Více
    11.6 C
    Czech
    Pondělí, 3 října, 2022

    Jak usnadnit mysli meditaci. Připravte ji

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Zklidnit mysl během meditace není jednoduché, obzvláště pokud s meditací začínáte. Nezáleží jen na tom, co se děje s vašimi myšlenkami během meditace, ale i před ní a těsně poté.

    Meditace je o zklidnění. Soustředění se na dech. Necháváte své myšlenky přijít a odejít, navracíte se k dechu. Nesoudíte je, nehodnotíte, pouze pozorujete. Vaši mysl je ovšem potřeba na tuto praxi připravit. Nejde tedy jen o to, co se děje s vašimi myšlenkami během meditace, ale i o přípravě, která meditaci předchází a o přechod zpět k běžným činnostem po meditačním cvičení.

    Než začnete meditovat

    Většina z nás nechává celý den svou mysl poletovat od jednoho tématu k druhému jako kolibříka obklopeného květy. Otočit se k tomu kolibříkovi a říct: „Teď jen klidně seď!“ by nefungovalo. Ve skutečnosti by to ptáka jen vyděsilo.

    Totéž platí pro nás, když vstupujeme do meditace. Pokud po dlouhém dni v práci vběhnete do dveří, podíváte se na svůj telefon, uvědomíte si, že máte 15 minut na meditaci, popadnete nějaké polštáře a padnete na ně, vaše mysl bude pravděpodobně stále velmi čilá. Pokud vaše mysl normálně běží rychlostí 100 km za hodinu, zkuste ji před zahájením meditace jemně posunout alespoň na šedesátku. To může znamenat dát si šálek čaje, převléknout se do nepracovního oblečení nebo si přečíst pár stránek meditační knihy, než začnete. Těchto pár minut na odreagování vám umožní přejít do meditační praxe.

    Pokud dokážete meditaci využít jako čas na to, abyste se spřátelili, byli k sobě laskaví a milí, pak k sobě pravděpodobně budete po většinu dne něžní. Naladili jste svůj vnitřní hlas, abyste si dali pauzu, když věci nejdou tak, jak byste chtěli. Vrátili jste se k tomu, co se právě teď děje, místo abyste se zabývali tím, co se právě stalo nebo jak vás to ovlivní v budoucnu.

    Poté, co jste meditovali

    Když skončíte s meditací, nekontrolujte hned e-maily ani nespěchejte na další schůzku. Udělejte si chvilku na protažení, dejte si sklenici vody nebo jděte krátkou procházku. Nechte svou mysl při jakékoli rychlosti, na které skončila, místo toho, abyste sešlápli plynový pedál a zrychlili ji zpět na 100 km za hodinu. Přechod z meditační praxe tímto způsobem vám umožní udržet si čistou a prostornou mysl, která pojme cokoliv.

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS