Konkurence modelům od značky Tesla. Lexus RZ je naprosto výjimečný stroj ve své kategorii. Sice se inspiruje Toyotou, ale nikomu to nevadí. Výjimečný je nový Lexus hlavně proto, že se jedná o první elektrické auto od této firmy postavené od nuly. Díky tomu jde o unikát, který vyniká nejen svou silou, ale hlavně designem. Tam Lexus zvolil novou, odvážnou strategii.
Do dnešní doby jsme mohli u firmy Lexus potkávat neskutečně masivní a obří masky chladiče. Jen si vzpomeňme třeba na SUV LX nebo model NX. RZ je naprosto jiná písnička. Výrobci konečně pochopili, že za elektřinu se nemusí stydět, a proto ji není třeba skrývat za obří masku chladiče, který nic nechladí. U nového Lexusu tudíž narazíme na kompletně předělaný předek a je na co se koukat. Interiér se opět inspiroval životem, a to konkrétně ježděním na koni. Ano, všechno je možné a fantazii se meze nekladou.
Exteriér
Jak jsme si již řekli, nový, plně elektrický model nabízí neskutečně povedený vzhled. Přední část se naprosto vymyká jakékoli tradici. Pryč odešla zbytečná maska chladiče a nahradil ji jednolitý gril. Pokud si připlatíme za barevnou dvoukombinaci, efekt je daleko více luxusní. Všechny linie počínaje těmi u světlometu se sbíhají do znaku Lexusu. Předek je velký, ve výhledu nám ovšem nic nebrání.
Bok korunují na krále silnic kola. Začít můžeme na litých 18 palcích, to je ovšem trochu málo. Možnost 20 palců už zní daleko lépe. Po celém profilu se táhne jasná linka, která odděluje vršek od spodku a lehce připomíná Lexus LC coupé. K zadní části nepotřebujeme nic dodávat. Na silnicích máme respekt zaručený, a navíc podpořený nádherným rozvržením všech prvků. Lexus totiž pochopil, že málo znamená více. Proto se nám zezadu naskytne pohled pouze na LED světlomety spojené světelnou lištou.
Interiér
Kabina byla inspirována konceptem Tazuna. Ten představuje stav, kdy žokej potřebuje pro ovládání koně pouze minimalistické pohyby. Stejně se budeme cítit v RZ. Vše je na dosah ruky a jízda tak bude velice pohodlná. Vše ovládáme na veliké obrazovce infotainmentu, která je přehledná a ostrá. Energii šetří i panoramatická střecha, která dokáže odrážet sluneční paprsky a nepouští tak do kabiny tolik tepla. Nemusíme tedy používat klimatizaci naplno.
Motory, dojezd, cena Duální pohon zajišťuje sílu 313 koní. Dojezd nového modelu se vyšplhal na 400 km. Cena tohoto stroje se pohybuje od 1,4 milionu korun do 2 milionů korun. Nikdo neříkal, že elektromobily vynikají cenou. Lexus RZ ale stojí za to.