích. V roce 2020 jich bylo 185, v roce 2021 již 190. Rekordní byl loňský rok z hlediska celkové hodnoty vyvezeného zboží. Ta oproti roku 2020 vzrostla o 1,5 miliardy a s výsledkem 11,2 miliardy korun výrazně přesáhla desetimiliardovou hranici. Oproti minulým letům navíc výrobky putovaly do nejvíce zemí. Čeští dodavatelé své výrobky vyvezli celkem do 29 zemí Evropy a USA.

Pomyslnou první příčku mezi největšími vývozci již počtvrté v řadě obsadila společnost Drylock Technologies s.r.o., která vyrábí hygienické prostředky. Mezi TOP 10 exportujících výrobců se zařadili také Delimax, MOWI Czechia, Mlékárna Pragolatos, ale i Maso Uzeniny Polička, Bonavita nebo Lactalis CZ.

„Ze stále rostoucího objemu exportu máme opravdu radost. Těší nás pokořená desetimiliardová hranice ale především úspěch českých výrobků v zahraničí. Stojí za ním usilovná a poctivá spolupráce, která trvá již řadu let. Právě díky našim privátním značkám a dodavatelům můžeme zákazníkům v České republice, ale i v zahraničí nabízet zboží, na jehož vysokou kvalitu se mohou vždy spolehnout,“ komentuje výsledky Michal Farník, jednatel společnosti Lidl Česká republika odpovědný také za vývoz českého zboží do zahraničí.

České výrobky jsou nejoblíbenější na Slovensku, přízeň zákazníků si ale vydobyly také v Rumunsku a Polsku. Populární jsou pak také ve Velké Británii, Maďarsku či Německu. V roce 2021 vůbec poprvé putovaly české výrobky také do Lotyšska, kde Lidl v loňském roce otevřel své první pobočky.

Jednodušší vstup na zahraniční trh oceňují i sami dodavatelé. Nemusí totiž v dané zemi hledat partnery pro prodej nebo investovat do reklamy. Odpadají také starosti s logistikou. Zboží stačí pouze dodat do centrálního skladu, o jejich další dopravu se už stará Lidl. Spolupráce má samozřejmě pevně dané podmínky. Výrobce dlouhodobě musí splňovat vysoké kvalitativní nároky, které platí pro všechny země i dodavatele, a musí být schopný zajistit požadovaný objem zboží i pro další země.

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 292 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 75 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť. Více informací naleznete na www.lidl.cz.

Více informací naleznete na:

www.lidl.cz

www.twitter.com/lidlcz

www.facebook.com/lidlcesko

www.instagram.com/lidlcz

www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika

Elon Musk se stal největším akcionářem sociální sítě Twitter

Hodnota akcií společnosti Twitter vzrostla v pondělí na newyorské burze o více než 27 %. Akcionáři tím reagovali na oznámení, že podnikatel Elon Musk odkoupil podíl sociální sítě ve výši 9,2 %. Stal se proto ve společnosti Twitter největším akcionářem. Zatím však neupřesnil, zda má pro firmu určité plány. Informoval o tom server BBC a CNN.

Po koupi podílu ve společnosti Twitter v hodnotě 9,2 procent se podnikatel Elon Musk stal jejím největším akcionářem. Vlastní totiž čtyřikrát větší část sociální sítě než její zakladatel Jack Dorsey.

Hodnota jeho podílu ve společnosti je totiž 2,25 procent. Muskův podíl pak novináři dle pátečních cen odhadují na 2,89 miliard dolarů. Sám však přesnou částku, kterou při koupi zaplatil, neuvedl.

V reakci na pondělní oznámení pak na newyorské burze stoupla cena akcií společnosti Twitter o více než 27 procent. Podnikatel a zakladatel automobilky Tesla ale neuvedl důvod svého obchodu, ani plány, které by mohl do budoucna se společností mít. Dlouhodobě však vedení sociální sítě kritizuje.

Minulý měsíc totiž na svém účtu s 80 miliony sledovateli položil otázku, zda sociální síť Twitter dodržuje svobodu slova. „Ta je základem fungující demokracie. Věříte, že Twitter opravdu ctí tento princip?“ dodal. Naznačil také, že „vážně uvažuje“ o tom, že by si založil novou sociální platformu. Informoval o tom server BBC.

