Helldivers 2 patří mezi největší překvapení letošního roku. Kooperativní střílečka od švédského studia Arrowhead si získala obrovskou základnu hráčů díky své intenzivní akci, černému humoru a originálnímu pojetí komunitní galaktické války. Přestože hra sklízí chválu, jedna věc v ní stále chybí – velký sociální prostor, kde by se mohli hráči potkávat mimo samotné mise.
Momentálně funguje jako lobby malá vesmírná loď, kde si až tři Helldiveři připravují výbavu a ladí vzhled. To ale některým fanouškům nestačí. Na oficiálním Discordu se proto objevil návrh, zda by Arrowhead nezvážil přidání větší sociální základny, podobně jako je Tower v Destiny 2. Generální ředitel studia Shams Jorjani reagoval překvapivě přímo. „Je to na seznamu funkcí pro příští díl,“ potvrdil.
Helldivers 3
To znamená, že pokud se někdy dočkáme Helldivers 3, mohla by hra konečně přinést centrální hub, kde by se stovky hráčů mohly scházet, obchodovat nebo se chlubit svou výstrojí. Pro komunitně orientovanou hru by to jednoznačně dávalo smysl.
Na druhou stranu ovšem Arrowhead zatím neplánuje Helldivers 2 opustit. Studio už několikrát zdůraznilo, že chce hru podporovat celé roky. Nedávno navíc vyšla na konzole Xbox Series X|S a spolu s tím dorazila i velká aktualizace Into the Unjust, která přidala nové Hive Worlds a další obsah.
Produkční ředitel Alex Bolle v rozhovoru pro IGN vysvětlil, že chce, aby hra vydržela roky. „Klíčové je zůstat věrní Helldivers, ale zároveň přinášet nové systémy a funkce, které hráče udrží motivované.“
Bolle také dodal, že práce na live service titulu otevírá studiu spoustu nových možností. Čím více zkušeností s tímto modelem Arrowhead získá, tím kreativnější mohou být v přidávání funkcí, které by je při vydání ani nenapadly. Sociální hub by tak v budoucnu mohl být jen jedním z mnoha kroků, jak posunout sérii na novou úroveň.
Studio musí urazit ještě dlouhou cestu
Prozatím si však musíme vystačit s menšími loděmi a bitevními poli. Helldivers 2 má ale díky aktivní komunitě a dlouhodobé podpoře před sebou ještě hodně bitev – a kdo ví, třeba se nějaká forma sociální základny do hry dostane dříve, než přijde pokračování.