S koncepty se v posledních dnech doslova roztrhl pytel. Firmy se totiž předhánějí v tom, která vymyslí lepší elektrickou technologii. Renault se rozhodl, že jedním takovým bude nový offroad. Podle designu modelu 4 je patrné, že tento koncept si nebude brát servítky s žádným náročným terénem. Velikost pneumatik je až zarážející.
Zůstává pochopitelně otázkou, co přesně chtějí výrobci Renaultu veřejnosti sdělit svým novým konceptem. Ten by měl představovat pokaždé něco nového, inovativního a do té doby neviděného. I kdyby se u modelu 4 nepovedlo nic jiného, stále zůstává design, který naprosto nabourává všechny dosavadní představy o offroad voze. Spojení elektřiny a až chirurgicky chladného vzhledu s pořádnými koly, dává vzniknout skutečné bestii. Tato trofej francouzského inženýrství by mohl přinést automobilce silný úspěch.
Design
Vysoký, robustní, plný síly. Takto by se koncept dal jednoduše vystihnout. Výrobci se pokusili nabídnout veřejnosti zcela nový pohled na vzhled elektromobilů. Naprosto se oprostili od zavedených pořádků a vytvořili masivní karoserii, která působí jako jednolitý kus oceli. Přední část na sobě hrdě nosí znak Renault. Ten se stal středem masky, které zároveň dělá podklad LED světlometům. Tenhle pomyslný gril je zvýrazněný obřím nárazníkem, který automobil nejen chrání a zároveň může pomoci při jakékoli těžké práci.
Z profilu konečně přichází prvek, kterému automobilka dokonce věnovala celou kapitolu ve svém portfoliu. Robustní terénní kola dostala průměr 770 mm, takže přes 30 palců. všichni si dovedeme představit, jak se model 4 brodí bahnem bez jakýchkoli větších obtíží. Zadní část nabízí plno detailů jako jsou lišty pro upevnění nákladu. Střecha rovněž slouží jako místo, kam naskládáme mnoho věcí nebo pracovního materiálu.
Výkon
100% elektrický vůz, který dá dohromady 100 kW výkonu. Renault tvrdí, že tímto modelem nastartoval novou éru elektrického cestování. Spojil tento dnes tolik diskutovaný pohon se špičkovou terénní výbavou a výsledek stojí před námi. Abychom měli představu o nových technologiích, i platforma byla navržena tak, aby pohlcovala nárazy. Jízda by tak měla být daleko více pohodlná.
Verdikt
Rok 2025 ukáže, jak se Renault popral s touto výzvou. Pokud dokáže tento koncept dotáhnout až k sériové výrobě, máme se rozhodně na co těšit.