Už jen název tohoto baggeru napovídá, že do této motorky se převtělil duch USA. Na českých silnicích může udělat hodně parády. Na první pohled je jasné, že tahle těžká motorka je pro všechny, kteří rádi pořádné a tvrdé motocykly. Zapomeňme na lehká ostrá žihadla. Za řídítky modelu Indian Springfield si připadáme, že nám patří svět. Tahle jízda není o rychlosti, ale o zážitcích.
Výrobci se zaměřili na udržení amerického ducha, který doprovázel stroje typické pro polovinu minulého století. Tehdy byly motorky na vzestupu, světlo světa začaly spatřovat první motorkářské kluby. Drsní hoši s emblémem na zádech, kteří si nikdy nenechali nic líbit. Celá myšlenka volného života a bezstarostné jízdy se vtělila do modelu Indian Springfield. Výrobci kromě základní verze nabízí i verzi Dark Horse. I ta může mnohé jezdce zaujmout. Dnes se ale podíváme na klasiku klasik. Drže si klobouky.
Cenově se dostáváme na vysoké částky. Abychom si mohli pořídit model Indian Springfield, budeme si muset připravit cca 777 000 korun. Za tuto cenu už si pořídíme zbrusu nové rodinné auto. Buďme ale k sobě upřímní. Kombík nám rozhodně nepřinese zážitky, na které se jednou budou naše vnoučata dívat v rodinném albu. Tahle motorka nebude stát v garáži. Indian Springfield nás doveze do všech koutů světa, a to v nevídaném stylu. Pojďme se na něj podívat.
Design
Motorka Indian Springfield se drží starého osvědčeného designu. Přední část využívá kulaté světlomety, širokou vidlici a oblý blatník. Jezdec je pochopitelně chráněný plexisklem. Na masivní nádrži najdeme důležité budíky a ukazatele. Nízké sedlo v kombinaci s vcelku vysoko posazenými řídítky vytváří skvělou jízdní pozici. Za druhou části sedla máme k dispozici úložné prostory. Výrobci dali na odiv masivní motor v chromu. Motorka díky němu budí respekt.
Specifikace
Přední vidlice nabízí zdvih až 119 mm. Zadní tlumič pak 114 mm. Hmotnost s plnou nádrží dosahuje až 376 kg. Takový kolos už potřebuje pořádné brzdy. Přední dva kotouče dosahují průměru 300 mm. Zadní jeden nabízí stejný průměr.
Motorizace
V rámu je zasazený téměř dvoulitrový motor Thunderstroke 116. Tahle mašina umí vyrobit krouticí moment až 171 Nm. To je síla, kterou rozhodně pocítíme.
Verdikt
Motorka, která má duši. V USA se zrodil model Indian Springfield. Naprostá legenda.