Instagram oznámil novou funkci nazvanou „tichý režim“, která má uživatelům pomoci si od aplikace odpočinout. Funkce ztiší příchozí oznámení, automaticky odpoví na zprávy a nastaví váš stav na „v tichém režimu“, abyste informovali přátele, že v aplikaci nejste momentálně aktivní. Informoval o tom server TechCrunch a CNBC.
Společnost Meta pracuje na tom, aby se Instagram stal menším terčem regulačních orgánů a zákonodárců. Ti se totiž obávají možného negativního dopadu sociálních médií, zejména u mladistvých uživatelů. K dnešnímu dni přidal Instagram několik bezpečnostních funkcí pro dospívající. A to například lepší ochranu soukromí a funkce, které omezují nežádoucí kontakty s dospělými, omezují cílené reklamy a přístup k obsahu pro dospělé. Instagram má také řadu nástrojů, které pomáhají rodičům sledovat a spravovat používání Instagramu jejich dětí prostřednictvím rodičovské kontroly.
Instagram’s new ‚Quiet Mode‘ helps you take a break from the app https://t.co/b96DegFl0Z by @sarahintampa
— TechCrunch (@TechCrunch) January 19, 2023
Tichý režim se připojuje k několika dalším nástrojům pro správu času stráveného u obrazovky, které Instagram nyní nabízí. Instagram má například možnost denní kontroly stráveného času, která umožňuje sledovat používání aplikace. Dále nabízí nastavení připomínek, kdy po překročení určitého časového úseku upozorní uživatele, aby si dal pauzu.
Cílem nové funkce Tichý režim však není jen představit nástroj, který uživatele přiměje si od aplikace odpočinout. Místo toho se zaměřuje na reálné dopady, které provázejí snahu na chvíli se vzdálit od aplikace, kterou pravidelně používáte, a od které ostatní očekávají, že budete k dispozici.
Vylepšené skrývání obsahu
Jak uvádí server CNBC, Instagram také představil aktualizaci karty Explore, kde nyní můžete skrýt části obsahu, které vás nezajímají. Když navíc u příspěvku zobrazeného v kartě Explore vyberete možnost Nemám zájem, tento druh obsahu se nebude zobrazovat na dalších místech, kde Instagram poskytuje doporučení, jako jsou Reels, vyhledávání a další.
„Tyto aktualizace jsou součástí naší neustálé práce na tom, abychom lidem zajistili zážitky, které jim vyhovují, a aby měli větší kontrolu nad časem, který tráví online, a nad typy obsahu, který vidí,“ uvedla společnost v příspěvku na blogu.
Funkce budou zpřístupněny uživatelům ve Spojených státech, Velké Británii, Irsku, Kanadě, Austrálii a na Novém Zélandu a v budoucnu se plánuje rozšíření i do dalších zemí včetně České republiky.