Tesla už roky dostává stížnosti na dveře, které se po nehodě zaseknou a nejdou otevřít. Lidé to řeší u amerických úřadů, na sociálních sítích i u soudu. V některých případech pak nejde o nepohodlí, ale o boj o čas.
Redakce Bloombergu posbírala případy z posledních let a spočítala, že při nehodách, kde se dveře neotevřely, zemřelo 15 lidí. U elektrických klik a elektronického ovládání totiž neexistují ucelené veřejné statistiky, které by podobné situace sledovaly napříč značkami.
A number of fatal car crashes involving Tesla vehicles has prompted increased scrutiny of its electric doors, triggering lawsuits over whether the design can leave passengers trapped https://t.co/mSFWKoWyaS pic.twitter.com/lWV2OjUjb4
— Bloomberg Originals (@bbgoriginals) December 22, 2025
Co se opakuje po nárazu
V řadě popisovaných nehod se opakuje stejný scénář. Po kolizi dveře přestanou fungovat. Cestující se nedostanou ven a lidé zvenku se těžko dostávají dovnitř. Když do toho přijde kouř nebo oheň, každá překážka může rozhodnout.
Problém se neobjevuje jen v dramatických případech. Stížnosti mluví i o „maličkostech“, které ale ukazují na jednu slabinu: jakmile se něco stane s napájením nebo mechanismem, dveře někdy neudělají to, co člověk čeká.
Zásah ve Virginii
Nejnovější případ se odehrál tento měsíc ve Virginii. Státní policista rozbil okno hořící Tesly Model Y, protože dveře nešly otevřít, a řidiče vytáhl ven. Záběry z palubní kamery ukázaly zásah krok za krokem.
Právě takové situace mají společné jádro. Po nehodě se dveře „přestanou chovat normálně“ a záchranáři i svědci musí improvizovat. V některých případech to skončí dobře, jindy fatálně.


