Rodina M opět pozvedla kategorii 3 na docela jinou úroveň. Model Competition oslní svým designem i výkonem. Výrobci firmy BMW poněkud zpestřili zajetý tvar modelu M3. Zaměřili se převážně na přední masku a interiér. Pokud si navíc zvolíme pro svoje BMW matnou černou, budeme na silnici budit nevídaný respekt. Cena se vyšplhala až ke dvěma milionům.
V nabídce firmy BMW se objevují tři verze tohoto ikonického modelu. Competition je ta, která dosahuje nejvyššího výkonu. Dokáže probudit k životu až 500 koní. M340i nabízí lehce odlišný design a pochopitelně o něco méně koní. M340d zase představuje stabilitu a spolehlivost pro každý den do každého provozu. Pokud sáhneme po nejtvrdší verzi Competition, můžeme si být jistí, že se nám. Naše investice pořádně prodraží. Platíme si sice za kvalitu a značku, i tak se ale dostaneme až ke dvěma milionům korun. To už je částka, která umí vlézt do peněz. Do rukou se nám ovšem dostane vůz, který zvládne 100 km/h do 3,6 s. Působivé!
Design
Vzhled u nového M3 Touring jasně dominuje. Přední část se povznesla díky sví přepracované masce chladiče, která nyní disponuje masivními ledvinkami. Teoreticky by se dalo soudit, že právě oblast předku vypadá jako jedna veliká chladicí jednotka, a to díky svým průduchům. Po stranách si oblíbíme až 20palcová kola s úzkými pneumatikami. Nechávají vyniknout extrémně masivním brzdám. Zadní část dává na odiv čtyři obří koncovky výfuku, které dokreslují celou sportovní podstatu modelu M3 Touring.
Interiér se sice nese v duchu sportovního designu, stále je ovšem patrná slabost pro luxus. Palubní deska i ostatní prvky byly oblečeny do tmavého karbonu, sedadla dostala skořepinový tvar, který nás podpoří ve všech zatáčkách.
Motor
Pod kapotou najdeme naprostý skvost. Vysokovýkonný zážehový řadový šestiválec M TwinPower Turbo, který dokáže vyrobit až 510 koní a neuvěřitelných 650 Nm točivého momentu. Na silnici ani na okruhu se s tímhle mazlíkem rozhodně neztratíme.
Verdikt
Přestože se jedná o vůz, který by si přál prakticky každý, málokdo si ho reálně pořídí. Klasické M3 startuje na cca 1,8 milionu korun, Competition ovšem vystřelilo až na 2,6 milionu korun. Hezké, ale drahé. I tak ale BMW odvedlo skvělou práci.