Nového ředitele Twitteru přirovnal Musk ke Stalinovi

Odborníci však poukazují na to, že založit novou sociální síť od začátku se v dnešní době příliš nevyplácí. Jednodušší je proto „upravit“ některou z těch existujících. Proto se také nyní spekuluje o tom, co podnikatel s Twitterem zamýšlí.

Elon Musk pak podporoval někdejšího ředitele a zakladatele Twitteru Jacka Dorseyho. Ten však ze svého postu v listopadu loňského roku odstoupil.

Své místo přenechal tehdejšímu řediteli technologie Paragu Agrawalovi, kterého však od té doby Musk kritizoval. Na svém twitterovém účtu ho přirovnal ke Stalinovi.

Zakladatel Tesly také v současnosti čelí konfliktu s americkou Komisí pro cenné papíry a burzy. V roce 2018 totiž kvůli zavádějícímu tweetu o jeho společnosti Tesla musel přislíbit, že veškeré příspěvky obsahující informace o chodu jeho automobilky budou muset být před publikováním kontrolovány. Komise však nyní tvrdí, že Musk nařízení nedodržoval.

Společnost Twitter je pak dlouhodobě terčem kritiky. Někteří tvrdí, že sociální síť neudělala dost pro to, aby potlačila dezinformace týkající se koronaviru a údajného volebního podvodu.

Na druhou stranu ale zase jiní podle serveru CNN Business upozorňují na její cenzurování některých úhlů pohledu. Nelíbí se jim ani vykázání bývalého amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Živě: Prezentace finalistů soutěže Mastercard Obchodník roku

Prezentace finalistů soutěže Mastercard Obchodník roku ve speciální kategorii „Inovace roku – Lidskost v obchodě“ začne ve 12:55. Expertní porota v ní nominovala tři finalisty: Notino, Růžový slon a Coop. Jejich zástupci se budou snažit každý během šesti minut přesvědčit publikum o výjimečnosti svých inovací ve směru k větší lidskosti v obchodě. Publikum následně v hlasování na přímo rozhodne o vítězi této kategorie. Moderovat bude generální ředitel Mastercard pro ČR a SR Michal Čarný.

Finalisté kategorie:

Skupina COOP

Dlouhodobou misí COOP je udržení obchodní obslužnosti a kvality života velké části populace na venkově. COOP operuje mnohdy v malých obcích, kde je prodejna jedinou možností, jak si senioři mohou nakoupit potraviny, ale na druhu stranu se musí vypořádat i s potřebami mladších zákazníků. Aby mohl COOP udržet obchody na venkově a zatraktivnit je pro tak různorodé zákaznické skupiny, nastartoval v posledním období obrovské změny. Na jednu stranu využil těch nejmodernějších technologií, v minulém roce navýšil počet obchodů spojených s e-shopem na 700 a připravil k otevření plně samoobslužnou, v režimu 7/24 fungující prodejnu bez stálé přítomnosti personálu. Na druhou stranu systematicky přebudovává a během roku otevřel několik prodejen spojených s komunitními centry/kavárnami, které slouží jako prostor pro setkávání.

Notino

Notino je pro zákazníky skutečným partnerem, který maximálně ulehčí celou zákaznickou zkušenost: od výběru produktu, inspirace, pomoci a asistence, samotného nákupu až po doručení nebo vrácení. V nelehké pandemické době si Notino e-shop dal za cíl maximálně personifikovat své služby a přinášet zážitky, které zákazníkům co nejlépe nahradí návštěvu kamenných prodejen. Notino vyvinulo řadu inovativních technologií, jako je například virtuální zrcadlo nebo fragrance finder, se kterými mohou zákazníci vybírat produkty z pohodlí svého domova. Zavedlo i zcela nové služby typu discovery boxy a Try It First, které lidem umožní sortiment reálně vyzkoušet, než se rozhodnou jej zakoupit. V loňském roce Notino otevřelo v Brně zážitkovou prodejnu, kde personál lidem pomáhá nejen s výběrem, ale i třeba s diagnostikou pleti nebo vlasů.

