Automobilka Jeep poodhalila detaily ohledně hybridní verze známého modelu Jeep Gladiator. Dorazit má už za rok. Zatím se můžeme podívat na současnou verzi a porovnat ji s budoucí novinkou. To, že bude hybridní model disponovat vyšším výkonem, je vcelku jasná věc. Co se designu týče, nikam se neposouváme. Jeep Gladiator si zachovává vše, na co jsme byli zvyklí.
Jeep Gladiator si lidé oblíbili převážně pro praktičnost a nezničitelnost. Tohle monstrum nás zaveze kamkoli budeme chtít. Nedělá mu problém dálnice, stejně jako hrbolatý kopec v pustině. Výrobci vsadili převážně na multifunkčnost tohoto pickupu, který se naprosto vymyká klasické produkci jeho konkurence. Novinka, která má dorazit už za rok, se bude pyšnit hybridním pohonem, který nejenže lehce ulehčí naší peněžence, navíc ale také nabídne mnohem vyšší výkon než dosavadní šestiválec. Cena zatím není známá.
Současný drtič terénu se prodává za cca 1,7 milionu korun. Záleží na tom, kolik prvků si do svého krále džungle pořídíme. Automobilka zatím cenu novinky, která přijde za rok, ještě nezveřejnila. Předpokládá se ale, že se od té současné cenovky zase tolik nevzdálí. Pojďme se podívat pořádně zblízka na to, co všechno pro nás může současný model Jeep Gladiátor udělat.
Design
Vzhled je možná více zásadní, než by se mohlo někomu na první pohled zdát. Specifická stavba modelu Jeep Gladiator má totiž své opodstatnění. Oddělit se od karoserie dá střecha, všechny dveře i přední sklo. Vzniká tak rázem typický pickup na safari. vybrat si můžeme 17palcová nebo 18palcová kola. Praktickou korbu automobilka popsala slovy: „Gladiator využívá charakteristické prvky rodiny Wrangler, ke kterým přidává praktičnost a design zadní části s korbou.“
Interiér mnohé překvapí. Je sice řešen tak, aby nám poskytl podporu v každém terénu, zároveň si ale přijdou na své i milovníci minimalismu a stylovosti. Pro ovládání automobilka zvolila klasická tlačítka. Jeep Gladiator je zkrátka konzervativec. Celá kabina je omyvatelná. To ocení nejen cestovatelé, ale také rodiny s dětmi.
Motorizace
Současný model nabízí pod kapotou 3litrový šestiválec, který umí vyrobit výkon až 264 koní a točivý moment až 600 Nm. Hybrid slibuje mnohem více. Těšit se můžeme na 380 koní a 637 Nm.
Verdikt
Jeep Gladiator nás nepřekvapil. Současná verze je zkrátka snem každého dobrodruha. Novinka se na trhu rozhodně neztratí.