Battlefield je zpět a tentokrát míří na pomyslný trůn. EA nečekaně vydalo Battlefield Redsec, samostatný a zcela bezplatný battle royale titul, který má být tvrdou odpovědí na nadvládu série Call of Duty. Zatímco Activision chystá listopadové vydání Black Ops 7, EA po úspěšném startu Battlefield 6 vytáhlo další eso z rukávu.
Battlefield Redsec se na digitálních platformách objevil 29. října, současně se začátkem 1. sezóny Battlefield 6, která přinesla nový obsah pro multiplayer. Redsec však funguje zcela samostatně. Jde o free-to-play battle royale, o kterém fanoušci spekulovali už dávno před vydáním hlavní hry.
Skvělé načasování, ještě lepší hratelnost
Až 100 hráčů se může pustit do největší mapy v historii série Battlefield, buď ve čtyřčlenných týmech, nebo ve dvojicích. Klasický recept žánru, tedy seskok, loot, přežití, tu však dostává značkový „Battlefield“ nádech: destrukce prostředí, vozidla, realistická fyzika a důraz na týmovou spolupráci. Hra přitom během prvních tří dnů prodala přes sedm milionů kopií, přičemž s volně dostupným Redsecem lze očekávat násobně větší hráčskou základnu.
EA si zjevně bere inspiraci z úspěchů Warzone i Apex Legends, které se rovněž objevily bez předchozí kampaně a fungovalo to. Teď chce Redsec zopakovat stejný efekt, jen s ještě větší razancí.
Tlak na Call of Duty roste
Tento krok přichází jen pár týdnů před vydáním Call of Duty: Black Ops 7 (14. listopadu). A už nyní je patrné, že Activision cítí tlak. Po představení Battlefield 6 se Activision začal viditelně přizpůsobovat. Tvůrci Black Ops 7 opustili přehnaně barevný styl kosmetických doplňků a oznámili, že některé extravagantní skiny, včetně těch z loňských kolaborací, nepřejdou do nové hry.
Krátce poté vývojáři poprvé po letech otevřeně reagovali na kritiku matchmakingu (SBMM). V betaverzi Black Ops 7 nabídli herní režim bez SBMM a oznámili, že v plné verzi bude algoritmus výrazně mírnější. Něco, co se v minulých letech jevilo jako nemyslitelné. Tvůrci také mluví o změnách v aim assistu, vyvážení a hratelnosti s nebývalou otevřeností. Vše nasvědčuje tomu, že Battlefield donutil Call of Duty zvednout laťku.
Jak kdysi začínala série Battlefield se sloganem „Only in Battlefield“, možná teď nastává doba, kdy ho znovu naplní. Rozhodně se máme na co těšit.