Růžový slon

Pandemická doba přinesla nárůst poptávky po uspokojení nejrůznějších lidských potřeb realizovatelných i v lockdownu. Růžový slon dokázal tuto příležitost uchopit a stal se opravdovým leaderem v oblasti prodeje erotických pomůcek, o čemž svědčí přes 30 tisíc nadšeně sdílených uživatelských recenzí. Pozitivním bezprostředním přístupem personálu jak na kamenné prodejně, tak i v online poradenství či při sdílení dvoutisícovky vlastních videí přináší „Sloní parta“ maximální lidskost do prodeje erotického sortimentu. S pochopením, diskrétností i s nabídkou lákavé 13. komnaty.

Hlavní program Retail Summitu uvedl v 09:00 Martin Veselovský. S úvodní prezentací vystoupil prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza.

Posláním Retail Summitu je:

Dodávat pravidelný přísun informativních a inspirativních vystoupení předních domácích i zahraničních podnikatelů, manažerů i expertů.

Podporovat intenzivní výměnu názorů a zkušeností a vzájemnou komunikaci jednotlivých hráčů obchodního trhu – retailerů a výrobců, domácích a mezinárodních firem, kamenných i internetových obchodníků.

Vytvářet ideální podmínky pro řadu oficiálních i neformálních jednání směřujících k rozšíření stávající spolupráce či uzavírání nových obchodů.

V pondělí 4. dubna se v frámci Retail Summitu uskutešnil speciální workshop The best of Czech Promotion Summit v režii marketingové agentury CZECH PROMOTION, která představila to nejlepší ze své interní akademie. Hlavní hvězdou workshopu byl Marian Jelínek, manažer, hokejový trenér a mentální kouč významných českých sportovců, jako jsou Karolína Plíšková nebo Jaromír Jágr.

Play-off LCS začíná vítězstvím 100 Thieves nad Cloud9 3:0

100 Thieves
100 Thieves, Foto: 100 Thieves

První série play-off League of Legends Championship Series Spring Split v sobotu skončila jasným vítězstvím 100 Thieves nad Cloud9 v poměru 3:0. První zápas s fanoušky v hledišti skončil pádem druhého nasazeného týmu základní části do skupiny poražených.

Průběh zápasu

100 Thieves ve svém prvním zápase play-off Spring Split 2022 dominovali. Podle záznamů týmu mělo být 100 Thieves slabším z dvojice týmů. Pořadí však převrátili na ruby.

V prvním zápase play-off šlo především o top. Park „Summit“ Woo-tae z Cloud9 se rozhodl pro blind pick Renektona a Kim „Ssumday“ Chan-ho odpověděl svým charakteristickým Ornnem. Díky dvěma skvělým gankům na Summitova Renektona byla horní polovina mapy pro Cloud9 v podstatě uzavřena. 100 Thieves také vyhrávali na botu. S konečným skóre 2-15 ve prospěch 100 Thieves vyslala první hra jasnou zprávu.

Cloud 9 s téměř totožným draftem navzdory očekáváním mezi oběma hrami hráli velmi odlišně. Druhá hra byla až do samého konce velmi vyrovnaná. Tentokrát měl Summit náskok v zápase a oba týmy si až do 30. minuty dýchaly na záda. Souboj s drakem znamenal eso pro Cloud9 a zdálo se, že se hra obrací v jejich prospěch. Cloud9 však nedokázali svou práci dokončit. S jednou nexusovou věží, která zůstala na jejich straně, si 100 Thieves zajistili barona a push, aby získali zápasový bod.

Třetí a poslední zápas se nevyrovnal tomu, který mu předcházel. 100 Thieves si nadraftovali agresivní Lucian a Nami linku a díky své převaze na botu dokázali hru dominantně přejet. Closerův Lee Sin byl po celou sérii neuvěřitelný.

Pozápasové vyjádření

Generální manažer 100 Thieves, Christopher „PapaSmithy“ Smith, komentoval opakovaný draft v pozápasové skrumáži.

„Když to uděláte po prohře, jste si opravdu jistí, že je to váš nejlepší draft nebo že je to váš jediný draft, víte? Buď je to jedno, nebo druhé,“ řekl PapaSmithy.

Organizace 100 Thieves dříve působila v Call of Duty, než se rozpadla, a byla jedním z nových týmů, které vstoupily do franšízové ligy LCS. Od té doby se jednou stali šampiony LCS, jednou skončili druzí a dvakrát se probojovali na Worlds.

