Japonská firma Lexus se zaměřuje převážně na dražší vozy. Tato auta většinou nabízejí nevídaný luxus. LM však jednoznačně vede. Jedná se o velice praktické MPV, které právě míří do Evropy a bude k sehnání od září tohoto roku. Cenově se zatím automobilka svými návrhy pro Českou republiku nepochlubila. Pokud se ale podíváme například do Španělska, hodnota modelu LM nám vyrazí dech.
Jedná se již o druhou generaci minivanu, který svou mírou luxusu dokáže učarovat i těm největším znalcům. Lexus na detailech skutečně nešetřil. Jako hybridní model se řadí mezi vozy své značky, které nastartovaly novou generaci šetrnou k planetě. Svým vzhledem se ovšem zcela vymyká, a to i v rámci vlastní stáje. Na modelu LM chtěli výrobci demonstrovat, jakým směrem se budou dále ubírat. Musíme si přiznat, že je na co se koukat. Exteriér vyzařuje eleganci a nadčasovost, interiér zase nekončící luxus.
Cena ještě není pro tuzemský trh stanovena. Pokud bychom se ale podívali do Španělska, které svůj cenový katalog už obdrželo, potkáme se s cenou atakující v přepočtu až 3 miliony korun. Ani Mercedes se svou třídou V nedokáže takové divy. Bavíme se navíc o verzi se čtyřmi sedadly. Pokud bychom chtěli sedadel 7, čekejme mnohem vyšší částky. Pojďme se na LM podívat zblízka.
Design
Exteriér nás okamžitě dostane svou nevšední stavbou. Maska chladiče skutečně nemá nikde na světě obdoby. Masivní mříž zasahuje až do oblasti nárazníku. Oba LED světlomety jsou spojeny chromovanou lištou. Zadní část se vyznačuje jedním rudým světlometem, který se táhne po celé šířce vozu.
Interiér zcela odpovídá ceně. Kabinu si můžeme rozdělit, a to doslova, na dvě části. Místo řidiče nabízí vše potřebné, a to navíc v té nejvyšší kvalitě. Za stěnou najdeme prostor pro pasažéry. Sedadla připomínají spíše královské trůny. Po ruce máme panel pro ovládání všech funkcí. Cestu si můžeme zpříjemnit například sledováním seriálů na 48palcové obrazovce. Luxus, které zde najdeme na každém kroku, vysvětluje cenu.
Motorizace
Jediné, co zatím víme, je, že LM se vydá na cesty s 2,5litrovým motorem. Ten bude navíc podpořený elektromotorem. Celkový výkon tak bude dosahovat cca 250 koní. Krouticí moment pak dosáhne hodnoty cca 236 Nm. Silnější verze bude schopna nabídnout až 350 koní.
Verdikt
Přestože Lexus LM na silnicích nebudeme vídat až tak často, musíme přiznat, že se automobilce povedl. Má nápad, styl i odvahu.