Více
    6.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 2 prosince, 2021

    Jógové přechody pro přípravu na další pózu. Proč jsou důležité

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Učitelé jógy vědí, jak spojit jednotlivé pozice dohromady, aby vytvořili plynulou sekvenci. Víte kdy, kde a jak přecházet mezi pozicemi?

    Stejně jako samotné pozice v józe, jógové přechody mají svůj účel. Každý přechod je speciálně navržen tak, aby připravil vaše tělo na následující ásanu.

    Kromě toho jsou přechody důležité pro vaši celkovou jógovou praxi. Neměli byste je proto rychle procházet nebo se nedbale pohybovat z jedné pozice do druhé, aniž byste použili pozornost a záměr.

    Jógové přechody jsou ve skutečnosti příležitostí, jak podpořit uvědomění a zůstat v souladu s daným okamžikem. Jedná se o pózy nebo pohyby, které vám pomohou přejít z jedné pozice do druhé. Jsou součástí cvičení, protože vám pomáhají zůstat v přítomnosti a plynule dýchat.

    Přemýšlejte o tom. Můžete mít potíže s plynulým dýcháním, když se snažíte držet pozici bojovníka. Ale během plynulých přechodů je snazší vytvořit si vzorec a dýchat svědomitě.

    Zarovnání

    Hlavním přínosem jógy je její zaměření na identifikaci a nápravu nerovnováhy v těle. Ve skutečnosti je běžné, že jedna strana těla je silnější nebo pružnější než druhá, což může vést k problémům se správným vyrovnáním. I když jsou svalové dysbalance a nesouososti běžné, nejsou ideální.

    Zde přicházejí na řadu přechody. Podporují správné vyrovnání tím, že vám pomáhají připravit se na pózu a vstoupit do n. To v konečném důsledku zlepšuje polohu vašeho těla při pohybu mezi pozicemi i v póze samotné.

    Příprava

    Jedním z nejviditelnějších způsobů, jak jógové přechody usnadňují vysoce kvalitní jógovou praxi, je to, jak fyzicky připraví vaše tělo na další pózu. Vzhledem k vysokému počtu jógových pozic jsou možné přechodové sekvence prakticky nekonečné.

    Jógové přechody a sekvence jsou navrženy tak, aby pomohly zahřát svalové skupiny, na které se chystáte cílit v další póze. Zároveň povzbuzují správnou formu tím, že stimulují prodloužení a zapojení svalů, na které se brzy zaměříte. Vždy existuje logické vysvětlení, proč je do sekvence přidán přechodový pohyb.

    Budování pevnosti

    Jóga není obvykle považována za hlavní formu cvičení pro budování síly. Ale je to praxe, která je účinná při identifikaci slabých stránek a nerovnováhy při práci na jejich nápravě.

    I přechody lze použít k podpoře budování síly. Příkladem je přiložení kolena k nosu, než vkročíte nohou mezi ruce. To zapojí vaše jádro a horní část těla, což umožní větší prostor pro vytažení chodidla dopředu. Toto zapojení posiluje břišní svaly a ramena.

    Koordinace

    Stejně jako můžete zlepšit rovnováhu a budovat sílu pravidelným cvičením jógy, dalším přirozeným výsledkem používání běžných přechodů během vaší praxe je lepší koordinace, pohyblivost, a nakonec i kontrola. Budování síly vám dává svalovou paměť a větší kontrolu nad tím, jak se pohybujete.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Pozice hory

    Jak praktikovat pozici hory (Tadasana)

    Pozice hory (Tadasana) je první a základní z pozic vestoje. Budete ji často používat k přípravě na jiné ásany, ale lze ji provádět i samostatně, aby vám pomohla zlepšit držení těla.
    jógové pozice

    Jógové pozice, které byste měli praktikovat každý den – část 2

    10 až 15 minut procvičování těchto pozic každý den zlepší vaši jógovou praxi. Postupem času uvidíte pozitivní efekt, který má důsledné provádění těchto strečinků na vaše delší tréninky.
    Jóga

    Jóga může zmírnit pracovní stres

    Nový výzkum naznačuje, že zaměření jógy na dech a pohyb by mohlo být klíčem k úlevě od stresu. Další studie zjistila, že jóga může být také prospěšná pro spánek a zdravé stravování.
    Jógové pozice

    Jógové pozice, které byste měli praktikovat každý den – část 1

    Některé dny prostě není možné věnovat celou hodinu józe. Ale většina dní umožní tuto 10 až 15minutovou sekvenci, která protáhne záda, hamstringy a boky.

    Jak provést předklon vsedě (Paschimottanasana)

    Předklon vsedě je klasická póza z Hatha jógy. Poskytuje dobré protažení celé zadní části těla, od lýtek přes hamstringy (zadní strana stehen) až po páteř.
    Plýtvání jídlem

    Neplýtvat jídlem a nelpět na pocitu štěstí. To nás učí pátá Jama

    Jak můžeme v našich životech pěstovat trochu více „nepřipoutanosti“, „nechamtivosti“ a „nevlastnictví“? Začněte v malém. Zamyslete se nad vaší stravou či pocity.
    Reklama
    Reklama
    Reklama