100 Thieves se nyní utkají s vítězem nedělní série mezi Team Liquid a Evil Geniuses.

Zahájení 28. ročníku konference Retail Summit – video

Hlavní program uvede v 09:00 Martin Veselovský.

Posláním Retail Summitu je:

Dodávat pravidelný přísun informativních a inspirativních vystoupení předních domácích i zahraničních podnikatelů, manažerů i expertů.

Podporovat intenzivní výměnu názorů a zkušeností a vzájemnou komunikaci jednotlivých hráčů obchodního trhu – retailerů a výrobců, domácích a mezinárodních firem, kamenných i internetových obchodníků.

Vytvářet ideální podmínky pro řadu oficiálních i neformálních jednání směřujících k rozšíření stávající spolupráce či uzavírání nových obchodů.

Prezentace finalistů soutěže Mastercard Obchodník roku ve speciální kategorii „Inovace roku – Lidskost v obchodě“ začne ve 12:55. Expertní porota v ní nominovala tři finalisty: Notino, Růžový slon a Coop. Jejich zástupci se budou snažit každý během šesti minut přesvědčit publikum o výjimečnosti svých inovací ve směru k větší lidskosti v obchodě. Publikum následně v hlasování na přímo rozhodne o vítězi této kategorie. Moderovat bude generální ředitel Mastercard pro ČR a SR Michal Čarný.

Finalisté kategorie:

Skupina COOP

Dlouhodobou misí COOP je udržení obchodní obslužnosti a kvality života velké části populace na venkově. COOP operuje mnohdy v malých obcích, kde je prodejna jedinou možností, jak si senioři mohou nakoupit potraviny, ale na druhu stranu se musí vypořádat i s potřebami mladších zákazníků. Aby mohl COOP udržet obchody na venkově a zatraktivnit je pro tak různorodé zákaznické skupiny, nastartoval v posledním období obrovské změny. Na jednu stranu využil těch nejmodernějších technologií, v minulém roce navýšil počet obchodů spojených s e-shopem na 700 a připravil k otevření plně samoobslužnou, v režimu 7/24 fungující prodejnu bez stálé přítomnosti personálu. Na druhou stranu systematicky přebudovává a během roku otevřel několik prodejen spojených s komunitními centry/kavárnami, které slouží jako prostor pro setkávání.

Notino

Notino je pro zákazníky skutečným partnerem, který maximálně ulehčí celou zákaznickou zkušenost: od výběru produktu, inspirace, pomoci a asistence, samotného nákupu až po doručení nebo vrácení. V nelehké pandemické době si Notino e-shop dal za cíl maximálně personifikovat své služby a přinášet zážitky, které zákazníkům co nejlépe nahradí návštěvu kamenných prodejen. Notino vyvinulo řadu inovativních technologií, jako je například virtuální zrcadlo nebo fragrance finder, se kterými mohou zákazníci vybírat produkty z pohodlí svého domova. Zavedlo i zcela nové služby typu discovery boxy a Try It First, které lidem umožní sortiment reálně vyzkoušet, než se rozhodnou jej zakoupit. V loňském roce Notino otevřelo v Brně zážitkovou prodejnu, kde personál lidem pomáhá nejen s výběrem, ale i třeba s diagnostikou pleti nebo vlasů.

Růžový slon

Pandemická doba přinesla nárůst poptávky po uspokojení nejrůznějších lidských potřeb realizovatelných i v lockdownu. Růžový slon dokázal tuto příležitost uchopit a stal se opravdovým leaderem v oblasti prodeje erotických pomůcek, o čemž svědčí přes 30 tisíc nadšeně sdílených uživatelských recenzí. Pozitivním bezprostředním přístupem personálu jak na kamenné prodejně, tak i v online poradenství či při sdílení dvoutisícovky vlastních videí přináší „Sloní parta“ maximální lidskost do prodeje erotického sortimentu. S pochopením, diskrétností i s nabídkou lákavé 13. komnaty.

V pondělí 4. dubna se v frámci Retail Summitu uskutešnil speciální workshop The best of Czech Promotion Summit v režii marketingové agentury CZECH PROMOTION, která představila to nejlepší ze své interní akademie. Hlavní hvězdou workshopu byl Marian Jelínek, manažer, hokejový trenér a mentální kouč významných českých sportovců, jako jsou Karolína Plíšková nebo Jaromír Jágr.