Více
    1.4 C
    Czech
    Čtvrtek, 27 ledna, 2022

    Koncern jede. Nový Volkswagen Golf Variant přináší řadu vylepšení

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    S každým dalším modelem kterékoli značky se výrobci snaží přinést co možná nejvíce nových věcí. Větší kufr, pohodlí, bezpečnostní prvky a podobné. V Německu si ale řekli, že přijdou opravdu se vším. Nový Variant je ideální salón pro rodinu i řemeslníky. Stále by se dalo argumentovat tím, že se najde stejně dobré auto za nižší cenu. To si ale koncern pojistil designem.

    Co si pro nás VW připravil? Jde o klasický hatchback, který je nezaměnitelný hlavně svou přední částí. Postupně dozadu přechází v ikonický Variant. Střecha ke kufru padá mnohem více než kdy jindy. Tuhle záležitost výrobci nazvali Shooting Brake. Takto upravenou karoserii je možné vidět i na novém Arteonu, kde pohled opravdu stojí za to. Zvenku se inženýrům povedlo vytvořit doslova novou ikonu koncernové výroby, uvnitř na nás ovšem čeká vcelku známý Golf.

    Interiér je sice překrásný, ale nepřináší vyloženě nic nového. Je alespoň plus, že se VW drží osvědčených klasik. Místa je všude dost a ani zadní řada nemá problém s prostorem pro nohy, nebo hlavu. Do interiéru je zabudován špičkový sound-systém Harman Kardon. Osm reproduktorů o celkovém výkonu 480W.

    Kufr se povedl přizpůsobit hlavně lidem, kteří opravdu potřebují prostor. Překvapila nás nastavitelná podlážka. Pár pohyby se dá prostor zvětšit o pořádný kus. Největší radost máme už z klasiky, sklápění zadních sedadel pouhým zatáhnutím páčky. Za pravdu dá každý, kdo se občas morduje se sklápěním pomocí kdejakých páček, které musejí být stisknuty najednou.

    Chytré? Ve škole by prospělo

    VW si zakládá na tom, aby se přiblížilo co nejvíce normálním lidem (kromě ceny). Každý malý detail nám má usnadnit život, jak jen to jde. Otevírání kufru třetí rukou? Kdo z nás ji má? Stačí noha, přestože to už je ohraná písnička. Světelné osvětlení klik rozhodně usnadní přístup, stejně jako fakt, že se auto prostě odemkne, když k němu přijdeme. Netřeba zdůrazňovat, jak dlouho nám občas trvá najít klíče v kapse, obzvláště když neseme nákup.

    Největší plus je pro nastavení našich parametrů. Každý známe moment, kdy někomu půjčíme auto a pak si složitě zpětně nastavujeme sedačku, zrcátka… Tady to výrobci vyřešili variantou profilů, kde je ke každému vlastní PIN a my si tak nastavíme auto, jak máme rádi. Po zadání pinu se vše vrátí do námi požadovaných standardů. Dále se koncern zaměřil na bezpečnost, kde zúročil doposud používané prvky. Hlídaní vlastního pruhu, slepý úhel, head-up systém, rozpoznávání značek.

    Co nejnižší výbava Life? 81 – 110 kW, spotřeba 4,3 – 6,8l, 16palcová kola a 609 900 Kč. Naopak nejtvrdší výbava R disponuje 320 koňmi, 18 palcová kola Jerez, spotřeba 7,9 – 8,4 l a 1 266 900 Kč. To už není moc lidové, ale překrásné ano. Jasná volba pro milovníky koncernu.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    BMW řady 7

    Král mezi sedany. BMW řady 7 aspiruje na nejlepší kousek automobilky

    BMW dokáže vyrobit sportovní sedany, hatchbacky a všechno okolo. Dokáže se postarat i o luxusní kousky nabité elektronikou a malými, super fantastickými detaily. Řada 7 je ovšem absolutní král mezi svými kolegy i soupeři. Přestože si musíme připlatit i za polštářek pod hlavu, protože v tomhle autě nic není zadarmo, fascinuje svým výkonem, ale hlavně pohodlím.
    Audi RS e-tron GT

    Elektrické a šíleně dravé. Audi RS e-tron GT je elektromobil snů

    Elektromobily si vydobyly svou popularitu převážně jako malá autíčka do měst, kde neznečišťují vzduch a jsou tichá. Pak jsou tu ale auta, která dostlala elektromotor proto, aby dělala na silnicích slušnou paseku. E-tron je toho ideálním důkazem. Přes svou šetrnou povahu dokáže tohle auto drtit silnice svým obřím výkonem. Jednoduše elektromobil snů.
    Hyundai Tucson

    Konkurent věhlasným SUV se pyšní novým designem a motorizací. Tohle je Hyundai Tucson

    Někteří by mohli namítat, že nový Tucson je slepenec všemožných aut dohromady. Světla podobná Peugeotu, přední maska má tvar linií velice podobný Mercedesu. Na druhou stranu je potřeba říci, že i kdyby to byla pravda, je zde tolik nových věcí, že je nový Tucson opravdu originál. Oproti předešlé verzi působí sebejistěji a dává na výběr z mnoha motorizací.
    Renault Zoe

    Malé auto s velkou duší. Renault Zoe se nenechá zastrašit

    Už nějakou dobu se lidé po městě vozí v maličkém vozítku, které konkuruje svým elektrickým rivalům jako Škoda, Mini a další. Vyplatí se ale investovat zrovna do Renaultu? Přestože svým výkonem nezaostává za konkurencí, svůj vzhled by rozhodně mohl „poladit“. Oproti své starší verzi sice udělal Renault Zoe veliký pokrok, ale stále se pár chybiček najde.
    Lexus LX 600

    Nový a nablýskaný jako nikdy předtím. Lexus LX 600 boří zavedený design

    Tenhle „fešák“ je určený převážně pro americké silnice. K nám se pravděpodobně vůbec nepodívá. Navazuje na svého předchůdce LX 570, který si vydobyl věhlas po celých Státech. Toyota ví, jak se přes značku Lexus prosadit a co její zákazníci chtějí. Zajeté pořádky narušuje převážně svým novým vzhledem, který je americký až do morku kostí. Pojďme se na něj podívat.
    Nissan Qashqai

    Nissan Qashqai dominuje trhu. Ztělesňuje ideální volbu a zajetou klasiku

    O tomto autě se mluví jako o dostupném SUVčku, přestože cena je vždycky diskutabilní. Každý si pod pojmem „dostupný“ představí něco jiného. Pravdou ale zůstává, že Qashqai si vydobyl pověst legendy mezi stroji svého druhu. Poměr výkonu a ceny zůstává stále nedostižen, alespoň podle některých. Legendární design, silný motor a koncept SUV pro město. Čím nás Japonci ještě překvapí?
    Reklama
    Reklama
    Reklama